Gå til innhold

Ny gaming PC, lei den gamle.

Anbefalte innlegg

Hei!

Selger min stasjonære for 8000kr nå, størst pga jeg er lei den og har lyst på noe nytt.

Er forresten pc'en som står i signaturen.

Men må da spørre, er dette idiotisk av meg å selge dette til 8000kr (kun stasjonære) i mot 9500kr for dette? http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=b5caa7753e1640759fc23c6d06facd4e

Bare å komme med andre forslag om jeg bør velge noen andre deler.

Jeg vet jeg kommer til å yte hakket mindre NÅ, men jeg har mulighet til utvidelse senere, og jeg får en veldig kraftig prosessor som er overclockingsvillig.

I tillegg så vil jeg ha en roligere PC uten masse dill dall.

- Knutsen92

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selger du skjermkortene du har nå og legger inn et GTX 570 får du samme effekt i spill som å kjøpe hele oppsettet du har satt opp.

Tviler forøvrig at du vil få 8000 for en maskin med 460 SLI, X-25M G2 80GB og LGA1366-plattform. 4000 er mer riktig bruktverdi, men du får sikkert solgt det for 5500-6000 om du venter lenge nok.

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig så er det ikke så fryktelig mye å hente på å gå opp til en 2500K fra en 920 (spesiellt ikke på 4Ghz). Med tanke på at hovedkort da også må byttes så blir det ikke egentlig verdt det i mine øyne.

Jeg ville heller beholdt det du har og gått for et sterkere skjermkort slik som arni90 sier. Du kan fint skalere helt opp til et 580GTX skjermkort (eller den nye toppmodellen fra AMD) når du har såpass heftig CPU å matche den med. Totalt sett vil du ihvertfall få mye mer ut av dette i praktisk spillytelse - spesiellt når salg av de gamle kortene kan svelge en god prosentanndel av prisen på nytt kort. (skulle du gå for et gtx580 dog så er det lurt å se etter disse brukt, da noen folk som absolutt må ha det beste i disse dager bytter opp, du sparer fort en god slump med penger der).

Hvis støy er en faktor så kan du jo alltids bare bruke denne samme kjøleren på eksisterende CPU (den fungerer på begge socketene tydeligvis) og så har du likevel muligheten til å ta den me deg videre til et senere system om ikke socketene bytter alt for fort igjen senere.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ja, vi får nå se. Jeg har lyst på ny pc, ikke "oppgradere". Så lenge jeg ikke taper noe stort på det, så kan jeg like gjerne gjøre det. Men aldri i verden om jeg selger for 4k, da beholder jeg oppsettet. Er man tålmodig nok, så kommer det alltid noen å kjøper det. Er synd Finn.no er totalt misbrukt på data salg markedet..

Sånn rent ytelsesmessig så er ikke 8000kr mye for min PC.

Men skal tenke på det, kanskje jeg legger noen penger inne i et 7970 f. eks når jeg føler for det.

Har egentlig litt på nytt kabinett også :/

Lenke til kommentar

Ja, vi får nå se. Jeg har lyst på ny pc, ikke "oppgradere". Så lenge jeg ikke taper noe stort på det, så kan jeg like gjerne gjøre det. Men aldri i verden om jeg selger for 4k, da beholder jeg oppsettet. Er man tålmodig nok, så kommer det alltid noen å kjøper det. Er synd Finn.no er totalt misbrukt på data salg markedet..

Sånn rent ytelsesmessig så er ikke 8000kr mye for min PC.

Men skal tenke på det, kanskje jeg legger noen penger inne i et 7970 f. eks når jeg føler for det.

Har egentlig litt på nytt kabinett også :/

8000 kr for din PC brukt er mye jo. Du kommer fint oppi 95% av ytelsen med et nytt oppsett i dag. Ingen som vet noe om maskinvare vil kjøpe din PC for mer enn 5000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...