Formula90 Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en parkeringsvarmer til min gammle bil kan ikke tenke meg at det er så kjempe vanskelig egentlig, en lcd sjerm der jeg kan velge data og tid på når den skal starte å varme. kommer til det etterhvert. men hva burde jeg bruke til å varme biln med? en litt svakere kupevarmer? 500w? kan batterie holde igang en kupevarmer i 30 minutter foreksempel? veit ikke hvordan de nye bilene som kommer med sånnt har gjort det : p Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Nye (og gamle også) har enten dieselvarmer (som går på diesel) eller vanlig motorvarmer som kobles til vegguttaket hjemme. 500W i 30 minutter blir ca. 20Ampere-timer. Ikke bra for startbatteriet i kulda! Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 hva med å kobble til et til batteri? med lav syklus eller hva det nå heter? som kun blir brukt til det jeg skal varme biln med? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Da trenger du en Inverter i tillegg. Tror ikke du får så kraftige 12V-kupévarmere. Kraftigste jeg har sett er 200W. Det er ubrukelig. I tillegg må du få lada dette batteriet ganske ofte. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 hmm, hørtes ikke ut som dette var mulig da egentlig, ikke å få det effektivt iværtfall. men hadde vært artig å lage, hmmmmmm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har tenkt på akkurat det samme selv. Men kom til slutt frem til at det blir litt for tungvindt å stadig måtte lade et stort blybatteri. Og at et Defa-sett ikke blir så voldsomt mye dyrere enn batteri, lader, inverter og kupévarmer. I tillegg har jeg erfart at invertere fungerer veldig dårlig i kuldegrader, når man virkelig har bruk varme. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 så holder ikke at biln lader batteriet selv nei? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2012 Kommer helt ann på hvor langt du kjører, effekten til dynamo, størelsen på batteri og annet forbruk i bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå