romeohilser Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hei jeg lurer på om hvordan utdannelse har de/dere som jobber på NAV?Hva er kvalifikasjoner for å jobbe som saksbehandler eller i resepsjon? Hvilken utdannelse/skole burde jeg søke på? Jeg er 27år gammel mann og har kun generell studiekompetanse. Jeg skal søke skole til høsten så jeg må søke nå i vinter, men har litt problemer med å bestemme meg. Grunnen til at jeg lurer på det om nav og kvalifikasjon, er at det interesserer meg pga da lærer jeg mye regler og hvordan det hele foregår. Takker for all hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Patience Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Erfaringsmessig så tror man at det holder hvis en kan knyte skolissene sine selv- og si "nei" og "det går ikke" samt "beklager" på telefon og ved konsulentasjon. Utdannelse trengs ikke. Det viktigste er å ha god fantasi til å kunne finne på grunner til at ting er umulig og ikke går an. Takk og lov for at jeg er arbeidsfør og slipper dem. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Hvis du ser her: NAV - ledige stillinger så kommer det vel an på hva du vil jobbe med. En saksbehandler står det at krever 3-årig sosial utdanning, hva enn det måtte bety. Men primært vil jeg tro du kommer langt ved å utdanne deg inne ett/flere av følgende felt: Sosiologi, økonomi, administrasjon/ledelse eller jus. Fant ikke noe bedre enn det, men det er vel ikke værre enn å sende de en mail og spørre? Edit: Jeg tror også at som nevnt over så får du de enkleste stillingene uten utdanning utover VGS dersom du er noenlunde oppegående, eller har noen som helst form for relevant arbeidserfaring. Med en høyskoleutdanning eller bedre så farer du nok langt lengre opp i rekkene enn saksbehandler/konsulent. Endret 16. januar 2012 av Feh Lenke til kommentar
romeohilser Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Skal sende de en mail:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå