Soppost Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hei, Reformaterte PC'en på nytt i går, grunnet virus. Når jeg skrur på Windows, må jeg velge hvilket system jeg skal starte opp. Begge alternativene er Win7 og jeg får startet begge. Dette er veldig irriterende da det tar et halvt minutt før den starter det ene alternativet, hvis jeg ikke trykker på enter før. Veldig flott hvis noen kan en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Reformater igjen, men denne gangen husk å slette partisjonen og lag en ny Gjort det samme selv første gang. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Reinstallering er ikke sikkert vil hjelpe. Den skriver til område MBR på disken som ligger utenfor det du ser i Windows. Det er uansett tidkrevende og unødvendig. Trykk på Start-knappen i Windows og skriv msconfig i søkeboksen. Gå til fanen boot (er vel oppstart på norsk) og endre det derfra. http://www.sevenforums.com/tutorials/2288-operating-system-start-delete-os-list-boot.html Lenke til kommentar
diosyris Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Reinstallering er ikke sikkert vil hjelpe. Selvfølgelig vil en reinnstallering hjelpe ved sletting av partisjon og clean install !! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Reinstallering er ikke sikkert vil hjelpe. Selvfølgelig vil en reinnstallering hjelpe ved sletting av partisjon og clean install !! Nei. Windows-installasjonen spør ikke om hva du vil gjøre med bootloader i MBR. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Kan du ta bilde fra din diskbehandling slik at vi ser hva du mener med 2 windows?. Er det oppføringer i boot meny eller det er virkelig 2 installasjoner? Endret 15. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Dette kan enkelt fikses i MSconfig, men noe skummelt da du kan risikere å slette feil oppstartskonfigurasjon - isåtilfelle må du "skrive" en ny MBR med Windows 7 CD-en som gjøres fra recovery options. Utenom dette blir du vel nødt til å formatere harddisken. EDIT: Du har sikkert også en Windows.old på C:\ disken? Endret 15. januar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Helt riktig: Msconfig -Boot- og fjerne den extra oppføringen. Når det gjelder å skrive ny MBR (bootcode) vil ikke forandre noe som helst. Bcdedit.exe fra CMD er og verktøy som kan vise alle oppføringer i BCD store. Endret 15. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
diosyris Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Reinstallering er ikke sikkert vil hjelpe. Selvfølgelig vil en reinnstallering hjelpe ved sletting av partisjon og clean install !! Nei. Windows-installasjonen spør ikke om hva du vil gjøre med bootloader i MBR. Dette "problemet" her har jeg ryddet opp i sikkert 40-50 ganger gjennom åra, men aldrig hatt trøbbel med dette du refererer til! Har da sikkert da bare vært heldig da. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Vi kan ta det i en annen tråd, trådstarter har fått svar. Men du har med dine 40-50 ganger du har "hjulpet til" brukt flere døgn i stedet for å toppen bruke ca en time på alle 40-50 gangene. Det er ganske ineffektiv hjelp. Endret 15. januar 2012 av RattleBattle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Reinstallering er ikke sikkert vil hjelpe. Selvfølgelig vil en reinnstallering hjelpe ved sletting av partisjon og clean install !! Støtter den. Det TS ikke har gjort første gang, er å fjerne partisjonene og opprettet de på nytt. Reinstalering og gjerne 1000 ganger før det sitter i fingertuppene. Man kan aldri bli for flink til å instalere. Ellers kan du jo bruke EasyBCD og modifisere MBR i alle retningen som du selv vil. Lykke til. Lenke til kommentar
Soppost Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Sjekka Boot på msconfig og fikk opp to systemer der. En på C:\Windows og på kun Windows. Men, hvem burde jeg slette? Endret 16. januar 2012 av Hvitloeksost Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Les! Gjeldende operativsystem. Dette burde jo være selvforklarende. ;)DVS slett den andre hvor det IKKE er tekst Endret 16. januar 2012 av Phyltre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Les! Gjeldende operativsystem. Dette burde jo være selvforklarende. ;)DVS slett den andre hvor det IKKE er tekst Kan ikke være mer enig...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå