Gå til innhold

Gode bøker/ressurser for "iPad programmering" ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har et prosjekt jeg kunne tenke meg å materialisere for iPad, men har aldri programmert for iOs eller tilsvarende før.

Er det noen som vet om noen gode bøker eller ressurser for å komme igang ? Jeg foretrekker bøker over å lese på en skjerm, men det var nå så mye å velge mellom.

Vil helst ha noe som ikke bruker halve boka for å fortelle om "hello world" kode. Jeg trenger en del om databaser/datacollections og grunnleggende GUI (forskjellige skjermoppsett/disposisjoner), gjerne noe som inkluderer enkele animasjoner også.

Ser på meg selv som en relativt kapabel koder, med mest erfaring fra C#/.NET, men kan en god del C++ også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hva med boka i samme serien som er myntet på iPad, altså design for større skjermer?

Er det i tillegg store forsjeller på utvikling i iOS4 og iOS5 eller spiller det ingen rolle hva boka evt. er siktet inn mot ?

Lenke til kommentar

Ser det kommer en ny utgave av iOS 5 programmers cookbook i neste mnd, så tror jeg går for den.

Jeg er utdannet software utvikler, så grunnkunnskapen har jeg inne, selv om jeg er blitt noe rusten etter et par år i annen type arbeid.

Safari Books Online (http://safaribooksonline.com/Corporate/Index/) har et meget godt utvalg av bøker om iOS5. Du kan registrere deg og få 30 dagers gratis prøveabonnement. Du leser da bøkene i nettleseren, og kan søke i enkeltbøker, men også i hele biblioteket deres. De har også en app, som gjør at du kan lese bøkene på iPad.

---

Hieronymus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...