justinvernon Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Hei! Jeg har akkurat fått meg en TV, Philips 40PFL7664H, men sliter litt med bildet på tv-sendinger. Jeg bor i en SiT bolig, hvor vi får Canal Digital grunnpakke fra et kabeltv-uttak i veggen. Jeg har ingen separat dekoder. Når jeg skal søke etter kanaler får jeg 2 muligheter, Enten "Antenne", eller "Kabel". Det står: "Velg kabel hvis du er koblet til et digitalt DVB-C-kabelnettverk". Jeg har gjennomført kanal søk på begge to, og dette er resultatene: Antenne: Får inn ca. 15 kanaler, men kvaliteten er begredelig, på NRK's alpinsendinger er det nesten vanskelig å se klokka... Kabel: Får inn ca 6 kanaler, NRK1,2,3 og SVT1,2. Kvaliteten er ikke super, men mye bedre enn på antenne. Det er i tillegg mange kanaler som søket finner, men da jeg går inn på dem står det "Denne sendingen er kryptert". Spørsmålet mitt er: Er det noen måte jeg kan få alle kanalene jeg får inn ved å velge Antenne, med kvaliteten til "kabel"? Vet at en mulighet burde være å kjøpe Dekoder+Canal Digital kort, men vil helst unngå lisenslistene... Takker veldig for svar! Endret 15. januar 2012 av justinvernon Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 De kanalene med dårlig kvalitet er CD sin analoge grunnpakke og det blir ikke bedre med en moderne flatskjerm. De kanalene med bedre kvalitet er ukodede digitale kanaler. Eneste måten å få flere/bedre kanaler er å skaffe en CD dekoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå