Gå til innhold

Bør Plumbo fratas Spellemannsprisen for årets hit?


  

143 stemmer

  1. 1. Bør Plumbo fratas Spellemannsprisen for årets hit?

    • Ja.
      2
    • Tja..
      0
    • Nei.
      135
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      6
  2. 2. Fortjente de prisen i utgangspunktet?

    • Ja.
      41
    • Tja..
      25
    • Nei.
      19
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      58
  3. 3. Bør Lars Erik Blokkhus sparkes fra bandet?

    • Ja.
      1
    • Tja..
      1
    • Nei.
      128
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      13


Anbefalte innlegg

La oss inngå en avtale. Du kan helle noe på meg. Dersom jeg får lov å klabbe til deg etterpå.

 

Så det er greit å helle ting i hodet på dem du er uenig med.

Og det er greit å slå dem som heller noe i hodet på deg.

 

Tror vi har etablert sånn cirka hvor dypt din genuine respekt for andre mennesker går.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at noen av handlingene er straffbare, men er et legitimt svar på tiltale.

 

Hva spøken angår.. Om du bare driter ut deg selv, er det en sak. Driter du deg ut i tillegg til å fornærme noen på det groveste, er ikke det å få et glass øl helt nedover deg fra Kaizers-vokalisten (selv om han ikke var den fornærmede i denne saken) som en ren demonstrasjon på hvor dum det ikke skal være lov å bli, noen straffbar handling.

 

Pr.Def er det null problem å anmelde Kaizer-Terje for Legemsfornærmelse, da det var med forsett. Hvorvidt man kan se på det som injurierende aner ikke jeg.

Det at han ikke hadde noe med saken å gjøre, gjør heller ikke saken noe bedre.

Aksel Hennie sin tegner beveger seg også veldig i gråsonen, med tanke på de andre tweetsene han sendte ut før og etter, så skal han slite med å bortforklare det også.

 

EDIT: Veldig konkluderende avstemning so far!

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Så det er greit å helle ting i hodet på dem du er uenig med.

Å være uenig med noen legitimerer ikke å helle øl på dem. Å fornærme noen legitimerer å bli helt øl på.

Og det er greit å slå dem som heller noe i hodet på deg.

Ikke hvis jeg på forhånd har fornærmet noen i slik grad at å bli helt øl på er velfortjent. Kommer derimot noen helt uten grunn å heller en øl ned på meg uten at jeg har gjort eller sagt noe som fortjener en slik respons, tar jeg meg retten til å klabbe til vedkommende. Kommer noen og heller en øl på meg for at jeg fornærmet noen andre på direkten, klabber jeg ikke til vedkommende, da jeg i dette tilfellet synes jeg har fortjent det. Selv om det da ikke var fornærmede som helte ølen.

Bør Kaizer-Terje "waterboardes" med plumbo?

 

Bør Madcon-gutta dra tilbake til Afrika hvor de kan mobbe andre svarte, og hvite, i fred, uten å frykte sammenligninger med kjære norske kaffesjokolader?

 

Bør norske artister få lov å drikke på offentlige arrangement?

 

Bør kjendiser ha lov til å ha twitterkontoer?

 

Hmmmmmm...

Stråmenn. Alle som en.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

EDIT: Veldig konkluderende avstemning so far!

Som sikkert de fleste har gjettet, så er det jeg som stemte: JA, de bør fratas prisen; NEI, de fortjente den ikke i utgangspunktet; JA, Lars Erik Blokkhus burde sparkes.

 

Og det står jeg stolt inne for.

Fint at din mening ikke betyr noe som helst da. :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skremmende at du tror det var seriøst ment. Men det forklarer jo hvorfor du ble så sint over Plumbo-Madcon saken. Du forstår ikke humor - ikke engang veldig dårlige forsøk på sarkasme.

Tvert imot, jeg syns faktisk de stråmennene var morsomme. Selv om de var stråmenn forkledd som humor.

Lenke til kommentar

Nå kan det jo diskuteres om de fortjente Spellemannsprisen for årets hit i utgangspunktet, men å bli fratatt den for en usmakelig vits som skapte reaksjoner av dimensjoner høres jo helt fjernt ut. Om Plumbo vil kaste han ut av bandet, so be it, men Kaizers-Terje gjorde et stunt som tok seg mye dårligere ut for Kaizers Orchestra enn det Blokkhus gjorde for Plumbo.

 

Det skulle ikke vært lovt å si noe som helst etter mottatt pris. Takk publikum og gå ned og sett dere, blås i en flåsete takketale.

Lenke til kommentar

Hang on, hvis jeg driter meg ut i en spøk, som du ikke liker, så kan du utføre straffbare handlinger på meg? Fordi det fortjenes? Hah. Good Luck! :)

Kan ikke se at noen av handlingene er straffbare, men er et legitimt svar på tiltale.

 

Hva spøken angår.. Om du bare driter ut deg selv, er det en sak. Driter du deg ut i tillegg til å fornærme noen på det groveste, er ikke det å få et glass øl helt nedover deg fra Kaizers-vokalisten (selv om han ikke var den fornærmede i denne saken) som en ren demonstrasjon på hvor dum det ikke skal være lov å bli, noen straffbar handling.

 

Jeg er uenig med deg. Veldig også. Kan jeg helle noe på deg?

La oss inngå en avtale. Du kan helle noe på meg. Dersom jeg får lov å klabbe til deg etterpå.

:)

 

du for en kødd da?

plumbo kommer med en liten bemerkning som kom litt feil ut. madcon flirer med litt, så klikker det. jeg vil nå si at fittetryne er værre en moccamann.

 

greit nok, madcon overreagerer, plumbo gjorde en feil.

men så kommer aksel, kaizers og tone (sikkert flere)

aksel - KKKtegning

kaizers - planlakt ølkasting(som de sier var spontan)

tone - ble "syk"

og du påstår at det var riktig reagert?

 

plumbo sa unskyld og får øl i trynet. jeg hadde dratt til kaizersduden på flekken.

nåja -ser man på avataren din kan man jo "føle" lynsjestemninga.

Lenke til kommentar

1: Uttalelsen har ingenting med rasisme å gjøre, det var et dårlig ordspill. Madcon har selv kalt seg moccamenn tidligere, og de har kalt nordmenn for bleikfiser og fittehøl.

 

2: Plumbo la seg flate, Madcon kom med en halvhjerta beklagelse/oppklaring. Case closed? Tydeligvis ikke, for her kommer tøffetøffe Kaizer-Terje!

 

3: Kaizers har ingenting med saken å gjøre, og skulle holdt seg langt unna.

 

4: Om "Unnskyldninga"(bortforklaringa) fra Kaizers:

Spontant? Videoen viser tydelig at han sto og mannet seg opp og planla en fluktrute og en liten backup-mann før han turte gå bort.

 

5: Kaizers har alltid vært en gjeng ufordragelige blærer:

Janove om sangen "Venner for livet":

"Okay, this is the last time we comment this song, so here we go:

We finally heard that piece of shit of a lousy try of a song, and were really surprised that people think it`s us. It`s crap! Can`t you hear that? Don`t just like stuff uncritically just because it says Kaizers Orchestra people! If you actually dig this amateur shit you should check out the band Postgirobygget, who wrote it and perform it."

 

Konklusjon: Avstemningen bør endres til "Kaizers er noen møkkamenn, bør de boikottes til Ompaen dør?" Eneste svaralternativ bør være "ja".

 

fin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør Plumbo fratas Spellemannsprisen for årets hit?

Nei, Spellemannsprisen bør ikke være en politisk pris. Nå er jeg ikke veldig opptatt av slike priser i utgangspunktet, og så ikke prgrammet,

 

Fortjente de prisen i utgangspunktet?

Ingen anelse. Ikke hørt på dem.

 

Bør Lars Erik Blokkhus sparkes fra bandet?

Det er det ene og alene hans kamerater i bandet som bestemmer.

 

Alle har vel beklaget nå. Men debatten på internett kommer til å fortsette en stund til, fordi så mange kan bruke dette som eksempel på det ene eller andre. Lenge etter at de involverte har lagt det hele bak seg og vasket ølet ut av håret vil vi diskutere om det var rasistisk eller ikke. Ikke fordi hendelsen var viktig, men fordi noen vil at diskusjonen skal være det.

 

Da er det vi - enten vi står for det ene eller andre standpunktet - som gjør fjæra til fem høns, ikke hverken Plumbo, Madcon eller Kaizer.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...