Gå til innhold

Starte minecraft vha å trykke på en knapp på webside

Anbefalte innlegg

Prøver å få til å starte minecraft-serveren min ved at man trykker på en knapp på en html/php-side for med det å kjøre kommandoen for å starte minecraft på serveren, men har problemer med at apache (tipper jeg) ikke har rettigheter til å kjøre scriptet som starter minecraft. Det har ikke hjulpet å sette 777-rettigheter eller noen ting. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det er kjørbart.

Har prøvd masse forskjellig kode, men et eksempel er

<?php
`sh /home/xxx/minecraftserverAdventure/teststart.sh`;
?>

med

`/home/xxx/minecraftserverAdventure java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar nogui`

i teststart.sh.

Da får jeg "/home/xxx/minecraftserverAdventure/teststart.sh: 1: /home/xxx/minecraftserverAdventure: Permission denied" fra apache error-log

Prøvde også å kjøre shell-kallet rett fra php-siden. Da kommer

"sh: /home/xxx/minecraftserverAdventure: Permission denied"

Edit: Kjører allerede shell-kommandoer på denne måten for å sjekke om serverprosessen kjører, problemet er vel bare at apache ikke har rettigheter. Så er det noen andre måter å starte et script på?

Endret av Ayb
Lenke til kommentar

Takker for alle svar :), men lite av dette som hjelper. ssh ville sikkert funket men det fikk jeg ikke i gang ordentlig med php. Vil helst slippe å bruke det også. Tenkte kanskje jeg kunne kjøre en shell-kommando som en annen bruker og pipe inn passordet eller noe slikt, men har ikke fått til det heller, men det skal vel være mulig

Endret av Ayb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...