Gå til innhold

Roadtrip! E39-18-6

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen kompiser har tenkt oss på en roadtrip i sommer! :) Vi bor i nærheten av Molde og tenker oss å kjøre langs E39 sørover til Kr.Sand og via E18 til Oslo og ta E6 hjem igjen. Lurer derfor på om det er noen som har erfaring med en slik tur?

Lurer først og fremst på hvor lang tid det vil ta langs E39 og E18, siden jeg har kjørt E6 et par ganger før.

Hadde også vært fint dersom noen vet om noen fine avstikkere evnt. hvor lang tid den kan ta!

mvh

Thomas : )

PS! håper jeg poster på riktig sted, hvis ikke får noen peke meg til rett plass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden vil jeg følge med på, for turen høres spennende ut. Dette er en tur jeg selv kunne tenke meg å ta, faktisk. Må jo bli en flott tur, man får sett store deler av sør-Norge og får med seg flere av de største byene. Har man god tid, er det jo bare å finne det som er interessant av severdigheter i områdene man passerer.

Har dessverre ikke så mye erfaring med å kjøre E39/E18 selv, men sånn jeg ser utifra Google Maps så er det beregnet at turen tar omtrent 25 timer med effektiv kjøring, da tar jeg utgangspunkt i at dere ikke har tenkt å legge turen via Trondheim også. På vestlandet må man jo også beregne å ta noen ferger, så der vil det jo gå litt ekstra tid.

Håper på flere oppdateringer her, både før og etter turen. :)

Lenke til kommentar

Kan anbefale som en avstikker Rv13 gjennom Hardanger og Ryfylke hvertfall.

Hvis dere ikke bare skal kjøre for kjøringens del, så ville jeg styrt unna E18 fra Sørlandet, rett og slett fordi det er en dørgende kjedelig vei.

Finn heller en rute litt inn i landet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette blir kanskje litt sånn *bump* men, jeg føler for å beklage at jeg forsvant. Det skyldes ganske enkelt at det ble lite snakking om dette etter dagen jeg postet i tillegg til at jeg glemte HELT av at jeg startet en tråd :( Men vi får se hva det blir til! Takker for et par gode råd/tips uansett : )

Kanskje åpner det seg en ny post senere på våren ^^

E: Den greia med E18, viser bare ekstra tydelig hvorfor vi trengte noen tips :)

Endret av Thomas ST
Lenke til kommentar

E39-E18-E6?? Dere planlegger å kjøre på noen av landets kjedeligste veier. Lengre inn i landet noen steder, lengre ut mot kysten der det er mulig. Veiene dere har lagt opp til er rene transportetapper; der dere er interessert i å komme frem og få med enkelte byer etc underveis funker det greit nok, men liker best roadtrips i Norge om de er rare, svingete og fulle av kuriøse omveier.

Lenke til kommentar

E39-E18-E6?? Dere planlegger å kjøre på noen av landets kjedeligste veier. Lengre inn i landet noen steder, lengre ut mot kysten der det er mulig. Veiene dere har lagt opp til er rene transportetapper; der dere er interessert i å komme frem og få med enkelte byer etc underveis funker det greit nok, men liker best roadtrips i Norge om de er rare, svingete og fulle av kuriøse omveier.

Var litt derfor vi spurte om noen visste om gode omveier! :D Har FULL forståelse for at E-veiene er kjedelige transporttraseer. Men til en viss grad kan de jo være intressante for noen stakkars øyboere som sjelden kjører lengre enn 3 mil hjemmefra : )

Folk må gjerne bruke denne tråden til å diskutere veiene og avstikkere, men planene våre er lagt på is inntil videre..

E: min erfaring er at gulesider og 1881.no sine kart tar med ferger når de beregner tid.. har ikke hatt behov for å prøve andre tjenester.

Endret av Thomas ST
Lenke til kommentar

E: min erfaring er at gulesider og 1881.no sine kart tar med ferger når de beregner tid.. har ikke hatt behov for å prøve andre tjenester.

En rask test viser at Gule Sider ikke tar med tid for fergene, mens Google gjør dette. Dette er uansett idealtider, som betyr at en kjører rett ombord på fergen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...