Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på utkikk etter et nytt kabinett, da jeg begynner å se meg bra lei på mitt nåværende HAF 932.

Misforstå meg rett, 932 er i de fleste tilfeller et godt kabinett, men mangelen på filtre for viftene og de mange åpningene som trekker inn støv begynner å slite på nervene mine. Merker også jeg er veldig lei av diverse "ghetto-mods" så som strømper og lignende...

I tillegg er ikke kabinettet det man, i mine øyne, kan kalle stilrent rolleyes.gif

Når det kommer til størrelsen på kabinettet, er det mindre viktig, i den forstand at det vil bli stående på samme sted hele tiden. LAN-tiden er forlengst et unnagjort kapittel. Om det er midi, maxi eller større er derfor ikke så viktig.

Så, dette er, i noenlunde prioritert rekkefølge, de kravene jeg stiller til mitt neste kabinett:

• Stilrent. Begynner å bli lei av "konsept"-kabinett av diverse slag, det være seg ammunisjonskasser, romskip eller hva det måtte være. Altså; Færrest mulig led- eller tilsvarende dioder.
  • God kjøling, uten å støye altfor mye. Er ikke av de mest kresne da det kommer til støy, men setter pris på å kunne unngå å høre altfor mye til viftene.
  • Viftefiltre - Har verken lyst eller vilje til å ta steget opp i vannkjølingens rekker, derfor er det viktig med fungerende filtre på alle inntaksvifter, samt færrest mulig åpninger ellers.
  • Plass og løsninger. Både når det kommer til kabelgjennomføring og -gjemming, eksterne brønner (minst to stk 5,25 og en stk 3,5) og interne 3,5 brønner til minst 4 disker. Samtidig er det jo ønskelig å ha plass til grafikkort på 30cm+.

På forhånd takk thumbup.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva cooler master cosmos 2? stort stilrent kabinett med støv filtre og plass til alt.

corsair 800d er et pent kabinett det og.

cooler master storm trooper er ikke så altfor prangende og har gode løsninger med viftekontrol etc

fractaldesign r3 er også et bra valg

review av cosmos 2

Endret av Tretsy
Lenke til kommentar

Cosmos 2 er nok uaktuelt all den tid det koster tett opptil 3000,- kr. Hadde om mulig sett for meg en pris på maks 2000,-.

FD R3 er interessant, men er litt skeptisk da det er flere som bemerker at det er kronglete å bygge i. Kjøper jeg først et nytt kabinett, ønsker jeg at det skal være plass nok til å få unna kabler uten å måtte banne seg igjennom en to-timers økt.

Hvordan vil FD XL være? Noen som har erfaringer med dette, spesielt med tanke på forholdet støy/temperatur?

Carbide 500R virker interessant, jeg må innrømme det.

Takk for svar så langt, tar gjerne i mot flere forslag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...