colombo230 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg sitter på en VPN linje som jeg deler med noen andre i blokka mi. Det går vanligvis unna og jeg har fått helt opp i over 7000 kbps på itavisen sin test. Av og til hender det dog at internettet går som sirup, og at jeg ikke får opp noen sider. Så går det fort igjen og jeg får opp sidene på et blunk. Hva kan være årsaken til dette? Jeg kjører winXP Pro. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Eneste jeg kommer på i farta må være at de andre på nettverket bruker linjene fullt ut når du syns det går sakte. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har også dette problemet. Og det har ingenting med at "de andre" laster så mye ned at de bruker hele linja. Klarer heller ikke finne ut av problemet. Noen som har forslag til hva som er galt?? Lenke til kommentar
interman Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jeg har sendt mail med gif av en båndbredde graf som illustrerte problemet.. fikk ikke noe annet som svar enn at det var videresendt til en installatør Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Vil gjerne finne ut av dette problemet. Tror neppe at de andre i blokka bruker all båndbredden i et halvt minutt eller så. For det hender at jeg kan laste ned en fil fra en eller annen server med rundt 300 kB per sek. samtidig som internett sidene jeg går inn på går utrolig tregt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Vil gjerne finne ut av dette problemet. Tror neppe at de andre i blokka bruker all båndbredden i et halvt minutt eller så. For det hender at jeg kan laste ned en fil fra en eller annen server med rundt 300 kB per sek. samtidig som internett sidene jeg går inn på går utrolig tregt. Kan jo kanskje høres ut som DNS/Proxy problematikk... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Mens det "stopper opp" så bruker du ikke tilfeldigvis CD-rom/brenner/DVD-rom? Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har det samme problemet med mitt ADSL, men jeg overlever.. Virker som den kjører i "intervaller".. Holder seg gående 1 min, nede i 20 sek.. men man venner seg til det.. :-? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har det samme problemet med mitt ADSL, men jeg overlever.. Virker som den kjører i "intervaller".. Holder seg gående 1 min, nede i 20 sek.. men man venner seg til det.. :-? Hvilken leverandør? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Prøv å oppgi DNS adressen manuellt istedenfor å motta DNS serveradresse automatisk. Dette kan i mange tilfeller gjøre linjen mer stabil. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Hvordan finner jeg min DNS adresse da? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Noen som kan hjelpe med å forklare litt nærmere?? Har samme problemet .. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Det ville vært veldig fint ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå