sinnafisk Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Hei, jeg kjøpte ny PC i oktober 2011. Jeg hadde ikke fullt med på utviklingen av hardware på mange år, men jeg ville bygge selv. I dag hadde jeg besøk av en kompis som jobber med IT. Han gav raskt beskjed om at de fleste komponentene var dritt og neste gang jeg skulle bygge måtte jeg spør han. - Har jeg virkelig gjort en så dårlig jobb? Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger. Min PC: HK: ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155 CPU: Intel® Core i5-2500K Processor RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 SSD: Kingston HyperX SSD 120GB 2.5" HD: Western Digital Caviar® Black 1TB GPU: 2x ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA PSU: Corsair HX 850W Cooler Master HAF X Big Tower Sort Cooler Master V8 CPU Kjøler Endret 15. januar 2012 av sinnafisk Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Nei, bortsett fra at kabinettet er veldig fjortiss, så er det et godt oppsett. Hvor mye ga du? Oppsettet er forøvrig det de fleste anbefaler for tiden, og noe av det som gis mest ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Ikke noen komponenter der som er dritt. Hils IT kompisen din fra meg å be han ta seg en bolle , og slutte med fud. Endret 15. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Eneste med at det er dritt som jeg kan se er at det ikke er en high end entusiast maskin. Men disse koster skjorta og mer enn det smaker, så om du ikke har 50k til 100k å svi av på PC, så vil du ikke få fatt på noe som IT kompisen din vil kalle for "Supert" Med andre ord, du har handlet en svært fornuftig maskin med plenty av ytelse for de fleste, og en masse ytelse for pengene også. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det eneste negative er at skjermkortet er litt puslete og du har 16gb ram, nå vet ikke jeg om du driver mye med redigering da Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Klart du kunne hatt sprekere skjermkort (og til sprekere pris da også). Men man kan fremdeles ikke kalle 2.stk ti560 for dritt komponenter. Ei heller sandybridge hovedkort +CPU som vel var det kjappeste å oppdrive i desktop segmentet ifjor høst føre lga2011 kom ,samt hdd og ssd og psu du har valgt er blandt de beste. Endret 15. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 oj sorry gikk litt fort, siden det er 2 stk gtx 560 ti syns jeg det er veldig mye bedre Lenke til kommentar
sinnafisk Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Tusen takk konduktans, syar2003, 007CD og Gurre for gode svar. Sitter igjen med litt bedre følelse for kjøpet mitt nå. Ja utseende på kabinettet er så som så, men var på jakt etter en stor case, med god plass, måtte være kompatibel med cpu kjøleren (første gang jeg prøvde meg på en tredje-parts kjøler) og med god kjøling. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Tusen takk konduktans, syar2003, 007CD og Gurre for gode svar. Sitter igjen med litt bedre følelse for kjøpet mitt nå. Ja utseende på kabinettet er så som så, men var på jakt etter en stor case, med god plass, måtte være kompatibel med cpu kjøleren (første gang jeg prøvde meg på en tredje-parts kjøler) og med god kjøling. Du skjønner du har gjort et kurrant kjøp når det eneste kritikken du får er utseende på kabinettet . Kunne kanskje valgt en annen SSD? Ikke det området jeg kan mest om dog. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Kunne kanskje valgt en annen SSD? Ikke det området jeg kan mest om dog. Det KUNNE han selvsagt, men hvorfor han skulle det når Kingston HyperX er omtrent best-i-test og har Kingston-kvalitet er jo et annet spørsmål Maskinen er som snytt ut av "Topp-komponenter-som-gir-maks-ytelse-pr-kr-uten-å-tømme-byggelånet" guiden, så jeg ville gitt it-fyren et spark på skinnleggen Endret 24. januar 2012 av kjetilkl Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Kunne kanskje valgt en annen SSD? Ikke det området jeg kan mest om dog. Det KUNNE han selvsagt, men hvorfor han skulle det når Kingston HyperX er omtrent best-i-test og har Kingston-kvalitet er jo et annet spørsmål Maskinen er som snytt ut av "Topp-komponenter-som-gir-maks-ytelse-pr-kr-uten-å-tømme-byggelånet" guiden, så jeg ville gitt it-fyren et spark på skinnleggen Okay, var der jeg var litt usikker, 10 internettpoeng til deg for at du rettet på meg Har fått intrykket av at Crucial og OCZ var de som var mest populær på forumet for tiden. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Vell Kingston var jo en av de innvolvert med en blåskjerm generator SSD, sammen med OCZ. Derfor var det Crucial M4 som var den mest solide SSDen her en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå