Mr-CEO Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Fikk "TruStealth" på alle portene jeg prøvde, og jeg prøvde alle standard portene samt en del tilfeldige Da ligger det nok en firewall ett eller annet sted i nettverket du er i. Få du spilt andre spill over internett da? Hva med å sette opp en Web server på port 80 og se om folk kommer inn? Det ligger en liten, gratis og veldig basic server på http://www.pablovandermeer.nl/downloads.html Bare start den og sjekk om noen kan komme inn på den. Kan de ikke det er nok all innkomende trafikk sperret. DVS, all trafikk som du ikke har bedt om. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 har aldri hatt på filtersett, det kom ikke med routeren så blir ikke lett å slå det av Filtersett er aktivert som standard, og det er noe du ikke kan se, da det er ruteren som kjører dette. Gå inn på http://endring.nextgentel.no for å slå av filterset, og evt. endre/legge til porter som skal forwardes til din ip adresse o.l. Det var vel det som var umulig hos deg. Du kan også få oppgradert firmware med å gå inn dit. BTW all form for hosting/server mot nett o.l. vil ikke fungere uten at du bruker forwarder NAT mot din ip på respektiv port. -Chief- Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 BTW all form for hosting/server mot nett o.l. vil ikke fungere uten at du bruker forwarder NAT mot din ip på respektiv port. Sant det, jeg hadde vist ikke fått med meg at han var NATet Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 http://endring.nextgentel.no jeg klarer ikke connecte til denne siden. Her er en mail jeg sente til nextgentel og svaret: Min mail: Jeg prøver å logge inn på http://endring.nextgentel.no <http://endring.nextgentel.no/> , men etter lang ventetid får jeg feilmeldingen som jeg har lagt ved som bilde "feilmelding 1". Jeg ser gjerne at dere fikser det slik at jeg får tilgang til denne siden. Jeg har også prøvd å åpne porter i routeren uten vider suksess, jeg har da følgt en guide -gitt meg av en av deres medarbeidere- til punkt og prikk opptil flere ganger uten resultater, jeg håper dere også kan vise veien til lyset i denne saken. Jeg fikk åpnet portene, hvertfall sto det det innpå routeren, men det hadde ingen effekt. Pluss at eg sente ved guiden jeg hadde fått. Svar: Han som har sendt deg framgangsmåten for endring i ruteren har nok ikke lagt merke til at du har UIB-avtalen. Med den avtalen vil det ikke ha noe å si hva du gjør i ruteren, for begrensningene ligger ikke der. Grunnen til dette er at du ikke har noen offisiell IP på ruteren din - du får samme offisielle IP som våre andre UIB-kunder. Viser til linken "Spørsmål og svar" på www.nextgentel.no/uib, hvor det blant annet står: "Kan jeg få faste offentlige IP adresser til denne løsningen? Nei, til denne løsningen får du ikke faste offentlige IP adresser. Det betyr at du ikke kan ha egen web-server, ftp-server og lignendepå denne løsningen hvis den krever offentlig fast IP. Har du behov for dette må du ha et ordinært NextGenTel abonnement med fast IP-adresse." Det er også derfor du ikke får brukt endringsweben vår. Eneste løsning ville altså være at du går vekk fra vår UiB-avtale, men da vil du også miste prisfordelen. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Har selv ruer på NGT og spiller masse warcraft3 det går fint. men for å arrangere (hoste) spill må du åpne noen porter. Sjekk warcraft supportsider og derettter ring NGT hjelpelinje. Så er det i boks!! Lenke til kommentar
Pin Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg er rimlig sikker på at problemet ditt ligger i at bnet ikke liker mere en en connect fra samme ip om gangen. (når jeg har lan her kjører jeg vpn via ntnu sånn at jeg og kompisen min kommer in på bnet samtidig), og hvis jeg har skjønt den uib avtalen riktig så får alle samme ip, evnt deler noen få, så flere på samme ip, dermed kan kun 1 gå in på en bnet server samtidig. (kan godt hende jeg tar feil) btw, uib avtalen innebærer at ngt står for routing fra ditt hjem til uib, så står uib for ip leasing etc. Derfor dette problemet oppstår om jeg har skjønt alt riktig Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Pin: Ja det stemmer at alle får tildelt samme ip, men du sier du kjører vpn via ntnu for å fikse flere iper, jeg vet ikke hva det er, men på uib sine sider står det noe om at de har vpn (http://www.adsl.uib.no/) noen som har peiling som kan si meg om det er til noe hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå