Gå til innhold

NY TV, lite peiling

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er da på utkikk etter en ny tv og har ingen anelse om hva som er hot or not!

Det jeg vet er at jeg vil ha LED og 50"+ og pris helst ikke over 12 000 (kan diskuteres)

jeg har sett på denne:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55FT5653/thomson-55-led-tv-55ft5653

og denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648144#extra

men skjønner ikke hvorfor de koster nesten det samme når den ene har FULL-HD

og den andre bare er HD ready? hva er best av disse to?

Kom med forslag og løsning :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oh god oh god. Selger virkelig Elkjøp en HD-klar TV som er 50"+ :nei:

For å si det sånn, HD-ready == 720p oppløsning mens Full-HD == 1080p. Ville helt klart valgt LG TVen på komplett av de to. Kan se om jeg finner bedre alternativ i morgen. Har du vurdert 3D også eller skal du kun ha 2D?

Lenke til kommentar

Thomson? Er i utganspunktet meget skeptisk til tv'r fra en slik produsent. Ikke sikker på hvorfor, men det lukter billige paneler lang vei...

HER har du en bra TV, Panasonic 50VT30. En superduper tv med 3D og allting, nydelig bilde og ok design.

Og hvorfor vil du ha LED? Det er myyyye problemer med LED, og spesielt Edge-LED. Kan nevne clouding, lyslekkasje og banding. Det er etpar produsenter som har klart LED bra, og det er Philips sin 9706 (er ikke det den med moth-filter?), samt Sonys HX920. Problemet med begge er at de er grisedyre (20'000 for 46" Philips og 26'000 for 55" Sony).

Jeg ville absolutt revurdert "kravet" om LED, og tittet litt ekstra på plasma-skjermer, og tenkt meg nøøøye om før jeg kjøpte en tv med Edge-LED ihvertfall. Har en Samsung UE55D7005, og må ærlig innrømme at den har sine negative sider

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...