Gå til innhold

Hvorfor er mørkhudede så "hårsåre"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du må gjerne utdype?

 

Jeg fant det jeg leste fra ham observant og norgunt korrekt, noe som gjør din kommentar meget obskur og vag for meg...

mente du at det han skrev der var rassistisk? o0

Balthier skrev at det bare er én mulig grunn til at mørkhudede minoriteter av og til føler seg diskriminert mot: at de selv tror de er mindreverdige.

 

Det er så vanvittig kunnskapsløst og direkte ondskapsfullt sagt; det ekskluderer totalt perspektivet til de eneste som faktisk kan vite hvordan det virkelig er, nemlig de han påstår at ser på seg selv som mindreverdige. Det tyder på et så fullstendig ignorant og priviligert verdenssyn, helt fritt for nyanser, fra et sinn blottet for refleksjon.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så vanvittig kunnskapsløst og direkte ondskapsfullt sagt; det ekskluderer totalt perspektivet til de eneste som faktisk kan vite hvordan det virkelig er, nemlig de han påstår at ser på seg selv som mindreverdige. Det tyder på et så fullstendig ignorant og priviligert verdenssyn, helt fritt for nyanser, fra et sinn blottet for refleksjon.

Oi her var det mange fansy ord, men ingen alternativ forklaring, hva mener <<du>> grunnen er i så fall?

 

Det er for meg værtfall opplagt at de overreagerer i forhold til det jeg ville gjort i samme sted, og jeg tar naturligvis meg selv som en <<norm>> på reaksjon, da det er den eneste reaksjonene jeg virkelig kan forstå.

 

Nå skal det sies at det ikke gjelder alle, og det virker som det hovedsakelig gjelder de som er i media, jeg har personlig ikke møtt noen som reagerer på den måten ute i dagliglivet til nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi her var det mange fansy ord, men ingen alternativ forklaring, hva mener <<du>> grunnen er i så fall?

Alternativ forklaring? Hva med at det finnes mange rasister i verden?

Så de tar seg nær fordi det finnes mange rassister?

Den forklaringen skurrer for meg meget... Spesielt da andre (ikke nødvendigvis deg, ville sagt grunnen til noen av disse <<rassistene>> er at dem tar seg så meget nær og gjør en så stor del ut av det)

Og hva får vi når vi legger disse 2 sammen? sirkulær logikk, og den stemmer ALDRI.

 

Nei den blir nok for tynn etter min mening.

Lenke til kommentar

Så de tar seg nær fordi det finnes mange rassister?

Den forklaringen skurrer for meg meget... Spesielt da andre (ikke nødvendigvis deg, ville sagt grunnen til noen av disse <<rassistene>> er at dem tar seg så meget nær og gjør en så stor del ut av det)

Og hva får vi når vi legger disse 2 sammen? sirkulær logikk, og den stemmer ALDRI.

 

Nei den blir nok for tynn etter min mening.

Du vet tydeligvis hverken hva "logikk", "sirkulær" eller "medlidenhet" er.

Lenke til kommentar

Så de tar seg nær fordi det finnes mange rassister?

Den forklaringen skurrer for meg meget... Spesielt da andre (ikke nødvendigvis deg, ville sagt grunnen til noen av disse <<rassistene>> er at dem tar seg så meget nær og gjør en så stor del ut av det)

Og hva får vi når vi legger disse 2 sammen? sirkulær logikk, og den stemmer ALDRI.

 

Nei den blir nok for tynn etter min mening.

Du vet tydeligvis hverken hva "logikk", "sirkulær" eller "medlidenhet" er.

Nok en gang unngår du å komme med noe konkret...

Du går heller for en ny påstand uten noe som helst grunnlag, jeg kan selvfølgeli svare "joho" her så kan du følg opp med en "nehei" og vi kan fortsette i evigheter, men la oss holde oss til tema heller enn din analyse av meg ok?

Svar heller på det forige innlegget på nytt du :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Spelemann så var det salen, som tilsynelatende var 99% hvit, som begynte å bue.

 

Det er ikke sikkert at det er "mørkhudede" som er hårsåre, men snarere den norske kultureliten, som består av sosialistiske hvite apologetikere. Apologetikere som på alles vegne skal unskylde folk av "vår rase", selv om vi nordmenn aldri har hatt slaveri eller apartheid f.eks. Måten de velger å "unskylde den hvite mann" på er ved å overreagere på alt som har med hudfarge eller fremmed kultur å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Spelemann så var det salen, som tilsynelatende var 99% hvit, som begynte å bue.

 

Det er ikke sikkert at det er "mørkhudede" som er hårsåre, men snarere den norske kultureliten, som består av sosialistiske hvite apologetikere. Apologetikere som på alles vegne skal unskylde folk av "vår rase", selv om vi nordmenn aldri har hatt slaveri eller apartheid f.eks. Måten de velger å "unskylde den hvite mann" på er ved å overreagere på alt som har med hudfarge eller fremmed kultur å gjøre.

Der er jeg enig, men vi har vel hatt slaveri vi som alle andre vestlige nasjoner? tror vi kalte dem "treller" (vikingtida mins minus)

Lenke til kommentar

Vel det er vel naturlig at når kristendom ble innført i Norge så stoppet en stor porsjon av innlands krigene og, noe som igjen MÅ ha ført til mindre supplering av treller, for ikke å snakke om det at Norge's "raiding" periode var over i utlandet og på sirka samme tid, så om det ble ulovlig eller ikke så måtte det dødd ut grunnet manglende supplering uansett.

Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig med nordens treller. Ble dem satt fri på samme måte som vestens slaver? Hvor ble dem av?

 

Jeg mener å huske ifra historietimene at trelledom ble ulovlig når kristendommen ble innført i Norge. Trellene ble absorbert inn i samfunnet, giftet seg, fikk barn osv.

 

Vel møtt. :)

 

Jeg har i den forbindelse ytterligere spørsmål som jeg vil ha svar på, dersom dette skulle behage dem.

 

Jeg vil gjerne vite hvilke etniske opphav disse trellene hovedsakelig avstammer fra?

Lenke til kommentar

Trellene var hovedsaklig av europeisk herkomst. Ingen grunn til å gå over bekken etter vann...

 

Geir :)

 

Hehe. Mener også å huske at det på et punkt var like mange utenlandske treller som det var nordmenn i Norge, som også var noe av grunnen til at befolkningen vokste så raskt i vikingtiden.

 

EDIT: Forøvrig, om jeg husker riktig, så var flerparten av trellene naturlig nok ifra kysten av vest-europa (britiske øyer, frankrike, spania, portugal) i tillegg til vanlige norske fattigfolk.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...