walestr Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Hei Har ADSL (telenor,dynamisk IP) og Barricade 4ports router for deling. Jeg ønsker å bruke denne som Firewal og netverk og, men får det ikke til? Jeg bruker nå netbui som nettverk og det er IKKE raskt nett. Jeg bruker og Norton familie på datamaskina , men ville jo ha routeren til sperre..?? Hvordan settes dette opp....DHCP server?? Roger [email protected] Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Hei. Du må nok i dette tilfelle bruke Tcp/ip som nettverksprotokoll om du skal dele en slik tilkobling. Netbeui er ikke rutbar, og kan derfor ikke brukes. mvh Miniguru [ Denne Melding var redigert av: Miniguru på 2001-10-21 15:38 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Barricade-router'n fungerer vel også som en DHCP-server. Du bør velge "obtain Ip-adress automaticly" så ordner router'n resten. Virker hvertfall bra med NextGen..... NetBeui virker KUN over LAN (direkte mellom pc'er UTEN router imellom) Altså som han andre nevnte: Ikke rutbar Lenke til kommentar
Jonte Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Jeg får ADSL fra telenor snart. har to maskiner og en 8 porter smc barricade. har allerede koblet maskinene i nettverk med switchen, det funker fint, men hva skal jeg gjøre når jeg får adsl, må jeg innstalere noen greier eller hva? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Hva med firewallen da?? og DHCP serveren ?? Hvordan funker dette... En maskin med Win2k og en Win98se....om det skulle bety noe. Har faktisk kontakt mellom maskinene nå...uten å sette faste IP adresser ...så Barricade SMC box`n har altså gjort en jobb.... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 bARE SETT INNPASSORD OG BRUKERNAVN I ROUTER OG DU ER I GANG!!!!!!!!!!! aTHLON rULEZ bOBBOz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå