Fiskelisken Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg lurte på om noen andre har dette. For de som ikke vet hva det er så får man delta linjen til 398kr per måned -noe som er en god pris-, men samtidig kan man ikke åpne porter på routeren. Jeg har i det siste anskaffet meg warcraft 3 samt starcraft og jeg klarer ikke logge inn på battle.net på noen av de, lurte på om noen viste om dette er et kjent problem eller om man trenger noen porter åpne for å spille via battle.net. Lenke til kommentar
F4en Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 har du egen router eller NAT? tror du kan få trøbbel med NAT men jeg er ikke sikker... Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Kan man ikke åpne porter? Høres jo helt tåpelig ut, hørte at man hadde mulighet til og sitte på nettet til uib men viste ikke at man ville få forandra oppsettet sitt.. Har også blitt student ved uib nå, så har lyst og bytte til uib sitt tilbud, har charlie fra før av.. Men hvist det byr på slike forandringer så vet jeg ikke helt. Trodde det var bare snakk om muligheter til og koble seg mot uib nettet ved hjelp av vpn, og at du surfet på vanlig måte mot nettet.. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Ja du trenger åpne porter for å spille begge spillene på battle.net. I WC3 kan du stille inn selv hvilken port du skal bruke, i SC er de forhåndsbestemte. Sjekk blizzard sine support sider, der står det garrantert hvilke porter du trenger. Søk på warcraft 3 ports evnt warcraft 3 nat. Til F4en: Det går faktisk ann å _lese_ posten før du svarer... Lenke til kommentar
F4en Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Til F4en: Det går faktisk ann å _lese_ posten før du svarer... Jeg har hørt om tilfeller der "studentbyer" deler linjer ala dette i utlandet. Har ikke peiling på hva de kjører på UiO så jeg gikk utifra at det kanskje var en delt router for en hel "studentby"... (eller NAT om du vil...) Sjekk blizzard sine support sider, der står det garrantert hvilke porter du trenger. Når vi er inne på Quoting og bitching.. Hva hjelper det å finne porten når du ikke kan åpne den? Har NGT gitt deg noen grunn for at du ikke kan åpne porter? Du kan jo ringe dem (hvis du ikke allerede har det da:P) ... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Dette var interesangt, vi vurderer å ta det tillbudet, men det er jo selvfølgelig uaktuelt om jeg ikke kan hoste i f.eks spill. Vet du hvor det står dette her? Jeg så litt på Ngt og UIB, og fant ikke noe der. Og vet du om dette forandres om du allerede har en Ruter? Og er det slik at det ikke er mulig å åpne porter, eller slik at man ikke skal gjøre det,men det er mulig? P.S beklager for at jeg ikke fikk svart på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
F4en Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er ikke no flink når det kommer til DSL routere men porter blir kontrollert på routeren hos brukeren(e) .. Hvis denne routeren har en form for sperre er det jo egentlig bare å kjøpe en router. Men det spørs om det er verdt det da... Lenke til kommentar
Chief Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Det er ikke nødvendig å åpne porter for å spille mot battle.net Bare om man ønsker selv å kjøre en server. Spiller mot battle.net bak 2 rutere, og jeg har ikke portforwarda noen porter mot denne maskinen i ruterene. Så om det ikke funker er det noe annet. Skal flere på nettett via en IP adresse må man bruke NAT. Er dette flere personer som også muligens ønsker å NAT'e samme porter til sin IP adresse, blir dette "umulig". Man kan bare NAT'e en port til en IP adresse. Det er ikke noe problem å spille alle spill på nettet uten å forwarde porter i NAT tabellen, sånn at det er sagt. Om noen sier noe annet en det, bygger dette på uvitenhet og myter. -Chief- Lenke til kommentar
Chief Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Dette var interesangt, vi vurderer å ta det tillbudet, men det er jo selvfølgelig uaktuelt om jeg ikke kan hoste i f.eks spill. Vet du hvor det står dette her? Jeg så litt på Ngt og UIB, og fant ikke noe der. Og vet du om dette forandres om du allerede har en Ruter? Og er det slik at det ikke er mulig å åpne porter, eller slik at man ikke skal gjøre det,men det er mulig?P.S beklager for at jeg ikke fikk svart på spørsmålet ditt. Er ikke dette litt logisk? All trafikk går gjennom UiB. Derfor går dette også gjennom en ruter og ut på nettet. Denne ruteren kan jo selvfølgelig NAT'e til din ruter, noe som er helt uaktuelt, da alle ikke kan få sine ønsker gjennomført. Man kan nok endre på det som er av konfigurasjon i den ruteren man får låne, ikke det at dette hjelper noe, ettersom man sitter bak en ruter til, før man er på "nettet". Så om du skal hoste stuff er nok ikke en VPN løsning, løsningen for deg. -Chief- Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Takker for alle svarene. Chief du virker som du viste endel om saken, du har ikke peiling på hva som kan være feilen siden jeg ikke klarer å connecte? klarer fint å spille feks cs eller ET Lenke til kommentar
Chief Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er ikke helt sikker. Har du forsøkt å nå battle.net på andre måter? F.eks. ping europe.battle.net, evt. bare battle.net Problemet er jo for så vidt at det er UiB som administrerer hva som går gjennom og hva som ikke går gjennom. Mulig de sperrer for trafikk på disse portenene, av en eller annen grunn. Skal se om jeg finner noen bra svar, må nesten legge meg nå. -Chief- Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Til F4en: Det går faktisk ann å _lese_ posten før du svarer... ....Har ikke peiling på hva de kjører på UiO.... Ikke for å klage, men det var nå UiB. Ikke UiO Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg prøvde å pinge begge to, under ser du svarene jeg fikk, og fra det lille jeg vet tror jeg det er sånn det skal se ut, hmmm mystisk. ping europe.battle.net Pinging europe.battle.net [213.248.106.201] with 32 bytes Reply from 213.248.106.201: bytes=32 time=419ms TTL=121 Reply from 213.248.106.201: bytes=32 time=507ms TTL=121 Reply from 213.248.106.201: bytes=32 time=345ms TTL=121 Reply from 213.248.106.201: bytes=32 time=401ms TTL=121 Ping statistics for 213.248.106.201: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 345ms, Maximum = 507ms, Average = 418ms ping battle.net Pinging battle.net [213.248.106.199] with 32 bytes of dat Reply from 213.248.106.199: bytes=32 time=409ms TTL=121 Reply from 213.248.106.199: bytes=32 time=232ms TTL=121 Reply from 213.248.106.199: bytes=32 time=467ms TTL=121 Request timed out. Ping statistics for 213.248.106.199: Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 232ms, Maximum = 467ms, Average = 369ms Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ser grei ut den, men alt den forteller deg er at serveren er der, at den tar imot ping og at du klarer å sende ping ut. Den forteller det ikke om de(n) port(ene) du trenger for å spille er åpen på din side. Du kan enten få en kompis til å scanne portene det er snakk om eller gå hit ( https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 ) og gjøre det selv. littt nede på siden kan du skrive inn porten du vil scanne så forteller den deg om den er åpen, stengt eller stealth. Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Fikk "TruStealth" på alle portene jeg prøvde, og jeg prøvde alle standard portene samt en del tilfeldige Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Battle.net bruker port 4000, 6112, 6113, 6114, 6115, 6116, 6117, 6118 og 6119 TCP/UDP. Port 6112 er standard. Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 bruker det de portene for å connecte til battle.net eller for å lage server? Cheif sa jo lenger oppe at det ikke trengtes Lenke til kommentar
Chief Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Du trenger ikke å NAT'e de portene for å spille over battle.net Du kan jo forsøke å slå av filtersettet i ruteren. Aktiv forwarding av de portene til din IP adresse blir bare overkill. Det har ikke noe å si. Jeg la inn en port i min NAT tabell til WarCraft III, for å kunne hoste et game. Har ikke denne entrien lenger, og jeg kan likevel spille. Hoste krever ofte forwarding av porter. Jeg er bak to rutere, som begge har filterset (firewall), påskrudd, og jeg har enda til gode å ikke kunne spille et eller annet spill på nettett. -Chief- Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det er ikke noe problem å spille alle spill på nettet uten å forwarde porter i NAT tabellen, sånn at det er sagt. Om noen sier noe annet en det, bygger dette på uvitenhet og myter. Mulig det stemmer i WC3. Har aldri prøvd det på nettet, men gikk ut fra at det fungerte på samme måte som SC. I SC derimot må du forwarde porter for å spille på battle.net uansett om du skal lage game eller ikke. Så da har vi litt rett begge to Til F4en: Beklager, men det virket som du ikke hadde giddet å lese posten før du svarte. Får skylde på trøtthet og mensen Hvorfor jeg skrev hvor han kunen finne portene vet jeg ikke helt når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Fiskelisken Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 har aldri hatt på filtersett, det kom ikke med routeren så blir ikke lett å slå det av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå