Gå til innhold

Kan noen anbefale en TV: prisklasse 10-20,000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MadRos, håper det går greit å slenge seg litt med her, da jeg har samme problemstilling.

Har selv kikket på de TV-ene som er linket til, og greier ikke å bestemme meg.

I tillegg så vurderer jeg Samsung PS51D8005.

Hva skal man velge?

Lenke til kommentar

Jeg vil definitivt anbefale å holde seg et godt stykke unna Samsung sin UExxD7005 og UExx8005 (xx for størrelse).

Det er fascinerende skjermer med masse farge og nydelig design, men dessverre svikter det litt på kvaliteten på panelene.

Bare titt litt på AVforun sitt lille diskusjonsforum HER

Her går mye av diskusjonen på D7005 og D8005, og problemene med clouding, banding, lyslekkasje, panoreringshakking, uklare bilder, avlange fotballer, bilde som "knekker" når ting er i raske bevegelser osv.

Har en sånn selv, og ikke superimponert. Den gamle Panasonic 42PX70 hadde et bedre bilde syns jeg personlig, men den var litt liten...

For all del, tv'n er ganske bra, men fortjener absolutt ikke det salget den tydeligvis har. Til å koste mellom 17-20'000 kr får man ikke spesielt mye valuta for pengene, bortsett fra en TV som tar lite plass.

Ville absolutt anbefale å sjekke ut Panasonics VT30, som er rimelig bra. Men selv den er ikke perfekt, det har kommet diverse rapporter om et grønnstikk i fargen på enkelte produkter (ikke veldig stort problem, men til stede). Går på garanti, så ikke sååå farlig. Samsung sin plasma i D7000 og D8000-serien er også fin, men den lider av summing/piping ifølge endel mennesker.

Jeg ville anbefale deg å stikke innom en butikk som har visningsrom, som Hifi-klubben, Soundgarden eller lignende. Elkjøp er ikke særlig brukbar, da de har flombelysning, og tv'nes svakheter ikke kommer særlig godt frem.

Lenke til kommentar

jeg har selv sett på samsung sine tver, ble heller ikke særlig imponert for å være helt ærlig. Syns virkelig at den er overpriset i forhold til kvaliteten! Tven er ganske fin, men selve bilde er ikke verdt den prisen. Vi har nå en Sony HX720, når bilde viser svart bilde, så er det MYE bakgrunslys som kommer gjennom !

Er så plagsomt når man har lagt merke til dette, fordi man hele tiden ser på det området hvor lyset "skinner gjennom" fra bakgrunnen... Det er liksom et "lys diode" som lyser gjennom den svarte fargen, dette er svært synlig i hjørnene. DETTE KUNNE MAN ABSOLUTT IKKE LEGGE MERKE TIL når vi så på denne tven i Elkjøp.

Tror vi skal vente litt og se om det kommer nye modeller.

EDIT:

Panasonic VT30, eneste ulempen jeg ser på den er at den bruker en del strøm !! Ganske mye i forhold til andre LCD tver..

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

VT30 bruker ikke allverdens med strøm da. 173W ved SD og FullHD-visning på en 50". En Samsung UE55D7005 bruker til sammenligning 160W.

Så forbruket er ikke absurd mye større for plasmaskjermer. Det som gjør at folk tror at plasmaskjermer bruker masse mer strøm er at det står "Rated Power Consumption" på 410W for 50", men det er ved absolutt hvitt bilde. Når bildet er mørkt/svart bruker de 30-40W. Mens en LCD-tv har konstant strømforbruk uansett om bildet er svart eller hvitt.

Noe å tenke på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...