Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DIR-855 Internetthastighet?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har bestilt meg Super 70 fra Canal digital. Men jeg får ikke mere enn 30-35 mbit ned på trådløst med min DIR-855 router. Er det noen instillinger i router som man kan endre på eller er det ikke mulig og presse mer ut av trådløst? Får godt oppi 70 mbit med kabel. Bruker også D-link wireless nettverkskort som skulle kunne takkle denne hastigheten.. Modem fra canal digital er også byttet.

Noen forslag??

Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal være klar over at hastighet på trådløs ikke bare avhenger av det trådløse tilgangspunktet (dvs DIR-855), men også hvor godt de trådløse korta i den bærbare (eller stasjonære) samhandler med tilgangspunktet. Selv om man har n-kort kan et kort f.eks bare gi 100 - 135 Mbit/s som teoretisk hastighet, mens et annet kan gi mer en det dobbelte. 100 - 135 Mbit/s teoretisk hastighet gir ofte ikke 70 Mbit/s i reell hastighet.

Ellers er tilgangspunktet (ruteren) normalt stilt til å ha 20 Mhz kanalbredde (Channel Width) - det holder normalt ikke for 70 Mbit/s. Så denne bør stilles til Auto 20/40 Mhz, da brukes mer kanalbredde for bedre ytelse.

DIR-855 har også mulighet til å sette fast overføringshastighet - kan prøve med å sette den til en svært høy verdi.

Lenke til kommentar

Man skal være klar over at hastighet på trådløs ikke bare avhenger av det trådløse tilgangspunktet (dvs DIR-855), men også hvor godt de trådløse korta i den bærbare (eller stasjonære) samhandler med tilgangspunktet. Selv om man har n-kort kan et kort f.eks bare gi 100 - 135 Mbit/s som teoretisk hastighet, mens et annet kan gi mer en det dobbelte. 100 - 135 Mbit/s teoretisk hastighet gir ofte ikke 70 Mbit/s i reell hastighet.

Ellers er tilgangspunktet (ruteren) normalt stilt til å ha 20 Mhz kanalbredde (Channel Width) - det holder normalt ikke for 70 Mbit/s. Så denne bør stilles til Auto 20/40 Mhz, da brukes mer kanalbredde for bedre ytelse.

DIR-855 har også mulighet til å sette fast overføringshastighet - kan prøve med å sette den til en svært høy verdi.

Takk takk, fikk pressa ut litt mer ved og stille til auto 20/40 =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...