ESS. Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Trenger litt hjelp folkens... Har en laptop med 1 harddisk som var delt i to partisjoner (ca 1 på 175gb-(stasjon C:) og en på 60 gb-(stasjon D:)). Den største lå windows på, mens den mindste lagret jeg alle dokumentene mine på. Så skjedde dessverre en missforståelse, jeg trodde det skulle bli tatt en re installering med Windows CD på C: stasjonen, det ble det altså ikke. I stedet ble det lagt en harddisk-klon over hele den fysiske harddisken disken (ikke kun C: stasjonen). Klonen er identisk med sånn som laptopen var før (inklusive begge partisjoner). PC har derfor nå to partisjoner av lik størrelse som før uhellet skjedde, men selvfølgelig nå uten alle de dyrebare dokumentene mine. Jeg har funnet et program (diskdigger) i hirens boot cd som jeg kjørte (foreløbig har jeg ikke rukket å prøve mer, uhellet skjedde for noen timer siden). Resultatet var masse rart, men jeg fant faktisk 1 dokument som har ligget på PCen før uhellet, så det bør være mulig å hente ut noe mer... En tenkt hump i veien (tror jeg da) er hvilken partisjon jeg skal søke på med et recovery verktøy... Jeg har prøvd å unngå å lagre filer på maskinen etter uhellet. Harddisken har som sagt to partisjoner etter uhellet, tilsvarende før uhellet. Det er kun filene i partisjon D: som jeg trenger. All hjelp settes pris på! Mvh: ESS Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Når en sektor er overskrevet så er tidligere data borte for godt. Ingen mulighet for å finne det igjen. Recoveryprogram trenger ikke vite om partisjoner, de skal kunne fungere uten filsystem. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Jeg klarte i alle fall å finne et dokument. Det var (og er) mye ledig plass på disken. Windows tar bare noen Gb av de totalt 250 eller noe. Så jeg håper på at noe kan være spart... Endret 16. januar 2012 av ESS. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Holder på akkurat nå å teste om dette har noe for seg: http://www.diskgenius.net/help/search-lost-partition.html Man kan da alltids håpe... Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Bruker nå PartitionGuru programmet og får opp en masse med filer og mapper med rare navn. Fant faktisk noen kjente gamle dokumenter i alle filnavnene og mappene, men har glemt hvor de lå. Det er så utrolig mye informasjon at jeg ikke finner fram til det jeg trenger. I samme slengen: er det noen som vet om et tilsvarende program (som kan gjenopprette partisjoner)?? Dette koster penger for å laste ned filene som er tapt, og jeg vet ikke om den har funnet alle enda... Mvh: ESS Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Kan du sjekke dette Endret 16. januar 2012 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå