Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel via UiB og battle.net


Anbefalte innlegg

Fikk "TruStealth" på alle portene jeg prøvde, og jeg prøvde alle standard portene samt en del tilfeldige

 

Da ligger det nok en firewall ett eller annet sted i nettverket du er i. Få du spilt andre spill over internett da? Hva med å sette opp en Web server på port 80 og se om folk kommer inn? Det ligger en liten, gratis og veldig basic server på http://www.pablovandermeer.nl/downloads.html Bare start den og sjekk om noen kan komme inn på den. Kan de ikke det er nok all innkomende trafikk sperret. DVS, all trafikk som du ikke har bedt om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har aldri hatt på filtersett, det kom ikke med routeren så blir ikke lett å slå det av  :(

 

Filtersett er aktivert som standard, og det er noe du ikke kan se, da det er ruteren som kjører dette.

 

Gå inn på http://endring.nextgentel.no for å slå av filterset, og evt. endre/legge til porter som skal forwardes til din ip adresse o.l. Det var vel det som var umulig hos deg.

 

Du kan også få oppgradert firmware med å gå inn dit.

 

BTW all form for hosting/server mot nett o.l. vil ikke fungere uten at du bruker forwarder NAT mot din ip på respektiv port.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

http://endring.nextgentel.no jeg klarer ikke connecte til denne siden. Her er en mail jeg sente til nextgentel og svaret:

 

Min mail:

Jeg prøver å logge inn på http://endring.nextgentel.no

<http://endring.nextgentel.no/> , men etter lang ventetid får jeg feilmeldingen

som jeg har lagt ved som bilde "feilmelding 1". Jeg ser gjerne at dere fikser

det slik at jeg får tilgang til denne siden.

 

Jeg har også prøvd å åpne porter i routeren uten vider suksess, jeg har da følgt

en guide -gitt meg av en av deres medarbeidere- til punkt og prikk opptil flere

ganger uten resultater, jeg håper dere også kan vise veien til lyset i denne

saken. Jeg fikk åpnet portene, hvertfall sto det det innpå routeren, men det

hadde ingen effekt.

 

Pluss at eg sente ved guiden jeg hadde fått.

 

 

Svar:

Han som har sendt deg framgangsmåten for endring i ruteren har nok ikke lagt

merke til at du har UIB-avtalen. Med den avtalen vil det ikke ha noe å si hva

du gjør i ruteren, for begrensningene ligger ikke der.

 

Grunnen til dette er at du ikke har noen offisiell IP på ruteren din - du får

samme offisielle IP som våre andre UIB-kunder.

 

Viser til linken "Spørsmål og svar" på www.nextgentel.no/uib, hvor det blant

annet står:

 

"Kan jeg få faste offentlige IP adresser til denne løsningen?

 

Nei, til denne løsningen får du ikke faste offentlige IP adresser. Det betyr at

du ikke kan ha egen web-server, ftp-server og lignendepå denne løsningen hvis

den krever offentlig fast IP. Har du behov for dette må du ha et ordinært

NextGenTel abonnement med fast IP-adresse."

 

Det er også derfor du ikke får brukt endringsweben vår. Eneste løsning ville

altså være at du går vekk fra vår UiB-avtale, men da vil du også miste

prisfordelen.

Lenke til kommentar

Jeg er rimlig sikker på at problemet ditt ligger i at bnet ikke liker mere en en connect fra samme ip om gangen. (når jeg har lan her kjører jeg vpn via ntnu sånn at jeg og kompisen min kommer in på bnet samtidig), og hvis jeg har skjønt den uib avtalen riktig så får alle samme ip, evnt deler noen få, så flere på samme ip, dermed kan kun 1 gå in på en bnet server samtidig. (kan godt hende jeg tar feil)

 

btw, uib avtalen innebærer at ngt står for routing fra ditt hjem til uib, så står uib for ip leasing etc. Derfor dette problemet oppstår om jeg har skjønt alt riktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...