Gå til innhold

850w PSU til gamingbruk. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny gamingpc og har nå begynt å se på strømforsyning. Jeg har bestemt at jeg skal ha en 850w, og lurte på om dere hadde noen forslag og kanskje hva dere selv ville valgt?? ;D Jeg har ikke et stort budsjett men er villig til å punge ut med det jeg må for å få et kvalitetsprodukt! :!:

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaster Denne ut her, så du har et sted å starte. Har selv 750W versjonen og kan si jeg er vanvittig fornøyd, har ikke hatt noen problemer med min og den er så å si musestille. Viften begynner ikke å gå før det er belastning på den, så for meg går ikke viften når PCen er i idle. Den har også 7-års garanti så den kan være med videre til både 1 og 2 bygg videre og fortsatt ha garanti. Den er også sertifisert for 80 Plus Gold noe som sier at ved 50% belastning skal den ha en energieffektivitet på over 90%

Lenke til kommentar

Det er tre 850W PSUer som har 6x PCIe-kabler:

HALE90 850W

Cooler Master Silent Pro Hybrid 850W

Corsair HX 850W

Hadde ikke kjøpt en 850W for vanlig bruk med mindre du faktisk trenger 6x PCIe-kabler (og da tre skjermkort), ellers er det like greit å kjøpe en 550W/650W/750W. Selv ikke 2x GTX 580 overklokket vil slite på en 750W PSU.

EDIT:

Du finner mange gode 850W PSUer med bare 4x PCIe-kontakter, men mye av vitsen med en 850W PSU er å kunne drive tre skjermkort. Å gå for en 850W bare fordi "det er flere watt" blir for dumt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Greit. takk for mange svar!

Har sett litt mer på det og tror jeg skal gå for en 750watter istedet for 850w.

Har sett på Corsair HX 750w og på

XFX 750w pro series xxx edition - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657691

Har dere noen tips?? :D

HX serien til Corsair er kjempebra, har selv HX750W. Kjøpte min fra cdon da de selger den veldig mye billigere enn andre nettsider.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler stort sett AX-serien til folk som spør. Kjøper du en 750W eller 850W AX så har du i alle fall nok, lang garanti og knallgod kvalitet. Du er da ikke begrenset på noe måte hvis du måtte finne på noe sykt de neste årene ;) I alle fall med 850W utgaven.

Selv skal jeg kjøpe en AX1200 snart for å være helt sikker på å ha nok ved overklokking av 2 skjermkort + prosessor. Men som Arni sier, 2 stk GTX 580 trekker ikke veldig mye strøm. GTX 480 bruker en god del mer.

Per i dag har jeg en "gammel" Seasonic M12D 850W enhet. En PSU som var kjent for å være ganske stille, og kraftig. Dog er den faktisk blitt den enheten i min maskin som bråker absolutt mest nå :p Full vannkjøling med ganske stille vifter.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler stort sett AX-serien til folk som spør. Kjøper du en 750W eller 850W AX så har du i alle fall nok, lang garanti og knallgod kvalitet. Du er da ikke begrenset på noe måte hvis du måtte finne på noe sykt de neste årene ;) I alle fall med 850W utgaven.

Selv skal jeg kjøpe en AX1200 snart for å være helt sikker på å ha nok ved overklokking av 2 skjermkort + prosessor. Men som Arni sier, 2 stk GTX 580 trekker ikke veldig mye strøm. GTX 480 bruker en god del mer.

Per i dag har jeg en "gammel" Seasonic M12D 850W enhet. En PSU som var kjent for å være ganske stille, og kraftig. Dog er den faktisk blitt den enheten i min maskin som bråker absolutt mest nå :p Full vannkjøling med ganske stille vifter.

Takk for svar! :D

Personlig synes jeg AX serien blir i det dyreste laget.. men skal ta en nærmere titt og se det an! :D

Lenke til kommentar

bråker absolutt mest nå :p Full vannkjøling med ganske stille vifter.

What? :)

Jeg synes m12d så å si er lydløs. Lå lenge på topp hos spcr

Jeg har 9 vifter totalt i systemet. Den ene er i PSU (M12D 850) og de 8 andre er Scythe AP-14 vifter. Det er to vidt forskjellige lyder fra disse. Om jeg slår av de 8 viftene på radiatorene hører jeg fortsatt akkurat den samme støyen. PSU overdøver altså AP-14 viftene helt, til tross for at den er meget stille i seg selv.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har vurdert mange av de samme strømforsyningene.

Regner med at det nesten må bli en Corsair AX-modell.

Men hvis noen har tips til rimeligere strømforsyninger som også er stillegående, så er jeg åpen for det.

Har blant annet sett på Corsair TX V2 850W, men ser i anmeldelser at den bråker litt...

Andre tips eller er det bare Corsair AX / Seasonic X som gjelder?

Lenke til kommentar

TX V2 er ikke spesielt stille, nei. Ikke i nærheten av AX/Seasonic X, på tross av at det er en Seasonic PSU. Corsair har tilsynelatende valgt en vifte som støyer en del.

XFX ProSeries er også Seasonic-baserte, Platinum-utgavene er basert på de nyeste modellene fra nevnt OEM-produsent. Disse er vifteløse ved lavere last. Men man får bare disse i 1kW og opp.

Lenke til kommentar

Da blir det kanskje en Corsair AX 850W på meg. Ser ikke så mange alternativer, selv om det smerter litt i lommeboken.

Cooler Master Silent Pro M kommer visst i versjon 2 om ikke lenge, ps.no annonserer allerede en 720W versjon av denne til 827kr. Det kan være en god deal, men jeg tror ikke jeg har tid til å vente så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...