Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg har et prosjekt jeg kunne tenke meg å materialisere for iPad, men har aldri programmert for iOs eller tilsvarende før. Er det noen som vet om noen gode bøker eller ressurser for å komme igang ? Jeg foretrekker bøker over å lese på en skjerm, men det var nå så mye å velge mellom. Vil helst ha noe som ikke bruker halve boka for å fortelle om "hello world" kode. Jeg trenger en del om databaser/datacollections og grunnleggende GUI (forskjellige skjermoppsett/disposisjoner), gjerne noe som inkluderer enkele animasjoner også. Ser på meg selv som en relativt kapabel koder, med mest erfaring fra C#/.NET, men kan en god del C++ også Lenke til kommentar
etse Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Tror denne boka vil være ganske grei og ikke gå alt for tregt frem for din smak: http://www.amazon.com/dp/0321659570/?tag=stackoverfl08-20 Ja, den er skrevet slik at nybegynnere kan ta den i bruk, men ser veldig mange sier at boken er veldig bra, men at man burde ha litt programmeringskunskaper før man tar den i bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hva med boka i samme serien som er myntet på iPad, altså design for større skjermer? Er det i tillegg store forsjeller på utvikling i iOS4 og iOS5 eller spiller det ingen rolle hva boka evt. er siktet inn mot ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Ser det kommer en ny utgave av iOS 5 programmers cookbook i neste mnd, så tror jeg går for den. Jeg er utdannet software utvikler, så grunnkunnskapen har jeg inne, selv om jeg er blitt noe rusten etter et par år i annen type arbeid. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Sikt deg inn mot iOS5, det er masse forbedringer fra "utviklersiden" fra iOS4. Du trenger heller ikke tenke så veldig mye på iPad/ikke iPad-støtte i første omgang, det er hovedsaklig bare noen kosemetiske forskjeller. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Ser det kommer en ny utgave av iOS 5 programmers cookbook i neste mnd, så tror jeg går for den. Jeg er utdannet software utvikler, så grunnkunnskapen har jeg inne, selv om jeg er blitt noe rusten etter et par år i annen type arbeid. Safari Books Online (http://safaribooksonline.com/Corporate/Index/) har et meget godt utvalg av bøker om iOS5. Du kan registrere deg og få 30 dagers gratis prøveabonnement. Du leser da bøkene i nettleseren, og kan søke i enkeltbøker, men også i hele biblioteket deres. De har også en app, som gjør at du kan lese bøkene på iPad. --- Hieronymus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå