Latias Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Premier League 22-01-2012 Kl. 17:00 @ Emirates Stadium Vises på: TV2 PL 1 / Sky Sports HD1/3D Dommer: TBA ---------------------------------------------------- I 1952 løftet Manchester United ligatrofeet for tredje gangen i sin historie. Sesongen etter var det Arsenal som ble mestre. Kampene mellom Sir Matt Busbys og Tom Whittakers mannskap var alltid fascinerende og jevnspilte. 60 år senere har rivaleriet gått gjennom mange lidenskapelige og store øyeblikk. Oppgjørene de siste par sesongene har riktignok ikke vært av den intense sorten. Den første gangen disse to møttes var i oktober 1894. United var kjent som Newton Heath da, mens Gunners ble kalt for Woolwich Arsenal. Kampen ble spilt i Manchester, og endte 3-3. Siden den gang har lagene møtt hverandre rundt 190 ganger. De røde djevelene har et klart overtak over rivalene. Statistikken sier også at det høyeste tilskuertallet i Football League kom mellom disse to klubbene. Hele 83 260 mennesker hadde tatt turen til Maine Road for å få med seg kampen i 1948. United delte stadion med lillebror City på den tiden, for Old Trafford hadde blitt utsatt for bomber under andre verdenskrig. Siden Premier League startet opp i 1992/93, har United og Arsenal vært de to mest suksessrike klubbene i ligaen. På 19 sesonger har disse to lagene tatt til sammen 15 titler. United står med tolv gull, mens Arsenal har tre. Ikke bare har klubbene markert seg, men også deres to managere. Wenger har sittet siden 96, og er den mest suksessrike manageren noen gang i Arsenal. Han er også den eneste treneren som har tatt laget sitt gjennom en hel sesong uten tap, og skal ha en god del av æren for det spesielle laget som gikk 49 kamper på rad uten nederlag. Ferguson på sin side, kom til Manchester i 86, og feiret i 2011 sitt 25-årsjubileum. Muligens den største manageren noen gang i verden, som itillegg har vært en del av samtlige Premier League-sesonger. I 1999 ble han også første manager til å ta "the treble" i én og samme sesong. I det siste har vi sett at rivaleriet har blitt nedkjølt. Krigerne Vieira og Keane er ikke lenger å finne her, noe som har ført til rolige tendenser både på og utenfor banen. Ferguson og Wenger har også etter hvert gitt opp de verbale angrepene, og har noenlunde gitt hverandre mer respekt. Kan rivaleriet få noe nytt å tygge på når United kommer på besøk til hovedstaden søndag den 22. januar? Endret 15. januar 2012 av Latias 3 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Du kan vell gjøre noe mer ut av første posten enn det der? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Du kan vell gjøre noe mer ut av første posten enn det der? Orker ikke, det er aldri noen som leser førsteposten uansett. Slutt og syt, gjør noe fornuftig selv. Takk. 7 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hvordan vet du at ingen leser førsteposten? Jeg gjør det og er sikker på at andre personer gjør det. Skal ikke mye til å gjøre førsteposten mye bedre enn det der du mekka sammen på to minutter. Slutt og syt? Og du kaller deg "forumveileder"? Du åpner ikke akkurat mye til debatt fra førsteposten. Kunne godt ha laget førsteposten, men du kom meg i forveien. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Sånn da? (Nathalie-fakter på G, Latias?) Endret 15. januar 2012 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 (Nathalie-fakter på G, Latias?) Shit, du tok meg der. Teksten er kopiert herfra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Heia Arsenal. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Heia Arsenal. 5. Arsenal 36 6. Newcastle 36 7. Liverpool 35 Feil prioritering altså. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Kanskje, men jeg tror Arsenal snubler nok i de påfølgende kampene til at Liverpool kan kapre plassen foran dem uansett. Håper på en underholdende kamp. Flott åpningsinnlegg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Håper på begge Manchesterlagene går ut med seier på søndagen. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvordan vet du at ingen leser førsteposten? Jeg gjør det og er sikker på at andre personer gjør det. Skal ikke mye til å gjøre førsteposten mye bedre enn det der du mekka sammen på to minutter. Slutt og syt? Og du kaller deg "forumveileder"? Du åpner ikke akkurat mye til debatt fra førsteposten. Kunne godt ha laget førsteposten, men du kom meg i forveien. Ja, slutt og syt. Bare fordi Latias er forumveileder betyr det ikke at han MÅ oppføre seg som en ekstremkristen konfleder. Hvordan skal han åpne for en debatt i førsteposten? Alt er klappet og klart, det er Arsenal mot Manchester United,, hva mer trenger man å vite? Det holder fint med overskrift, kamptidspunkt og kanal. -------------------- Over til kampen. To bedritne lag skal møtes. Tror Arsenal tar det pga. hjemmefordelen. Det er skrevet at Henry avgjør denne. 2 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvordan vet du at ingen leser førsteposten? Jeg gjør det og er sikker på at andre personer gjør det. Skal ikke mye til å gjøre førsteposten mye bedre enn det der du mekka sammen på to minutter. Slutt og syt? Og du kaller deg "forumveileder"? Du åpner ikke akkurat mye til debatt fra førsteposten. Kunne godt ha laget førsteposten, men du kom meg i forveien. Ja, slutt og syt. Bare fordi Latias er forumveileder betyr det ikke at han MÅ oppføre seg som en ekstremkristen konfleder. Hvordan skal han åpne for en debatt i førsteposten? Alt er klappet og klart, det er Arsenal mot Manchester United,, hva mer trenger man å vite? Det holder fint med overskrift, kamptidspunkt og kanal. -------------------- Over til kampen. To bedritne lag skal møtes. Tror Arsenal tar det pga. hjemmefordelen. Det er skrevet at Henry avgjør denne. Har ikke krevd at han skal lager kamptråder, men det er synd at folk skal lage kamptråder bare for å lage de, uten å legge inn litt innsats. Ved en god førstepost åpner det for større engasjement som igjen fører til flere poster. Man kan legge til hvilke suspensjoner og hvilke spillere som er tvilsomme til kamp, hvem som mest sannsynlig starter, legge ut en liten oversikt over hvordan det har endt i de siste kampene i mellom lagene. Det er masse forskjellige ting som kan legges til som gjør kamptråden bra, slik den har potensialet til å være. Kan ikke se at jeg syter, jeg forteller bare at jeg ønsker at kamptråden skal være mer interessant. Man oppfører seg ikke som en kristen konf.leder om man lager et fint åpningsinnlegg. Potensialet på en kamptråd er stort, og jeg mener man bør utnytte nettopp dette. Man trenger ikke å skrive en tekst på mange sider, men å finne fram litt statistikker, skader, suspensjoner, forventet lagoppstillinger+++ tar ikke allverden av tiden din. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Nydelig første post Latias. Kjempebra. Drit i vedkommende som mener noe annet. Har ikke sett disse mytiske førstepostene han pleier lage, kanskje det er en grunn for det. Til kampen: Henry. Eneste man trenger å si. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) På godt og vondt de to mest underholdene lagene i ligaen denne sesongen. Begge kan finne på å tape med fem, eller vinne med fem. Tror aldri jeg har vært mer usikker på hvem som vinner før en Arsenal-United kamp. Tradisjonelt to sterke lag, særlig United, men i år er det gull eller granbar for alle pengene. Sitter med følelsen at United kan slå hvemsomhelst den ene dagen for å så tape stygt mot Maccelsfield i den neste. Arsenal er som vanlig ubrukelig bakover på banen, men løfter seg alltid til toppkamper på eget gress og har en offensiv fotballfilosofi uansett spillemateriale. Hadde kampen vært på Old Trafford hadde jeg allerede innkassert 3p, men siden det er på Emirates og vi er så forbanna dårlig når vi først er dårlig, så tipper jeg på 3-2 gunners. Mål blir det i alle fall, begge veier. Synd vi ikke har Cleverley og de unge skadefri samtidig. Uniteds fotball i perioder første halvdel av sesongen er den beste fotballen jeg har sett i PL, uansett lag. Det var rett å slett litt Barca-fotball. Prestasjonene siden dengang derimot, ja, det begynner på b og slutter på æsj, med noen hederlige unntak nå i vinter. Edit @ LøArsenalboys: En update på skadefronten, please? For Utd: Welbeck, Jones, Smalling (vår beste stopper btw) og Anderson er tvilsomme. Ashley Young, Fletcher, Owen, Vidic og Cleverley er defo ute. Av de jeg vet om, kan godt være flere. Endret 16. januar 2012 av toppmeis Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ferdinand er visstnok tvilsom for dere. Arsenal mangler definitivt Jenkinson, Andre Santos, Gibbs, Coquelin, Diaby og Wilshere. Sagna og Vermaelen er tvilsomme mens Arteta skal være tilbake. Attpåtil mangler vi Gervinho og Chamakh som er på oppdrag for Elfenbenskysten og Marokko. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) De siste ryktene går på at Sagna ikke er klar, mens Vermaelen må testes sent. Uansett stiller vi nok en gang uten backer, så det ser stygt ut. Endret 17. januar 2012 av Atald Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vedder på at det blir storseier for United her. Dette Arsenal laget er så pissdårlig at det ikke er annet enn flaut for tida. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Synd for kampen, jeg leser at Henry er skadd og ikke rekker oppgjøret? Jeg hadde håpet på em gpd gammel klassisker i Scholes v Henry! Det står også viderelinket på united.no at Arteta sansynligvis ikke blir klar. Any news on that? Kilde: Daily Mail. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Synd for kampen, jeg leser at Henry er skadd og ikke rekker oppgjøret? Jeg hadde håpet på em gpd gammel klassisker i Scholes v Henry! Det står også viderelinket på united.no at Arteta sansynligvis ikke blir klar. Any news on that? Kilde: Daily Mail. Henry er usikker, men Arteta og Vermaelen ser ut til å rekke kampen. Tipper dette blir laget: Szczesny Djourou - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen Arteta - Song - Ramsey Walcott - van Persie - Arshavin Håper dog at Chamberlain starter, da han tilsynelatende har mer å by på enn Theo og Shava til sammen for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå