Gå til innhold

Nytt hovedkort. Hot?

alextech

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg ny PC i fjord fra komplett. Kun deler og satte det sammen.

Ting har fungert fine, foruten at hovedkortet har hatt en snag fra dag 1. Nemlig at PCen booter opp flere ganger før den til slutt laste OS.

Men har aldri giddet å bry meg, og har levd med det. Nå tenker jeg at det er på tide med en oppgradering. Mitt nåværende system er som følger.

Gigabyte 67A-3B

Intel Quad Core i5-2500k 3.3GHz

Nvidia Geforce GTC560Ti

8GB RAM 3DDR 1666Mhz

SAMSUNG HD103SJ 1T

Så, som sagt vil jeg gjerne kjøpe meg ett nytt hovedkort, ettersom mitt nåværende er delvis deffekt, og var et billig kort. Vil jeg også kunne overklokke mer med et realt hovedkort, kombinert med en Corsair H60 vannkjøler?

Av hovedkort har jeg sett på dette fra Komplett

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626388

Kommentarer, tips mottas med glede!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det at

5Ghz - Prime95 (blend test) stable for 1 hour

VCC at 1.400v for ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Og

Intel i5 [email protected] OC på MSI P67A-GD65
er det meste som har blitt klart?

Vetfall det jeg fant på google.

Du sammenligner overklokkingspotensiale mellom to hovedkort når 90% av overklokken er avhengig av en god brikke. Begge disse hovedkortene har like bra layout for overklokking. Får du en brikke som klarer 5.0GHz på 1.40V skal du være ekstremt heldig, det er veldig få tilfeller du blir holdt tilbake av hovedkortet når du klokker i dag og da er det typisk under-0°C-temperaturer man ser på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at jeg er alt for sen til festen, men må bare legge til at det boot-problemet ditt er bare en instilling i BIOS, "Bios Rom Message", der valget står default på "Force BIOS", men om du setter den over på "Keep Current" vil kortet starte normalt :)

Endret av AndHen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fler som er sene her, hehe.

Takk, nå skal det sies at nytt hovedkort ble det, og hadde det blitt ettersom at Gigabyte kortet var ett av de billigste, og ikke særlig egnet for OC.

Som jeg skrev over ble det ASUS P8Z68, og er strålende fornøyd, sammen med H80 kjøler er jeg nå oppe i 5GHz, med min Intel Quad Core i5, som var stock på 3,3Ghz :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...