Bob1322 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Hei! Har en 90 mod 200E som ikke går på tomgang, må holde den over 1000 omdr. ellers hoster og harker den før den bare dør. Skjer kun etter at bilen har stått ubrukt 24t+, men ikke alltid, føler det skjer oftere når luften er fuktig. Problemet forsvinner når bilen blir varm, (etter å holdt den på 1000+ omdr i 15-20 min) men er altså ofte tilbake så snart bilen har stått ubrukt 24t+. Noen ideer ? Endret 15. januar 2012 av Bob1322 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Sjekk sikringen i overspenningsreleet. (Grått rele med rød topp), Om sikringen går der så virker ikke kaldstartsprogrammet på bilen. Eventuelt så kan det være dårlig kontakt i releet, eller i kontaktstykke. Nederst i denne tråden ser du hvordan det ser ut. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1406483 Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hadde et lignende problem med min Passat og her er sikkert en teit, men mulig løsning: Før du starter bilen, slå på tenning og la "trykket bygge seg litt opp". På bilen min så lot jeg bare bensinmåleren gå til rett nivå, så startet jeg uten at den døde ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå