Jajakanskjedet Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hei! Et lakseoppdrett i nærheten har nettop lekket mange laks, så jeg ønsker å bruke så mye tid ned med sjøen som mulig. Problemet er at når jeg kommer hjem er klokken over 4, og mørkt. Da er spørsmålet mitt, som jeg egentlig har lurt på i mange tilfeller før, kan man fiske i mørket? Jeg tenker ikke på om det er vanskelig for min del eller ei, men om fisken faktisk biter/ser/merker den? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har i hvert fall fisket utallige ørret etter solnedgang, går ut i fra laks skulle gå like fint. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 bruk en lyskaster.. fisken går mot lyset Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Så sjansjene for å få fisk er ikke mindre? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Bruk en waterlight-greie. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Så sjansjene for å få fisk er ikke mindre? Ja,fisken biter fint om natta hvis forholdene tilsier det. Jeg bruker å fiske sjøørret om høsten,og får hverken mer eller mindre om natta/kvelden. Men viktig å kjenne til bunnforholdene da,ganske moro når det plasker i mørket forøvrig,skikkelig "trolsk stemning" kan det fort også bli. Her får jeg en liten sjøørret rundt kl 2 på natta,med hodelykten på akkurat da(helt utrolig å se fisken gå høyt i vannet i mørket den natta,og fikk flere). http://www.youtube.com/watch?v=AJ-dSOwhyyQ Endret 17. januar 2012 av sykkeliten Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Så sjansjene for å få fisk er ikke mindre? Ja,fisken biter fint om natta hvis forholdene tilsier det. Jeg bruker å fiske sjøørret om høsten,og får hverken mer eller mindre om natta/kvelden. Men viktig å kjenne til bunnforholdene da,ganske moro når det plasker i mørket forøvrig,skikkelig "trolsk stemning" kan det fort også bli. Her får jeg en liten sjøørret rundt kl 2 på natta,med hodelykten på akkurat da(helt utrolig å se fisken gå høyt i vannet i mørket den natta,og fikk flere). http://www.youtube.com/watch?v=AJ-dSOwhyyQ Hvet ikke om det er noe veldig gale med synet mitt, men ser så vidt en glinsende skapning når du fikk den opp på land Men om fisket er like godt i mørket, skal jeg ta meg en tur ned å fiske laks ! Hva med de lysende greiene man fester forran sluken, er dette positivt eller negativt? Ser fisken sluken lettere? Blir den skremt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå