Larsynoob Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hei. Har nå kjøpt meg HiS hd6950 ice-q, og disse kortene er ikke referansedesigne og har da heller ikke to bioser. Har funnet tak i både original og modet firmware og tenker fortsatt på å prøve flashing av biosen slik at jeg kan unlcoke shadere osv. Vet at dette ikke er helt anbefalt, men er det noen som har erfaringer evt hørt om andre som har gjort det? Mvh Larsynoob Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Har aldri gjort dette, men en fremgangsmåte der du er feilsikret: Boot DOS med begge kortene satt inn Kjør backup av VBIOS på kort #2 Flash kort #2 Skru av maskinen, plugg skjermkabel inn i kort #2 og fjern kort #1 Start opp og sjekk at ting fungerer og om du har låst opp shaderne/teksturenhetene. Sjekk ytelsesforskjellen med et program, typisk ser du på en 2-3% forbedring i ytelse. Fungerer kortet kan du flashe kort #1 ved å bytte om på kortene og prøve på nytt. Med tanke på at de fleste melder om en økning i temperaturer og strømforbruk fra veggen i spill med opplåste shadere/teksturenheter er det ikke verdt det på noen måte med mindre du har uendelig kjøling eller har låst overklokkingspotensiale, men det er dine kort. Lenke til kommentar
Larsynoob Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Hei og takk for svar. Har bare et kort, og ser når at ordleggingen min i det første innlegget var litt difus. Kortet er vannkjølt, så temperatur er ikke noe problem her. Får heller prøve dette dersom det blir mangel på ytlse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå