Gå til innhold

PC-3000 HDD analyse verktøy.

Heia

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en Seagate ST3750330NS 7200.11 ES2 HDD...

Etter PSU bytte gjorde jeg den gedigne bommerten at Sata power kabel ble plugget inn i feil modulær utgang med det resultat at noen komponenter på HDD's PCB gikk dukken.

Fikk tak i ett identisk PCB fra Ebay, for å gjøre dette kompatibelt med det defekte må firnmware chip byttes om.

Før jeg byttet om FW chipene prøvde jeg å starte opp HD med det nyinnkjøpte PCB, dette gikk selvsagt ikke da hvert PCB er unik for hver HDD..

Motor på HD spinner opp men HD gir fra seg noen klikke lyder for så å spinne ned, BIOS detekterer den som ST_M13FQBL.

Jeg tror at enten den power spiken den fikk og/eller forsøket på å starte den opp med feil FW chip som har koruptert den delen av HD's firmware som ligger lagret på diskplatene eller i dens SA (Service Area)..

Har gått til innkjøp av en Nokia CA-42 kabel for evt å prøve om dette kan la seg reparere med det såkalte Seagate firmware fix (LBA0 eller BSY firmware feil)..

Har ikke fått kabel enda, men har liten tro på at dette vil rette opp feilen som jeg tror ligger i SA, for å analysere dette må en ha PC-3000 analyse verktøy, dette er rimelig kostbart, og jeg har ingen palner om å gå til innkjøp av det..

Ei heller noen planer om sende den til ett recovery firma..

Da kommer jeg endelig til mitt spørsmål:

Er det noen brukere her på forumet som har dette PC-3000 verktøyet og som selvsagt mot betaling kan være villig til å analysere HDD'n for å finne ut hva som feiler den?

På forhånd takk..

post-666-0-82437000-1326730207_thumb.jpg

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...