Gå til innhold

Bør Plumbo fratas Spellemannsprisen for årets hit?

143 stemmer

1. 1. Bør Plumbo fratas Spellemannsprisen for årets hit?

• Ja.
      2
    • Tja..
      0
    • Nei.
      135
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      6
  2. 2. Fortjente de prisen i utgangspunktet?

• Ja.
      41
    • Tja..
      25
    • Nei.
      19
      58
  3. 3. Bør Lars Erik Blokkhus sparkes fra bandet?

• Ja.
      1
    • Tja..
      1
    • Nei.
      128
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør Plumbo fratas Spellemannsprisen for årets hit?

Dem har allerede fått den, så hvorfor frata den når dette var det folket ville?

Fortjente de prisen i utgangspunktet?

Ja, var jo dette fleste ville.

Bør Lars Erik Blokkhus sparkes fra bandet?

Absolutt ikke. Han gjorte det rette etter å ha driti seg ut i denne saken her. Var alle andre som var idiotene i denne saken.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dem har allerede fått den, så hvorfor frata den når dette var det folket ville?

Kan hende både jury og publikum i ettertid ville gjort det samme?

Ja, var jo dette fleste ville.

Vel, jeg synes ikke de fortjente den.

Absolutt ikke. Han gjorte det rette etter å ha driti seg ut i denne saken her. Var alle andre som var idiotene i denne saken.

Andres reaksjon var helt normal etter "vitsen". Når man ber om bråk på en slik måte er det bare på sin plass å få passet påskrevet.

Lenke til kommentar

Kan hende både jury og publikum i ettertid ville gjort det samme?

Mener du å frata dem prisen? Isåfall vil jeg tro at pumbo ville sanket flere stemmer pga medlidenhet fra mange etter hele hendelsen

Vel, jeg synes ikke de fortjente den.

Flertallet bryr seg ikke om din mening. Lite å få gjort med det desverre.

Andres reaksjon var helt normal etter "vitsen". Når man ber om bråk på en slik måte er det bare på sin plass å få passet påskrevet.

Har du fått med deg tingene rundt saken?

Lenke til kommentar
Har du fått med deg tingene rundt saken?

VG

VG

VG

VG

VG

VG

For å nevne noe, Blokkhus drar en "vits" som faller særdeles dårlig i smak, Madcon-gutta ler noen sekunder pga. feststemningen, men blir forbannet når de innser hva som ble sagt og går av scenen, Plumbo blir (velfortjent) buet ut av publikum, div. artister og profilerte personer uttaler seg under etterspillet på direkten, Kaizers-vokalisten heller et glass øl i hodet på Blokkhus under et intervju, det er furore på facebook og twitter, folk er i lynsjestemning, Blokkhus legger seg gang på gang paddeflat og beklager så meget (som er på sin plass), Madcon tilgir Plumbo i etterkant.

Lenke til kommentar

Så det barnslige stuntet til kaizers-vokalisten og utbruddet til han ene i madcon er akseptabelt i denne sammenhengen?

Absolutt på sin plass. Stuntet til Kaizers-vokalisten var ikke barnslig. Blokkhus fortjente det.

Når man sier noe såpass uforskammet selv om det er under uaktsomhet, så fortjener man en slik reaksjon.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
For å nevne noe, Blokkhus drar en "vits" som faller særdeles dårlig i smak, Madcon-gutta ler noen sekunder pga. feststemningen, men blir forbannet når de innser hva som ble sagt og går av scenen, Plumbo blir (velfortjent) buet ut av publikum, div. artister og profilerte personer uttaler seg under etterspillet på direkten, Kaizers-vokalisten heller et glass øl i hodet på Blokkhus under et intervju, det er furore på facebook og twitter, folk er i lynsjestemning, Blokkhus legger seg gang på gang paddeflat og beklager så meget (som er på sin plass), Madcon tilgir Plumbo i etterkant.

Er enig med han tjukke i madcon som sier at dette har sprengt seg ut av dimensjoner. Han kalte han mokka som i møkka, som i at du er svart. Det er kanskje i grenseland for hva som er i god tone særlig under en prisutdelingsevent.

Burde dette få konsekvenser?

Tja.. Spørsmålet er jo da hva som generelt godtas i samfunnet. Hvilket bildet det gir.

Nå har madcon godtatt unnskyldningen og da synes jeg også at vi kan gjøre det.

Lenke til kommentar

Hang on. Er ikke årets hit... Fordi de har lagd en enkelt sang, som er ekstremt populær?

Dette er jo på lik linje som de som mener de aldri burde vært nominert p.g.a sangen "alle damer". Årets hit er årets hit. Stemmes frem av seerne, og de vant.

Lars Erik Blokkhus beklaget med en gang etterpå, og skjønte tilogmed på scenen at det kom feil ut, og prøve å roe ned med å si "jeg kødda".

Madcon sender ut en halvveis usann pressemelding via Peter Peters, mens Kaizers-Terje regelrett lyver i unnskyldningen sin, og Aksel Hennie lager KKK-Plumbo tegning i sinne.

Men igjen, det er sangen som gjorde at de vant, ikke noe annet. At mange er uenige ville vært saken om Gabrielle vant også. Personlig liker jeg ikke sangen, men digger Møkkamann. Men, dette er prisen for de som får flest stemmer. Deal with it. I år var det ett vaskeekte harryband som vant!

Minner meg litt på når Vassengutane toppet albumlistene i fjor, og radiokanaler som ellers spiller sanger (eller en sang) fra albumet som topper lista, nektet fordi "det ikke var musikk som folk vil høre på". Idioti.

Absolutt på sin plass. Stuntet til Kaizers-vokalisten var ikke barnslig. Blokkhus fortjente det.

Når man sier noe såpass uforskammet selv om det er under uaktsomhet, så fortjener man en slik reaksjon.

Hang on, hvis jeg driter meg ut i en spøk, som du ikke liker, så kan du utføre straffbare handlinger på meg? Fordi det fortjenes? Hah. Good Luck! :)

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Ntåmmen, du er en sånn en du ja. :tease:

Endret av Hansien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bør Kaizer-Terje "waterboardes" med plumbo?

Bør Madcon-gutta dra tilbake til Afrika hvor de kan mobbe andre svarte, og hvite, i fred, uten å frykte sammenligninger med kjære norske kaffesjokolader?

Bør norske artister få lov å drikke på offentlige arrangement?

Bør kjendiser ha lov til å ha twitterkontoer?

Hmmmmmm... :hmm:

Så fysisk eskalering for dårlige vitser er ok, så lenge vitsene er politsk ukorrekte?

Jeg er uenig med deg. Veldig også. Kan jeg helle noe på deg?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hang on, hvis jeg driter meg ut i en spøk, som du ikke liker, så kan du utføre straffbare handlinger på meg? Fordi det fortjenes? Hah. Good Luck! :)

Kan ikke se at noen av handlingene er straffbare, men er et legitimt svar på tiltale.

Hva spøken angår.. Om du bare driter ut deg selv, er det en sak. Driter du deg ut i tillegg til å fornærme noen på det groveste, er ikke det å få et glass øl helt nedover deg fra Kaizers-vokalisten (selv om han ikke var den fornærmede i denne saken) som en ren demonstrasjon på hvor dum det ikke skal være lov å bli, noen straffbar handling.

Jeg er uenig med deg. Veldig også. Kan jeg helle noe på deg?

La oss inngå en avtale. Du kan helle noe på meg. Dersom jeg får lov å klabbe til deg etterpå.

:)

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...