Gå til innhold

– Popularius kommer dennesommeren


Anbefalte innlegg

Å klage over noen som bruker 8 tusen på ett tastatur blir litt som å klage på folk som kjøper f.eks Mercedes SLR eller hve enn .. henger ikke på greipp liksom... La folk bruke pengene sine på hva de vil.

Kjøper ikke helt den sammenlikningen.

Dette tastaturet er ikke beregnet for millionærer eller folk som jobber profesjonelt med PC'n (designere/programmerere/forfattere). Det er beregnet på Gamere/Gadgetfreaks.

Jeg vil tro 95% av tastaturene på markedet er BEDRE enn dette, så kvalitet er heller ikke årsak til den håpløse prisen.

Jeg vil tro at den 15-åringen som tar med seg dette på et LAN-party blir sett på som en tulling, ikke som en kul kis med det heftigste tastaturet.

 

En SLR er ihvertfall KUL og BEDRE enn mange andre biler - dette tastaturet er verken kult eller bedre enn mange andre tastaturer som koster 1/20-del.

 

Hadde tastaturet vært en revolusjon for programmerere eller andre hadde det vært forsvarbart å ta denne prisen - men jeg vil tro det er håpløst å benytte dette tastaturet profesjonelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja værsågo Elgen bare bruk 8000 kroner på tastatur du.

Hvor mange custom keys bruker du egentlig? Til de programmene du daglig bruker eller ofte bruker så klarer du vel å huske hva du legger til feks F knappene? For de med teflonhjerne er det sikkert bra men for vanlige folk er dette hype.

 

Ser du ikke poenget her ?

 

Hvis det blir for dyrt så kan de normale tasten være normale og de programmerbare tastene være skjermer.

Hvis du ikke ser det så er poenget at man har knapper som viser hva de brukes til i en hver situasjon samtidig som de gir tilbakemelding at de er trykket på

 

Siden mange også ønsker å bruke de vanlige tastene til kontroller under spilling så ville det være optimalt om også dem endre utseende

 

Her er det viktig at prisen er i forhold til markedet ellers er det ingen vits.

 

selv ville jeg sett maks pris på et slik tastatur til 1 000 norske kroner.

Klarer de ikke det så ser jeg ikke poenget med å laget et

 

Poenget er Elgen at dette tastaturet i likhet med tidligere hyper fra Art Lebedev er overpriset i forhold til hva du faktisk får. Hvem er målgruppen?

 

Tja gamere vil utvilsomt kunne ha glede av spesialtaster for alle titlene de spiller. Men har gamere 8K å senke i tastatur? Ikke særlig mange for 8K gir deg bedre cpu og vannkjøling eller et par fete skjermkort ekstra.

 

Ikke ser jeg umiddelbart at profesjonelle brukere skal hoppe i taket av glede heller. Hvem har så spesifikke behov at budsjettansvarlig forsvarer innkjøp av hauger av tastaturer til 8K?

 

Å klage over noen som bruker 8 tusen på ett tastatur blir litt som å klage på folk som kjøper f.eks Mercedes SLR eller hve enn .. henger ikke på greipp liksom... La folk bruke pengene sine på hva de vil.

 

Det var vel noe tøvete sagt eller?

Kjøper du en eksklusiv bil eller whatever får du som regel noe igjen for det ekstra utlegget. For Merca får du ytelse, design og kjøreglede som for mange vil rettferdiggjøre store utlegg for bilen.

 

Hva får du igjen for et utlegg på 8K til tastatur?

Hvem skal autorisere og godkjenne fakturaen på et slikt tastatur? Vil sjefen DIN godta et slikt utlegg?

 

Få kjøpere til produktet og moderat behov hos forbrukerne. Likevel fortsetter russerne å hype disse tastaturene uten å klare å gjøre noe med prisen. Selv ikke denne barbering på vel 30% av prisen fra forrige modell vil nok utløse stor nok kjøpsrespons til at det blir god butikk.

 

Husker jeg rett så fantaserte russerne om priser på over 20K per enhet da de først lanserte ideen. Responsen har vært så lunken hele veien at ikke en av modellene har funnet veien til butikkene.

Lenke til kommentar

mrs.robison:

Selv om du har et poeng der , så var det ikke det jeg tenkte på.

 

 

Når det gjelder spørsmålet om det er gimmick eller ikke så vil det meste være et gimmick tila alle tar det i bruk.

Da er det plutselig til nytte

 

Både datamusen , farger på data- og tv- skjermen , grafikkene som nå er blir en del av brukergrensesnittet har en gang i tiden blir sett på som et gimmick , altså totalt unyttig

 

Hele poenget med slike tastaturer er at man til enhver tid skal kunne hvilken funksjon hver knapp har.

idag må man huske det.

 

For å kunne se funksjonen så kan man bruke berørings skjerm , men det er ikke optimalt siden det mangler tilbakemelding til fingrene.

Da forsøker man med både og

 

Det er bare så irriterende at de ikke makter å lage det til en normal pris

Lenke til kommentar

mrs.robison:

Selv om du har et poeng der , så var det ikke det jeg tenkte på.

 

 

Når det gjelder spørsmålet om det er gimmick eller ikke så vil det meste være et gimmick tila alle tar det i bruk.

Da er det plutselig til nytte

 

Både datamusen , farger på data- og tv- skjermen , grafikkene som nå er blir en del av brukergrensesnittet har en gang i tiden blir sett på som et gimmick , altså totalt unyttig

 

Hele poenget med slike tastaturer er at man til enhver tid skal kunne hvilken funksjon hver knapp har.

idag må man huske det.

 

For å kunne se funksjonen så kan man bruke berørings skjerm , men det er ikke optimalt siden det mangler tilbakemelding til fingrene.

Da forsøker man med både og

 

Det er bare så irriterende at de ikke makter å lage det til en normal pris

 

Det er nok ikke det at Art Lebedev ikke makter å senke prisene på tastaturet. For prisene er senket med rundt 60-70% siden russerne først startet forsøket på å hype produktet.

 

Det russerne forsøker er å lage noe som kanskje kan gjøre livet til noen få brukere noe enklere - eller iallefall forsøker Art Lebedev å få potensielle investorer og kunder til å tro på ideen.

 

Og ja som en god-natt historie så man jo skjønne at investorene faller for hypen. De lover jo vanvittig avanse på et produkt de skal ta globalt. Det er grådigheten til investorene som gjør at det fortsatt dyttes penger inn i Art Lebedev. Drømmen om raske penger. Men det er nok i realiteten kun en drøm.

 

Selv tror jeg nok russerne har tatt for mye Moschovskaya Vodka allerede før frokost. Jeg tror ikke hverken timingen eller produktet er godt nok til å forsvare prisen de legger opp til. Dermed kan russerne forsøke å hype tastaturet alt de vil men kundene vil ikke bla opp pengene.

 

Og skulle russerne forsøke å endre strategi ved å feks senke prisene brutalt nok til at allmuen kunne kjøpe er det jo ikke sikkert aksjonærene ønsker å se kun normale avanser og dermed drømmen om det store kuppet forsvinne ut i sanden.

 

Som du sier så tok det tid også for farge-TV å bli en ettablert standard. Samme med 16:9 over 4:3. Kanskje vi en dag også har slike tastatur i de 1000 hjem - men da tror jeg nok det er andre selskaper med større erfaring innen masseproduksjon og distribusjon som er aktøren bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...