Gå til innhold

Nytt kabinett med mulighet for inverted ATX

Anbefalte innlegg

Da jeg satte opp min første PC noen år tilbake brukte jeg et pent og stilrent kabinett som ble godt likt her på Hardware.no - Ikonik Zaria A10. Etter hvert som vannkjølingsdelene har blitt flere og andre kabinett større synes jeg dette begynner å bli litt trangt og jeg har fått opp øynene for hvor mange smarte løsninger det mangler. Derfor har jeg så smått begynt å kikke rundt etter en arvtaker.

Jeg har sett mange lekre PC'er der ute og ble helt betatt av MurderBox-modifikasjonene, som det ligger så mange av på Million-Dollar-PC.com. Spesiallagde bestillingskasser er nok alt for dyrt for meg, men da jeg så bildene strømmet inspirasjonen på. Blant annet at ikke tanken om å snu hovedkortet på hodet har slått meg tidligere. Jeg mener, hva er vitsen med en lekker, fullcover plexiglass-GPU-blokk om man ikke kan se den?

Dessverre er TJ07 et ganske gammelt kabinett som både er vanskeligå få tak i og alt for dyrt etter min mening. Jeg har sett litt på Lian Li's kasser, mange sverger til dem, men selv om mange av dem har uttakbart hovedkortbrett er det ikke klart om det går an å snu det rundt. Hittil har jeg sett mest på PC-V1020 som jo ser ganske pent ut, og ikke minst ligger innenforen akseptabel prisramme (dog i det øvre sjiktet). Om hovedkortet kan snus er jeg derimot usikker på.

Så, er det noen som har gode forslag på pene midi-kabinett med vendbart hovedkortbrett, med litt radiatorplass (doble eller triple)? Jeg er klar for å prøve meg i modingens verden, men begynner i så fall forsiktig. Som sagt vil jeg bla sette inn et vindu i toppen over skjermkortet og i sidedøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...