Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lagger i spill selv med lav ping og høy fps og fryser ofte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med pcen. Jeg er nesten helt sikker på at dette er hardware-relatert, men er ikke sikker på hvilken/hvilke komponenter feilen ligger i. Jeg har 2 problemer, selv om jeg tror det egentlig er det samme. Jeg har hatt dette/disse problemene i ca 2 år, fordi jeg ikke har hatt tid/fått ræva i gir til å fikse det.

Det ene problemet er når jeg spiller spill, f.eks. League of Legends. Jeg har høy fps, rett rundt 40, lav ping, rett rundt 40 der også, men når figuren min beveger seg gjør han det i rykk og napp, og han stopper opp og står stille av og til også. Men det verste er at jeg ikke kan bruke noen abilities. Jeg vet ikke hvorfor men jeg kan rett og slett ikke bruke de! Jeg spammer alle knappene som er tilknyttet abilitiesene og klikker på dem og alt, men ingenting skjer. Jeg kan ikke utrykke hvor irriterende dette er sammen med rykkingen, jeg dør rett og slett med en gang! Dette problemet har jeg også i BF2, der jeg har lav ping og hly fps, men jeg "hakker" liksom rundt, og kameraet går tilbake noen centimeter hele tiden, hva skyldes dette?

Det andre problemet er når jeg har spilt et spill en liten stund, mellom 5 min. og 1 time. Spillet går helt fint, og så plutselig stopper bildet opp, jeg får ingen kontakt med pcen overhodet, og lyden går "DRRRRRRRRRRRRRRR" non-stop fra høyttalerne. Dette skjer i BFBC2 og BF2, men helt sikkert flere spill, har ikke spilt så mye i det siste slik at jeg ikke har fått sjekket.

I tillegg kan pcen få noen "hikk" innimellom, det merker jeg best når jeg hører musikk, der lyden plutselig går "DRRRRR" i et sekund og alt fryser, men så kommer den tilbake igjen.

Alle drivere er oppdatert, jeg har prøvd å formatere hardiskene mine, jeg har byttet hovedkort og psu og jeg har byttet alle de andre komponentene med en kompis, men problemet vedvarer, hva er feil og eventuelt hva gjør jeg feil??????

Specsa mine er:

Intel Pentium E5200

EVGA Gtx260 core 192

2 Stk Kingston ValueRam 2gb 667 DDR2

Corsair TX750

Asus P5Q Deluxe

WD Green Caviar 1tb

WD Black Caviar 1tb

Logitech LX3 mus

A4 Tech KB 28G tastatur

Kan eventuelt filme problemene hvis det trengs for å løse dette.

P.S: Jeg har overklokket både skjermkortet og prosessoren tidligere, men ikke mye.

Endret av muchalucha27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det seriøst ingen som har peiling på hva dette kan være?

Hvis du har byttet ALLE komponentene så er det jo litt vanskelig å si.. inkluderer dette harddisken(e)?

En med samme problem som har samme skjermkort og disk som deg, ser det ut til: http://superuser.com/questions/368582/full-computer-freeze-with-audio-stuttering-after-playing-games-for-a-period-of-t

Kan du sjekke temperaturene med et monitorverktøy?

Lenke til kommentar

Er det seriøst ingen som har peiling på hva dette kan være?

Hvis du har byttet ALLE komponentene så er det jo litt vanskelig å si.. inkluderer dette harddisken(e)?

En med samme problem som har samme skjermkort og disk som deg, ser det ut til: http://superuser.com/questions/368582/full-computer-freeze-with-audio-stuttering-after-playing-games-for-a-period-of-t

Kan du sjekke temperaturene med et monitorverktøy?

Takk for tipsene, skal sjekke alt en gang til :p Kan Cpuid loggføre temperaturer og slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...