Gå til innhold

Knekt skjerm Galaxy S2 I9100

Locci

Anbefalte innlegg

Heisann, Fredage den 13 levde opp til navnet sitt..

Av en eller annen grund så sprakk displayet på telefonen mens jeg hadde den i lomma..

Sjekka klokka, putta den i lomma, 20min ish senere så ble jeg ringt opp og så at skjermen ikke var like frisk lengre.

Har ikke spilt rugby eller noe i den svingen mens jeg har hatt den i lomma så var veldig overrasket over at den hadde fått den skaden.

Glasset er jo helt, er bare selve skjermen som er skadet.

Har også alltid vært nøye med og kun ha mobilen i lomma, ikke noe annet.

Noen som har noen gode tips på åssen jeg kan få løst dette problemet rimligst mulig?

Har allerede sendt inn telefonen da jeg er avhengig av en mobil i jobb. Men fikk til svar av han jeg leverte den til at det var tvilsomt og det kom til og gå på garantien.

Og at en sånn service vill komme på 2500kr ca.. Noe som er helt sykt..

Selv så ville jeg tru det gikk på garanti/reklamasjon, da en mobil burde tåle og ligge i lomma??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder fysiske og selvforskylde skader, så dekkes det ikke av garanti eller reklamasjonsretten. Men du har ikke trygghetsavtale eller annen mobilforsirking?

Hvis telefonen er under 6 mnd gammel, så stiller du litt sterkere, siden da verkstedet må bevise at du fysisk selv har skyld i skaden.

Hvis du vil prøve å reklamere på telefonen, så vil mest sansnylig få tre valg.

- Betale for reperasjon, noe som nok vil koste noen tusen.

- De kan skrote telefonen, uten kostnad for deg.

- De kan sende telefonen tilbake, men da må du betale for undersøkelsen.

Husk at du alltid kan klage til forbrukerrådet om verkstedet nekter reklamasjon.

Men siden det er en fysisk skade, så tror jeg ikke det vil hjelpe stort.

Det finnes også andre som fikser skjermer og glass til telefoner, noe som oftest er billigere enn servicepartneren.

Lenke til kommentar

Telefonen tåler mye, og er designet for å tåle vanlige påkjenninger som det å ligge i lomma.

Selv om man ikke har spilt rugby, så kan det være en del kraftige påkjenninger som KAN oppstå selv når mobilen er i lomma. F. eks at lomma blir veldig trang og man bøyer seg ned, som igjen strammer veldig rundt mobilen. Ettersom den er helt flat, så vil den naturligvis ikke kunne bøyes overhode. Ettersom det er en formidabel størrelse på flaten så er en lik hendelse ikke altfor usannsynlig.

En annen tanke kan være at glasset har fått seg en skade, og da gjerne i hjørnet hvor den er mest sårbar, som igjen gjorde at mobilen tålte mindre. Har selv god erfaring med hvor mye Galaxy S2 (samt flere andre med lignende herdet glass) tåler, og det er ikke helt lite. Dog, bevegelse der glasset blir bøyd er ikke spesielt bra for den. Herdingsprosessen gjør at det blir lite riper, og støtsikker, men til gjengjeld så er den stiv og hard, og lite bøyelig/elastisk. Som igjen gjør at bøying (i en f. eks en lomme) er noe den ikke tåler allverdens av.

Jeg har svært liten tro på at du kan forvente å komme igjennom på en garanti eller reklamasjon på dette. Det er er rimelig klassisk forsikringssak, men krever såklart at du har forsikring (noe jeg anbefaler til alle med slike telefoner). Er en liten kløne selv, og har ødelagt flere smarttelefoner opp gjennom, inkludert en Samsung Galaxy S2. Dog, forsikringen har reddet meg for en god del tusenlapper.

Å reparere skjermen selv er mulig, men krever en stødig hånd, og helst litt erfaring med elektronikk etc.. Eventuelt så kan som flere her ha nevnt sikkert få noen til å gjøre dette for deg. Men ettersom jobben fort kan ta en times tid eller mer (+ risikoen tatt med i beregning), samt at en ny skjerm gjerne koster noe rundt 1000,-kr i løsvekt (den desidert dyreste komponenten i telefonen), så er egentlig ikke 2500kr for hele jobben så altfor ille. (om man ønsker å gjøre det svart så havner du sikkert på en 1500kr++ uansett)

Edit:

Eneste måten jeg ser for meg at du kunne fått den gjennom på garanti var hvis du/andre fant en feil i festet eller en svakhet i glasset som førte til dette. (lav sannsynlighet, og enda mindre for faktisk å finne svakheten) 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Telefonen tåler mye, og er designet for å tåle vanlige påkjenninger som det å ligge i lomma.

Selv om man ikke har spilt rugby, så kan det være en del kraftige påkjenninger som KAN oppstå selv når mobilen er i lomma. F. eks at lomma blir veldig trang og man bøyer seg ned, som igjen strammer veldig rundt mobilen. Ettersom den er helt flat, så vil den naturligvis ikke kunne bøyes overhode. Ettersom det er en formidabel størrelse på flaten så er en lik hendelse ikke altfor usannsynelig.

En annen tanke kan være at glasset har fått seg en skade, og da gjerne i hjørnet hvor den er mest sårbar, som igjen gjorde at mobilen tålte mindre. Har selv god erfaring med hvor mye Galaxy S2 (samt flere andre med lignende herdet glass) tåler, og det er ikke helt lite. Dog, bevegelse der glasset blir bøyd er ikke spesielt bra for den. Herdingsprosessen gjør at det blir lite riper, og støtsikker, men til gjengjeld så er den stiv og hard, og lite bøyelig/elastisk. Som igjen gjør at bøying (i en f. eks en lomme) er noe den ikke tåler allverdens av.

Jeg har svært liten tro på at du kan forvente å komme igjennom på en garanti eller reklamasjon på dette. Det er er rimelig klassisk forsikringssak, men krever såklart at du har forsikring (noe jeg anbefaler til alle med slike telefoner). Er en liten kløne selv, og har ødelagt flere smarttelefoner opp gjennom, inkludert en Samsung Galaxy S2. Dog, forsikringen har reddet meg for en god del tusenlapper.

Å reparere skjermen selv er mulig, men krever en stødig hånd, og helst litt erfaring med elektronikk etc.. Eventuelt så kan som flere her ha nevnt sikkert få noen til å gjøre dette for deg. Men ettersom jobben fort kan ta en times tid eller mer (+ risikoen tatt med i beregning), samt at en ny skjerm gjerne koster noe rundt 1000,-kr i løsvekt (den desidert dyreste komponenten i telefonen), så er egentlig ikke 2500kr for hele jobben så altfor ille. (om man ønsker å gjøre det svart så havner du sikkert på en 1500kr++ uansett)

Edit:

Eneste måten jeg ser for meg at du kunne fått den gjennom på garanti var hvis du/andre fant en feil i festet eller en svakhet i glasset som førte til dette. (lav sannsynelighet, og enda mindre for faktisk å finne svakheten)

Nå var det ikke glasset som knuste.. Da hadde jeg selv skjønt at jeg hadde gjort noe galt. Men nå selve led skjermen klarer og sprekke under der igjen så må det jo ha skjedd ett eller annet mystisk.

Jeg føler selv at jeg ikke har gjort noe som bør forsake de skadene som har oppstått.

Derfor jeg ikke vill ha regninga selv.

Hadde jeg mista telefonen i bakken og skjermen gikk "noe den gjorde på i9000'n jeg hadde" så hadde jeg ikke prøvd meg på hverken garanti eller reklamasjon.

Lenke til kommentar

Selv om man ikke har spilt rugby, så kan det være en del kraftige påkjenninger som KAN oppstå selv når mobilen er i lomma. F. eks at lomma blir veldig trang og man bøyer seg ned, som igjen strammer veldig rundt mobilen. Ettersom den er helt flat, så vil den naturligvis ikke kunne bøyes overhode. Ettersom det er en formidabel størrelse på flaten så er en lik hendelse ikke altfor usannsynelig.

Edit:

Eneste måten jeg ser for meg at du kunne fått den gjennom på garanti var hvis du/andre fant en feil i festet eller en svakhet i glasset som førte til dette. (lav sannsynelighet, og enda mindre for faktisk å finne svakheten)

sannsynlighet

Lenke til kommentar

Nå var det ikke glasset som knuste.. Da hadde jeg selv skjønt at jeg hadde gjort noe galt. Men nå selve led skjermen klarer og sprekke under der igjen så må det jo ha skjedd ett eller annet mystisk.

Jeg føler selv at jeg ikke har gjort noe som bør forsake de skadene som har oppstått.

Derfor jeg ikke vill ha regninga selv.

Hadde jeg mista telefonen i bakken og skjermen gikk "noe den gjorde på i9000'n jeg hadde" så hadde jeg ikke prøvd meg på hverken garanti eller reklamasjon.

Hmm, da er det mulig jeg misforstod deg litt. Jeg vil tro at du er litt bedre stillt om IKKE glasset ble ødelagt, bare skjermen.

Dette har dog hendt meg på eldre mobiler, uten at det dekket noe som helst, så FOR optimistisk ville jeg ikke blitt. Da dette skjedde så var det visstnok på grunn av kuldeforandringer, eller noe i den duren, mener jeg å huske.

Om du også herpet i9000 så ville jeg seriøst ha vurdert en forsikring. Betaler selv 40kr måneden for en forsikring som dekker egne påførte skader, samt delvis tyveri etc.. (inkludert vannskade)Brukt den flere ganger, og uten å engang spørre spørsmål så har jeg fått et beløp tilsvarende hva jeg kjøpte den for sendt rett inn på kontoen min.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tydeligvis ikke meninga at den skal være hel..

Fikk bytta skjermen men ikke på garanti.. Så det var noe surt, men forsikra dritten rett etter jeg sendte den inn.

Noe som ikke var dumt, da samme greia har skjedd igjen..

Hadde telefonen i litt over to uker også skjedde akkurat samme skaden på ny.

Den er tydeligvis hyperalergisk mot og ligge alene i en lomme..

Lenke til kommentar

Kanskje vurdere sin behandling av slikt utstyr? Eller vurdere å bytte til annen type bukser/lommer. :ohmy:

Høres litt FOR tilfeldig ut, om det har skjedd med så små mellomrom tre ganger på rad egentlig... :hmm:

Hehe går ikke akkurat i tights. Og med tanke på at lommene på de aller fleste bukser ligger sånn at en telefon ikke akkurat ligger i ett område som blir bøyd..

Har vurdert og ta det opp med forbrukerårdet men ikke rekki og ta kontakt med dem enda da jeg reiste til spania dagen etter at jeg fikk tilbake telefonen.

Ja det høres litt rart ut. Denne telefonen tåler mye mer enn å bare ligge i en bukselomme...

Har ikke gjort noe som tilsier at den burde fått en sånn skade.

Faktisk ikke mista den i bakken engang siden jeg fikk den tilbake fra service sist.

Lenke til kommentar

Hehe, var det da..

Forresten noen som vet åssen en kan komme rundt screenlock i kies? Skulle hatt ut noen filer fra telefonen men siden jeg har skjermlås så får jeg ikke tilgang.

Litt vanskelig og få inn koden da tydeligvis digitizeren slutter og funke sammen med skjermen.

Lenke til kommentar

i9100 skjerm + digitizer går for omtrent 150SD på ebay. Dette er 900 norske. Disse skjermene er easy life å bytte om du er litt handy.

Blir selvsagt litt billigere om det er kun digitizeren (selve glasset) som er gåent, og ikke skjermen (som viser bildet) i samme slengen.

EDIT: ikke se på sitatet under. Jeg fikser IKKE telefoner som bigeskjeft. Vær så snill å slutt å kontakte meg. Jeg har fått 30 mailer nå. Telefonfiksing er en hobby jeg har.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

i9100 skjerm + digitizer går for omtrent 150SD på ebay. Dette er 900 norske. Disse skjermene er easy life å bytte om du er litt handy/bor i Trondheim, så kan jeg bytte den for deg.

Blir selvsagt litt billigere om det er kun digitizeren (selve glasset) som er gåent, og ikke skjermen (som viser bildet) i samme slengen.

1. Telefonen er nå forsikret. Så koster meg nada "første gangen trudde jeg det ville gått på reklamasjon, da det tydligvis er noe galt med den".

Men da det ble avvist og de skulle ha 4-500kr for og sende den tilbake så ga jeg litt faen og sparte meg selv for bryet med og kjøpe og bytte skjerm selv og samtidig miste garantien.

2. Ebay display og digitizer er somregel lavere kvalitet en oem.

3. Har ikke spurt om noe av det du tilbyr men takk for det alikevell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...