Twigz Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hei.. Jeg har bestilt meg Super 70 fra Canal digital. Men jeg får ikke mere enn 30-35 mbit ned på trådløst med min DIR-855 router. Er det noen instillinger i router som man kan endre på eller er det ikke mulig og presse mer ut av trådløst? Får godt oppi 70 mbit med kabel. Bruker også D-link wireless nettverkskort som skulle kunne takkle denne hastigheten.. Modem fra canal digital er også byttet. Noen forslag?? Tim Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 hvordan avstander snakker vi om her? er nettet på en kanal med få andre nettverk på? Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 hvordan avstander snakker vi om her? er nettet på en kanal med få andre nettverk på? Har pc i 2 etg, router rett under meg, har full signal styrke. Bruker kanal som ingen andre i området bruker. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det første du bør gjøre er å koble deg opp med TRÅD for å se reell hastighet. SÅ prøver du trådløst for å sammenligne. Jeg tipper det ikke er spesielt store forskjeller det blir snakk om da. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det har han prøvd sier han - han får godt oppi 70 med kabel/tråd Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 På tråd har jeg peeka helt oppi 71 mbit. Men på trådløst får jeg ikke mere enn 30-35mbit.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Fant en uttalelse som sier følgende "Gjennomsnittlig bitrate over alle testelementene som vi fikk med denne oppkoblingen, var 50,87 Mbps" (idg.no) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Sett båndbredde på wlan i router til 40MHz. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Man skal være klar over at hastighet på trådløs ikke bare avhenger av det trådløse tilgangspunktet (dvs DIR-855), men også hvor godt de trådløse korta i den bærbare (eller stasjonære) samhandler med tilgangspunktet. Selv om man har n-kort kan et kort f.eks bare gi 100 - 135 Mbit/s som teoretisk hastighet, mens et annet kan gi mer en det dobbelte. 100 - 135 Mbit/s teoretisk hastighet gir ofte ikke 70 Mbit/s i reell hastighet. Ellers er tilgangspunktet (ruteren) normalt stilt til å ha 20 Mhz kanalbredde (Channel Width) - det holder normalt ikke for 70 Mbit/s. Så denne bør stilles til Auto 20/40 Mhz, da brukes mer kanalbredde for bedre ytelse. DIR-855 har også mulighet til å sette fast overføringshastighet - kan prøve med å sette den til en svært høy verdi. Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Man skal være klar over at hastighet på trådløs ikke bare avhenger av det trådløse tilgangspunktet (dvs DIR-855), men også hvor godt de trådløse korta i den bærbare (eller stasjonære) samhandler med tilgangspunktet. Selv om man har n-kort kan et kort f.eks bare gi 100 - 135 Mbit/s som teoretisk hastighet, mens et annet kan gi mer en det dobbelte. 100 - 135 Mbit/s teoretisk hastighet gir ofte ikke 70 Mbit/s i reell hastighet. Ellers er tilgangspunktet (ruteren) normalt stilt til å ha 20 Mhz kanalbredde (Channel Width) - det holder normalt ikke for 70 Mbit/s. Så denne bør stilles til Auto 20/40 Mhz, da brukes mer kanalbredde for bedre ytelse. DIR-855 har også mulighet til å sette fast overføringshastighet - kan prøve med å sette den til en svært høy verdi. Takk takk, fikk pressa ut litt mer ved og stille til auto 20/40 =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå