SimenF117 Skrevet 16. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Jeg har brukt Koss portapro i 3-4 år nå, og er ute etter et nytt headset, av litt høyere kaliber. Jeg har 4000 kr til disposisjon og er ute etter noe som kan brukes hjemme, på skolen, på bussen, vel generelt overalt (med unntak av fysiske aktiviteter). Musikksmaken min vil jeg si er relativt variert, det meste fra filmmusikk til dubstep til heavy metal til akustisk gitar. Takker på forhånd for svar , grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har lite oversikt over markedet, selv om jeg i det siste har lest en del forskjellige steder. Endret 16. januar 2012 av SimenF117 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 vil bare si at og bruke 4000kr på ett headsett til og bare høre på musikk til fritiden, er bortkasta penger... med mindre du er en av de beats by dr.dre folka da... hold deg til koss porta pro holder i massevis for ditt bruk. Lenke til kommentar
SimenF117 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 vil bare si at og bruke 4000kr på ett headsett til og bare høre på musikk til fritiden, er bortkasta penger... med mindre du er en av de beats by dr.dre folka da... hold deg til koss porta pro holder i massevis for ditt bruk. 4000kr er budsjettet, må ikke bruke alt sammen Og virker som du ikke er noen stor fan av beats, hva er begrunnelsen for det? Angående porta pro, er rett og slett lei av at de konstant blir ødelagt, grei lyd, komfortable og praktiske, men ikke veldig holdbare Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Siden du skal bruke det overalt, så ville jeg ikke gått for ett stort headsett. Hvordan liker du store headset? typen som, om du legger de rundt halsen vil gjøre det vansklig å snu på hodet.. Jeg tror nok du burde gå for en liten løsning, en lukket hodetelefon.. Eller IEM(in ear module) hodetelefoner, på godt norsk kalt propper.. Ulempen med IEM er at de krever litt mer innsats for å ta ut og inn, så isolerer de gjerne veldig bra, så du må ofte ta de mer ut en andre typer.. Om du bor i en av de større byene, så ville jeg funnet en lydbutikk som har utstillingsmodeller du kan få hørt på. På Propper/IEM ville jeg anbefalt Shure SE535.. Topp lydisolering, solid kabel, generellt godt lydbilde med en liten fokus på mellomtone. Koster rundt 3100.. Monster Miles Davis Tribute. Kun om du får disse på knalltilbud, dvs under 2000kr. sitter greit, en del microphonics(slag/dulting/skraping på kabelen høres godt i øret) Disse har en liten fokus på bass, dvs den er ganske fremtreden.. Min personlige favoritt er vel Westone 3, men disse får du ikke i Norge. Hodetelefoner: Hjemmebruk/klumpete og fine.. Beyerdynamic T70P, knall-lyd! sitter godt, isolerer bra. lekker ikke lyd. Er litt lite bass til tider, de har lav impedans så de plukker opp en del støy om du har en dårlig lyd-kilde.. Bassen og lydbilde påvirkes også ganske sterkt av hvilken lyd-kilde du har. Prisen ligger på rundt 3100(250ohm versjonen) 3700-3999 for T70P versjonen.. Disse kan bli litt klumpete å ha med seg over alt kanskje.. Sennheiser HD-25-1 II, sitter godt på hodet, lyden er meget bra.. Har ikke eid disse selv, men hørt på dem ved flere anledninger. prisen er ganske hyggelig, du skal klare få disse til under 1500. Størrelsen er helt kurant som en ta-med-overalt hodetelefon. Disse virker også meget solide. AKG K430, helt ok hodetelefon.. ikke topnotch, bygg-kvaliteten virker litt tvilsom, ledningen er tynn, det er en volumkontroll på ledningen som er veldig følsom, så du kommer ofte bort i den, å derfmed skrur lyden opp eller ned.. Prisen er veldig hyggelig, rundt 400-600kr, lette å ta med overalt. Til prisen, så får du en ganske god lyd. AKG K518 LE, har kun hørt bittelitt på disse, lyden var grei, de satt godt, virket litt mer solide en k430.. Men har for lite tid på dem til å kunne komme med noen god anbefaling på disse, men sjekk dem ut om du har muligheten. Ellers, AKG hodetelefoner generellt har bra lyd, men kabelene er ikke de beste.. Det var noe i allefall.. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
SimenF117 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Siden du skal bruke det overalt, så ville jeg ikke gått for ett stort headsett. Hvordan liker du store headset? typen som, om du legger de rundt halsen vil gjøre det vansklig å snu på hodet.. Jeg tror nok du burde gå for en liten løsning, en lukket hodetelefon.. Eller IEM(in ear module) hodetelefoner, på godt norsk kalt propper.. Ulempen med IEM er at de krever litt mer innsats for å ta ut og inn, så isolerer de gjerne veldig bra, så du må ofte ta de mer ut en andre typer.. Om du bor i en av de større byene, så ville jeg funnet en lydbutikk som har utstillingsmodeller du kan få hørt på. På Propper/IEM ville jeg anbefalt Shure SE535.. Topp lydisolering, solid kabel, generellt godt lydbilde med en liten fokus på mellomtone. Koster rundt 3100.. Monster Miles Davis Tribute. Kun om du får disse på knalltilbud, dvs under 2000kr. sitter greit, en del microphonics(slag/dulting/skraping på kabelen høres godt i øret) Disse har en liten fokus på bass, dvs den er ganske fremtreden.. Min personlige favoritt er vel Westone 3, men disse får du ikke i Norge. Hodetelefoner: Hjemmebruk/klumpete og fine.. Beyerdynamic T70P, knall-lyd! sitter godt, isolerer bra. lekker ikke lyd. Er litt lite bass til tider, de har lav impedans så de plukker opp en del støy om du har en dårlig lyd-kilde.. Bassen og lydbilde påvirkes også ganske sterkt av hvilken lyd-kilde du har. Prisen ligger på rundt 3100(250ohm versjonen) 3700-3999 for T70P versjonen.. Disse kan bli litt klumpete å ha med seg over alt kanskje.. Sennheiser HD-25-1 II, sitter godt på hodet, lyden er meget bra.. Har ikke eid disse selv, men hørt på dem ved flere anledninger. prisen er ganske hyggelig, du skal klare få disse til under 1500. Størrelsen er helt kurant som en ta-med-overalt hodetelefon. Disse virker også meget solide. AKG K430, helt ok hodetelefon.. ikke topnotch, bygg-kvaliteten virker litt tvilsom, ledningen er tynn, det er en volumkontroll på ledningen som er veldig følsom, så du kommer ofte bort i den, å derfmed skrur lyden opp eller ned.. Prisen er veldig hyggelig, rundt 400-600kr, lette å ta med overalt. Til prisen, så får du en ganske god lyd. AKG K518 LE, har kun hørt bittelitt på disse, lyden var grei, de satt godt, virket litt mer solide en k430.. Men har for lite tid på dem til å kunne komme med noen god anbefaling på disse, men sjekk dem ut om du har muligheten. Ellers, AKG hodetelefoner generellt har bra lyd, men kabelene er ikke de beste.. Det var noe i allefall.. Lykke til! Takker masse for gjennomført svar, nå har jeg mange alternativer, så for jeg se på fordeler og ulemper En siste ting, hva er din mening om Beats Pro? Virker veldig fristende, men du har folk som forguder dem og folk som hater dem, føler at det er en "smak og behag" sak, har du noen erfaring med det? Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Har hørt litt på beats studio HD.. Lyden likte jeg, men den var nok ikke veldig nøytral eller naturlig.. Det blir mye bass å du får litt annerledes lydbilde.. Du må også belage deg på at de kan kutte lyden når som helst, når batteriet på støydemperen går tom.. du må ha den aktive støydempingen på for å kunne få bruke dem.. Det kan være modellen under studio HD ikke har den funksjonen.. Men har hørt det nevnt at lyden som kommer ut av den høres mindre bra ut. Det finnes mange modeller av beats, fra "rimlig" til dyre.. du betaler nok en gooood del for merket her, tror nok toppmodellen er bra. Men sammenlikned med andre hodetelefoner i samme prisleie blekner de nok. De er for så vidt greie å ta med, størrelsen er ikke alt for stor.. men ville hørt på de før jeg valgte noe der, lyden vil ikke være "ekte" men farget.. Sånn jeg oppfattet det, men som sagt, det hørtes jo i og for seg bra ut, fordi om det var litt vel farget.. Lenke til kommentar
