TerrificX Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg har en PC'en som har gjennomgått en rekke lynnedslag og underspenninger. Nå har jeg fått nok og har tenkt til å kjøpe en UPS for å minske risikoen + rekke å skru av PC'en ved evt strømbrudd. Jeg har ei strømforsyning på 850 w. Jeg har ikke tenkt å bruke flere 1000 kr , men fra 1000-2500 kr. hvilken UPS anbefaler dere ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Med de behovene der og det budsjettet så vil eg påstå at du kan kjøpe det meste og være rimelig trygg på å få en brukbar UPS. Personlig anbefaler eg APC. Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 har du link til en du vil anbefale ? Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 kan man kjøre en 850 watts strømforsyning på en av dem ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Du kan kjøre en 850 watts strømforsyning på alle UPS'er. Det er ikke det det går på. At strømforsyningen din er på 850 watt betyr bare at den MAKS klarer å levere 850 watt til maskinen, ikke at den trekker 850 watt kontinuerlig. Hvor lenge UPS'en klarer å holde maskinen kjørende ved et strømbrudd er avhengig av hvor mye strøm maskinen trekker. Men med de UPS'ene eg linket til bør du fint ha 10-15 minutt på deg til å slå av maskinen, evnt kan du lett få UPS'en til å slå av maskinen for deg når batteriet nærmer seg tomt. Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 hva vil det si at en UPS har for.eks 500W/900VA ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Der er hvor lenge den klarer å kjøre med angitt last. Her er en fin guide. Se under dimensjonering, effektforbruk og batteritid: http://www.linkguiden.no/tablet/9502_1_ups_guiden.htm Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Åja takk men der følger med alle kabler jeg trenger ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Det normale er at det følger med en eller to "apparatkabler". Den siste der har åtte uttak, så om du skal bruke alle bør du kjøpe flere. Sjekk produktbeskrivelsen eller manualen for å se konkret hva som følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå