d>cpp Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er ikke så voldtsomt, kan nestne ikke se det kontra den andre fingeren. Men den er rød, varm og det gjør vondt å trykke på noe med den! Har blitt litt bedre, men det gir seg ikke. Har fått nytt piano, og lurer på om jeg kan ha fått en miniflis fra en av tangentene! Altså fra noe av treverket på siden av tangentene... Aner ikke åssen jeg skal fikse dette. Høres helt dumt ut, men det gjør faktisk vondt, er helt latterlig! Kan ikke trykke ned uten å virkelig kjenne det. Tips til å finne ut hva det er noe fornoe, også eliminere problemet?! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hold fingeren i grønnsåpevann en halvtime om dagen kan hjelpe. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 fått noe lignende noen ganger, en slags betennelse ved siden av negelen. da bruker jeg å ta en negleklipper og klippe hull på huden å presse ut den vesken som er der inne. lette på trykket. ca 5 min etterpå kjenner jeg ingen ting lenger. og fingeren blir fort bra igjen Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er betennelse. Har hatt det hundre ganger før og det er et jævla herk! VIKTIG at du renser såret både før og etter i tillegg til å rense en evt nål/saks/whatever du bruker til å klemme ut pussen. lykkke til Lenke til kommentar
d>cpp Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Ja, jeg klemte på det idag. Og da kom det ut sånn gul greier. Prøvd i dag, kom ikke ut noe. Har tenkt å ta negelklipperen å bare klippe over det. Noen som vet hvorfor det skjer? Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Inngrodd negl. Det hender neglen vokser litt feil, og det kan være et slag eller en skade som har gjort at neglen deler seg og en liten flis vokser inn i fingeren/tåen. At neglen deler seg har sikkert mange opplevd. Da får man en liten flis som stikker opp fra siden, og man ender opp med å rive den vekk. Noe man som regel angrer skikkelig på, for det gjør passe greit vondt. Grønnsåpe er nevnt, og det funker bra. Om betennelsen og smertene ikke går over, så kom deg til lege med en gang. Det er fikset på 5min, så fremt man ikke har gått med det i mange mnd. Da blir det fort litt mer greier, tro meg. Merkelig nok er det ikke alle problemer som forsvinner om man overser dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå