lpf01 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hei. Jeg er en femten år gammel gutt som vil forbedre meg litt sosialt. Problemet er ikke det at jeg ikke har noen venner, men at jeg gjerne har lyst til å bli kjent med noen andre. Føler meg ensom til tider siden vennene mine pleier ikke å være så mye med meg. Det med jenter har jeg heller ikke så mye erfaring i. Jeg vet at man kan melde seg inn i idrettsklubber osv, men går allerede på treningssenter så det blir litt uaktuelt. Jeg er også litt sugen når det gjelder sport. Lurte på om det var noen foreninger eller noe slikt jeg kan melde meg inn på? Det kan være hva som helst. Jeg bor i Oslo, så jeg drar helst til foreninger/klubber der. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Følg med på alt sosialt som skjer og se om det er noe for deg. Du må bare prøve å få deg mange flere venner og mange flere bekjente. Lenke til kommentar
lpf01 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Følg med på alt sosialt som skjer og se om det er noe for deg. Du må bare prøve å få deg mange flere venner og mange flere bekjente. Vet du om det er noen ungdomsforeninger jeg kan være med på. Klubber på en måte. Del av et fellesskap Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Du kan jo begynne å lete på treningssenteret. Det er sikkert noen andre på din alder som trener der? Slå av en prat. Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Når man er 15 er man jo midt i ungdomsskolen hvor alle har stiftet bekjentskapene sine. Går der selv og ser at når man har falt utenfor der er det vanskelig å komme inn i ringen. Ville heller satsa for fullt å bli kjent med noen når du begynner på vgs. Nye folk, nye muligheter. En annen ting som hjelper er faktisk bare å ta intiativ selv og spørre noen om de vil finne på noe. En venn fører som oftest til at du blir kjent med h*ns venner osv. Er det ikke noen som du er litt halvveis kjent med eller noen du har felles interesser med ? 1 Lenke til kommentar
lpf01 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Når man er 15 er man jo midt i ungdomsskolen hvor alle har stiftet bekjentskapene sine. Går der selv og ser at når man har falt utenfor der er det vanskelig å komme inn i ringen. Ville heller satsa for fullt å bli kjent med noen når du begynner på vgs. Nye folk, nye muligheter. En annen ting som hjelper er faktisk bare å ta intiativ selv og spørre noen om de vil finne på noe. En venn fører som oftest til at du blir kjent med h*ns venner osv. Er det ikke noen som du er litt halvveis kjent med eller noen du har felles interesser med ? Er litt enig i det du sier, har tenkt å starte på nytt i VGS. Problemet er at jeg gjerne vil "øve" meg. Derfor leter jeg etter noen foreninger eller klubber som ungdom pleier å dra til Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Når man er 15 er man jo midt i ungdomsskolen hvor alle har stiftet bekjentskapene sine. Går der selv og ser at når man har falt utenfor der er det vanskelig å komme inn i ringen. Ville heller satsa for fullt å bli kjent med noen når du begynner på vgs. Nye folk, nye muligheter. En annen ting som hjelper er faktisk bare å ta intiativ selv og spørre noen om de vil finne på noe. En venn fører som oftest til at du blir kjent med h*ns venner osv. Er det ikke noen som du er litt halvveis kjent med eller noen du har felles interesser med ? Er litt enig i det du sier, har tenkt å starte på nytt i VGS. Problemet er at jeg gjerne vil "øve" meg. Derfor leter jeg etter noen foreninger eller klubber som ungdom pleier å dra til Bor selv ikke i Oslo så det blir vanskelig for meg å komme med noen forslag. Her hvor jeg bor ligger ungdomsklubben rett ved siden av skolen. Kan du ikke spørre noen kontaktpersoner på skolen om hvor noen av disse klubbene er ? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Du kan prøve å skaffe deg en jobb. Da vil du automatisk komme i kontakt med andre mennesker. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 stikk på outland dronningsgaten og prat med folk, det er det muligheter for å spille brettspill med folk og prate. Jeg har ikke vært der så mye men det virker som om det er et ganske bra community for brettspill og rollespill der. hvis du er interessert. En ting er hvertfall sikkert, strategi og rollepsillnerder er de minst dømmende menneskene som finnes, og de vil somregel gjerne komme i kontakt med andre som driver med det samme. Det er også gjerne et eller annet samlekortspill som blir solgt der som antagelig har et godt community. Når jeg var 16 begynte jeg med ringenes herre kortspill, og der møtte jeg et lass med andre spillere som fortsatt er mine beste venner. (jeg er 25 nå) så hvis du er glad i å spille brettspill eller drive med andre nerdeting, bare begynn å heng der. Lenke til kommentar
lpf01 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Du kan prøve å skaffe deg en jobb. Da vil du automatisk komme i kontakt med andre mennesker. Har tenkt på jobb, men det blir litt for kaotisk å begynne med nå. Tenkt å forbedre karakterene i tiende klasse. Men til sommeren har jeg tenkt å finne meg sommerjobb. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Meld deg inn i et ungdomsparti, mange folk med samme interesser, pluss at du faktisk blir kurset i å kommunisere med folk! Lenke til kommentar
Nivlheim Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvis du blir medlem i et ungdomsparti, burde du i det minste ha samme meninger som partiet, slik at du ikke begynner å spre budskap som du selv ikke står for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå