Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC - problemer med frysing

Anbefalte innlegg

Har tatt stresstest flere ganger, alt går smooth da. Temperaturene er helt toppers.

Når jeg får freez så sier ikke windows noe, får ingen meldig opp fra windows. ( Jeg fant ut i dag at visst jeg venter i 2-5 minutter så starter pc`en og fungere igjen "freezen stopper", uten at jeg må skru av pc`en.

Lastet ned driverne fra nett.

Har ikke så mye peiling om hvor mye spenning vært komponent i pc`en skal ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går skjermen din i svart, slik at den ikke får signal? Eller er den på, og viser det samme bildet under hele den perioden pcen er fryst?

Om skjermen er på under hele perioden, kan det være en hel mengde problemer.

Det første jeg ville ha gjort er å sørge for at Firmware på Hovedkort og SSD er oppdatert til siste versjon.

Jeg regner med at du installerte Windows med AHCI på i Bios? Om du ikke har gjort det, så skal det i grunn ikke skape slike problemer. Men det er bedre å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Alt virker i oppstart, er random når jeg får freeze, men det skjer mest når jeg spiller og er på skype samtidig.

morty7

hei hadde mye av de samme problemene som deg med nesten samme maskinvare,men jeg hadde nvidea 460 gtx,prøvde allt men da viste det seg at det var sjermkortet,byttet til et nvidea 560gtx,siden har jeg ikke hatt problemer

Okey, men det som skjer når freeze`n kommer er jo at bilde låser seg, siste lyd repiteres (Type blue screen lyd), mister nettet, mus og tastatur funker ikke, altså ingen ting fungerer. Klarer ikke og se for meg at skjermkortet skal kunne gjøre det. Jeg lastet ned den nyeste driveren fra nVIDIA sin side.

Lenke til kommentar

Testet LPM, det hjalp ikke. Jeg starta et dota2 game så gikk det 11 minutter så freeze`a / låste seg.

+ at jeg har prøvet en anne skjerm driver også.

En kompis av meg sa at det mest sansynelig var RAM`en som var problemet. Men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...