Gå til innhold

Trenger hjelp - Streaming av RTSP live

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med å streame et Logitech 750e live på nettside. Jeg har snakket med flere som importerer dette kameraet, og de sier at Logitech er svært vanskelige på dette, men at det er mulig å få det til. Hvordan?

Jeg har funnet ut slik at jeg har fått en RTSP:// link. Når jeg skriver inn linken i nettleser, åpnes VLC, og streamen spilles av der. Jeg ønsker å få til at streamen spilles av direkte på nettsiden, og ikke at man må åpne VLC hver gang man ønsker å se på streamen.

Det beste hadde vært å funnet ut noe som jeg kunne lagt inn i en iFrame.

Noen som har noen forslag?

Takk å forhånd!

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange skal du streame til? Hva med å bare få det en ustream-konto eller tilsvarende med og kjøre gratisk Adobe Flash Media Encoder på maskinen med kamera tilkoblet?

Hei,

Jeg hadde tenkt å legge den inn i en iFrame, som jeg kunne lagt til i en artikkel - som leserene kunne sett på UTEN å måtte åpne VLC. De skal kunne se streamen rett i artikkelen.

Setter stor pris på alle svar!

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar

Uansett hva du ser for deg så er brukeren nødt til å ha en avspiller for å spille av videostrømmen. Så enten må du legge inn en avspiller på nettsiden(flash, silverlight, java, html5 osv) eller så vil videostrømmen åpnes i en avspiller lokalt på brukerens datamaskin(ikke nødvendigvis VLC). LNF har kommet med et par gode linker. :)

Lenke til kommentar

Uansett hva du ser for deg så er brukeren nødt til å ha en avspiller for å spille av videostrømmen. Så enten må du legge inn en avspiller på nettsiden(flash, silverlight, java, html5 osv) eller så vil videostrømmen åpnes i en avspiller lokalt på brukerens datamaskin(ikke nødvendigvis VLC). LNF har kommet med et par gode linker. :)

Hei,

Ja, det er jeg klar over. Skal også se litt mer på linkene LNF sendte.

Det beste hadde vært å brukt QuickTime. At den skal spilles av i en mediespiller er ikke noe problem. MEN er det mulig her å kunne legge denne rett inn i en artikkel? slik at man ikke trenger å legge inn en link, som videre åpner en mediespiller som spiller av streamen.

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar

Hvor mange skal du streame til? Hva med å bare få det en ustream-konto eller tilsvarende med og kjøre gratisk Adobe Flash Media Encoder på maskinen med kamera tilkoblet?

Hei,

Jeg hadde tenkt å legge den inn i en iFrame, som jeg kunne lagt til i en artikkel - som leserene kunne sett på UTEN å måtte åpne VLC. De skal kunne se streamen rett i artikkelen.

Mvh

Jakob

Du svarer egentlig ikke spørsmålet.

Lenke til kommentar
Det beste hadde vært å brukt QuickTime. At den skal spilles av i en mediespiller er ikke noe problem. MEN er det mulig her å kunne legge denne rett inn i en artikkel? slik at man ikke trenger å legge inn en link, som videre åpner en mediespiller som spiller av streamen.

Ja, det er mulig, men du må ha en avspiller på nettsiden for at det skal fungere. Om du ikke har en avspiller på nettsiden så må brukeren bruke en lokal avspiller.

Lenke til kommentar

Hei,

Mvh

Jakob

Du svarer egentlig ikke spørsmålet.

Oj, beklager.

Ja, kanskje det kan være en mulighet. Kjenner ikke til Adobe Flash Media Encoder. Hva er Encoder? Vi ønsker også å ikke være avhengig av at en pc må stå på hele tiden. Jeg har prøvd å bruke ManyCam, og filme rett av desktoppen (streamen) på VLC, og velge ManyCam som videokilde i Ustream. Det gikk fint, men da må jeg ha en pc på hele tiden.

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig, men du må ha en avspiller på nettsiden for at det skal fungere. Om du ikke har en avspiller på nettsiden så må brukeren bruke en lokal avspiller.

Ja, det må man nok.

Jeg bruker Wordpress. Finnes mange VLC plugins... Har dere noen forslag?

Hvis det var sånn du tenkte?

Lenke til kommentar

VLC plugins er noe som kjører på brukerens maskin(ettersom det er der VLC kjører). Avspilleren må ligge på nettsiden din, ellers må brukeren ha en avspiller på maskinen sin. Og siden det er noe du ikke ønsker, må avspilleren ligge på nettsiden din :)

Henviser igjen til linkene til LNF :)

Lenke til kommentar
..

Igjen ungår du spørsmålet. Hvor mange skal du streame til?

Jeg skal bare streame til en nettside. Hvor mange som kommer til å se på varierer.. Tror nok ikke det kommer til å være så veldig mange der av gangen. Maks 100 kanskje?

Greit nok svar?

Lenke til kommentar

Du streamer ikke "til ei nettside". Slik det fungerer er at du publiserer adressen til streamen, så vil brukerene selv koble seg til og spille av streamen. Om dette gjøres via en egen avspiller(eks VLC) eller via en avspiller på nettsiden er opp til løsningen du velger.

Men jo flere som spiller av videostrømmen jo større båndbredde brukes, og større krav til maskinvaren som benyttes i kameraet.

Takler kameraet 100 samtidige brukere? Det er veldig uvanlig i forbrukerprodukter.

Og takler routeren din trafikken av 100 samtidige brukere? Linja di?

Lenke til kommentar

Ja. Det betyr at du ikke selv kan være kilden til strømmen, med mindre du har 100Mbit eller mer båndbredde hjemme. Det betyr at du må sende én strøm til en server som igjen tar seg av viderestreaming til brukerne.

Dersom din RTSP-adresse peker direkte til ditt kamera vil ikke det gå. Du må bruke en videresendingstjeneste som ustream eller tilsvarende. Fra ustream får du embed-kode du kan lime inn på hjemmesiden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...