pors Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Når en skal legge inn film fra et dv med St8 skal en da velge Dv-kvalitett eller mpeg2? Målet er å redigere litt på det og siden legge det på en dvd-plate Hva er best? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg vil anbefale å spille inn som DV nesten uansett hva du skal ha det ut på. På denne måten slipper du bekymre deg over å tape noe av bilde-/lyd-kvalitet. I de fleste filfeller (med mindre du har en veldig, veldig kraftig PC) vil å spille inn som MPEG-2 i praksis bety å spille inn som DV med automatisk konvertering etterpå til MPEG-2. Kan like gjerne vente med denne konverteringen til eksporten/brenningen av DVD'en. Studio 8 programvaren kan også oppleves raskere å jobbe med om en kun jobber med DV-filer, kontra MPEG-2 filer som er mye tyngre å prosessere. Igjen; dette er også avhengig av prosessorkraften. /Øystein :o Lenke til kommentar
pors Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Har nå tatt og spillt det in som DV(ca 12 gigabyte) og konvertert det til mpeg2(ca2,4gigabyte) etterpå(tok nesten 7 timer ) Så er spørsmålet :hvordan skal det brennes til å kunne spilles av på en vanleg dvd-spiller? Mpeg2 filen må vel over til et format som dvd spilleren skjønner Fant ingen funksjoner i Studio8 som kunne dette (eller er det meg som er blind :-) ) Brennte den i nero (men da som mpeg-fil) men den ville ikke spilles i dvd-spilleren Hva trenger eg til det? Hvilke program er best til det? Mvh Pors Lenke til kommentar
adonis Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Studio 8 har en egen brennefunksjon. Under "3 - Lag film" kan du velge opsjonen for Disk. Herfra kan du brenne direkte! Ergo; du trenger ikke først konvertere til MPEG-2 for så å brenne et annet sted - alt får du gjort i en og samme operasjon i Studio 8. /Øystein :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå