-forbruker- Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg har behov for å male ei utendørs trapp som er støpt i sement. Dette har vært forsøkt før med den følge at trappa ble livsfarlig glatt når noen kom med nysnø under føttene. Malingen måtte umiddelbart skrapes bort. Finnes det en type maling som kan brukes som gir en ru overflate med større friksjon, men som på tross av dette er lett å holde ren ved vask? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg vet ikke om det finnes egne malinger, men du har andre alternativer. På Byggmakker får du kjøpt friksjonspulver som er laget for å blande inn i maling for å øke friksjonen, men jeg er usikker på hvor effektivt det faktisk er, eller om overflaten blir vanskeligere å vaske. Ellers kan du kjøpe antisklitape (ru tape, minner om grovt sandpapir), som kan festes i trappetrinnene. Den krever dog at overflaten er jevn og ren før du fester den. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja, det finnes, men den jeg har sett koster 1000kr/l, og leveres kun på 5l spann... Hvor rengjøringsvennlig den er er også usikkert. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Bruk vanlig sand og bland den inn i malingen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja, det finnes, men den jeg har sett koster 1000kr/l, og leveres kun på 5l spann... Hvor rengjøringsvennlig den er er også usikkert. Nei, vi har en liten flaske på 100 ml der jeg jobber som koster i overkant av hundrelappen. Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Bruk vanlig sand og bland den inn i malingen. Har du forsøkt? Jeg har vurdert det alternativet du nevner, men tror det blir tungt å vaske og vil slite ut gulvkluter temmelig kjapt. Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg vet ikke om det finnes egne malinger, men du har andre alternativer. På Byggmakker får du kjøpt friksjonspulver som er laget for å blande inn i maling for å øke friksjonen, men jeg er usikker på hvor effektivt det faktisk er, eller om overflaten blir vanskeligere å vaske. Ellers kan du kjøpe antisklitape (ru tape, minner om grovt sandpapir), som kan festes i trappetrinnene. Den krever dog at overflaten er jevn og ren før du fester den. Hadde det bare vært selve trinnene hadde det vært mye enklere, men det er også ca 2,5m2 gulvflate i tillegg. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vel, 100ml holder til minimum 1 liter maling, som fint dekker ca. 4-5 m2 med to strøk. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg ville ikke malt med sand på en trapp innendørs selv om en kompis gjorde det og var fornøyd selv om den ikke var det enkleste å vaske. Man du skrev at trappen var utendørs å da regnet jeg med at du kunne spyle den. Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg ville ikke malt med sand på en trapp innendørs selv om en kompis gjorde det og var fornøyd selv om den ikke var det enkleste å vaske. Man du skrev at trappen var utendørs å da regnet jeg med at du kunne spyle den. Jo, spyles kan den. Så det er kanskje et ok alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå