Gå til innhold

Lage Live-dvd med valgte programmer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ikke sikker på om jeg er på rett side i forumet nå men...

Jeg har en datamaskin som kjører Xp med ClearScada og diverse programmer for komunikasjon mot 10-12 forskjellige pls-er (Merz opc, Saia pg5 osv)

Det jeg ønsker er en "LIVE DVD" av disken min slik jeg kan boote alt fra en plate med programmer og drivere til akkurat disse programma. Jeg kjenner til Ultimate boot cd for windows som har en del programmer liggende inne .

Er det mulig for meg å lage en lignende plate med "mine" programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å lage en live-cd med windows har jeg aldri hørt om at noen har gjort før, det du kan gjøre er å installere windows på en ekstern disk, men det er problematisk om man booter fra forskjellige maskiner da de gjerne krever forskjellige drivere.

har forsåvidt ikke noen bekjentskap til disse programmene men ser bort ifra at de kjører på linux, om de derimot kjører på linux kan du sette opp f.eks. live-ubuntu på en minnepenn for å så installere programmene der.

Lenke til kommentar

Live plate med windows eksisterer. Det er det jeg har fra w.ww.ubcd4win.com/.

Det jeg trenger er en slik plate med mine programmer. Rekner med det er mulig siden det eksisterer med andre programmer :)

Problemet mitt er hvor og hvordan :)

Det å ha programmet på flere maskiner blir gjort i dag. Men programmet krever en usb-lås så jeg har bare mulighet til 1 pc samtidig pga av dette.

Jeg kunne tenkt meg å kunne kjøre fra en plate slik jeg ikke trenger en ekstra maskin som står og støver ned. Det jeg ønsker er å slippe å hele tiden ha en heil datamaskin stående (som er klonet) i backup.

Ps: Jeg har ikke tid til noe nyinstallasjon når en maskin ryker.

Endret av NoNickAtAll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...