SimenF117 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Har hørt litt på beats studio HD.. Lyden likte jeg, men den var nok ikke veldig nøytral eller naturlig.. Det blir mye bass å du får litt annerledes lydbilde.. Du må også belage deg på at de kan kutte lyden når som helst, når batteriet på støydemperen går tom.. du må ha den aktive støydempingen på for å kunne få bruke dem.. Det kan være modellen under studio HD ikke har den funksjonen.. Men har hørt det nevnt at lyden som kommer ut av den høres mindre bra ut. Det finnes mange modeller av beats, fra "rimlig" til dyre.. du betaler nok en gooood del for merket her, tror nok toppmodellen er bra. Men sammenlikned med andre hodetelefoner i samme prisleie blekner de nok. De er for så vidt greie å ta med, størrelsen er ikke alt for stor.. men ville hørt på de før jeg valgte noe der, lyden vil ikke være "ekte" men farget.. Sånn jeg oppfattet det, men som sagt, det hørtes jo i og for seg bra ut, fordi om det var litt vel farget.. ja det jeg leser er at du utvilsomt finner bedre headset til mye lavere pris, som har bedre lyd og at beats generelt blir anklaget for å være overpriset. Men samtidig så er det jo ikke bare lyden jeg er ute etter, de er veldig praktiske komfortable og alt det der.. jaja, en del å vurdere, får vel sove noen netter på det Takk for hjelpen, kommer godt med Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 vil bare si at og bruke 4000kr på ett headsett til og bare høre på musikk til fritiden, er bortkasta penger... med mindre du er en av de beats by dr.dre folka da... hold deg til koss porta pro holder i massevis for ditt bruk. 4000kr er budsjettet, må ikke bruke alt sammen Og virker som du ikke er noen stor fan av beats, hva er begrunnelsen for det? Angående porta pro, er rett og slett lei av at de konstant blir ødelagt, grei lyd, komfortable og praktiske, men ikke veldig holdbare min mening, beats er overpriset til de grader.. Husker da min mor fikk det til jul og jeg hadde hørt mye bra så måtte teste de ut, kan helt ærlig si at de var mer ræva enn de som føler med ipod'er og slikt.. skuffendes og at de koster så jævlig mye, skam.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Har et Bose-headsett jeg er strålende fornøyd med. Kan ikke huske jeg har sett det anbefalt her inne, uten at jeg vet grunnen til det. Fungerer utmerket på buss/fly og andre steder man ønsker å gli inn i sin egen boble. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Løst!? Hva ble det til? Lenke til kommentar
SimenF117 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 Løst!? Hva ble det til? Det blir nok Beats Pro! Veldig mange sier at de er overpriset osv., mens andre sier de er gudommelige. Alt det forteller meg, er at det er smak og behag. De er robuste (kanskje noe av det viktigste), god lyd, flott design. Passer rett og slett meg veldig bra. Nei de er ikke billige, og ja man finner headset med bedre lyd for en billigere penge, men disse er en full pakke føler jeg. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Løst!? Hva ble det til? Det blir nok Beats Pro! Veldig mange sier at de er overpriset osv., mens andre sier de er gudommelige. Alt det forteller meg, er at det er smak og behag. De er robuste (kanskje noe av det viktigste), god lyd, flott design. Passer rett og slett meg veldig bra. Nei de er ikke billige, og ja man finner headset med bedre lyd for en billigere penge, men disse er en full pakke føler jeg. Allright! Si fra hva du syntes da! Lykke til! Lenke til kommentar
SimenF117 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Allright! Si fra hva du syntes da! Lykke til! Beats Pro er kjøpt og betalt, så langt er jeg positivt overrasket En del klaget på vekten og presset på ørene, og det er helt klart ikke noe headset du glemmer at du har på hodet, men jeg har sittet her i snart 2 timer og sitter her gjerne 2 timer til. Bassen er, vel hva skal jeg si. Jeg satt på Wolfgang s 5th Symphony av Wolfgang Gartner (en techno remix), og jeg fikk ærlig talt frysninger! Har hørt på litt forskjellig musikk nå og alt høres bra ut. Eneste minus så langt, annet enn at de er relativt dyre , er at Dr. Dre har en "filosofi". Han vil at gjennom headsetet, skal du kunne høre nøyaktig det produsenten vil at du skal høre. Ergo, er det bugs eller dritt i innspillingen og mixingen, vil man høre det. Men det er jo litt bakvendt, må vel rette litt på meg selv, det problemet er jo ikke headsetet sin skyld, låta. Så langt er veldig fornøyd, personlig vil jeg anbefale alle som har planer om å bruke en del penger på headsetet, er glad i bass, utseende og robust og fint design å kjøpe beats. Bassen er magisk, alt annet er også topp kvalitet. Veldig individuelt hva man synes om vekt og press på ørene, personlig funker det fett for meg. Hilsen ett stk. fornøyd musikkelsker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå