eddzy Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har lyst til og vite hva personene på mitt netverk befinner seg i. det jeg tenker på er hva slags nettsider de besøker eller hva de skriver, uten at det er komplisert. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Beklager, men det blir nok litt komplisert. Du vet..det er ulovlig. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Beklager, men det blir nok litt komplisert. Du vet..det er ulovlig. ja eg vett det er ulovelig, men det er intresangt Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Mistanke om utro kjæreste? Den enkleste måten er vel bare å sjekke loggene mens folk ikke er til stede. Det er måter å gjøre dette på over nettverk, men det kan være du må gjøre noen endringer i nettverksoppsettet ditt for at det skal fungere. Det er et program som heter wireshark som lagrer alt maskinen din "ser" på nettverket. Men det er ikke bare å installere det og håpe på det beste, du må på en eller annen måte sørge for at trafikken blir sendt til din maskin. På trådløst er det litt avhengig av driverene til nettverkskortet om du kan se andres data eller ikke. Er maskinen koblet til en switch med kabel, vil du ikke kunne se andres trafikk. Personlig har jeg en god gammeldags hub liggende som jeg kobler mellom 2 enheter hvis jeg trenger å lese av noe med wireshark, da hubben sender data videre til alle portene som er koblet til i motsetning til en switch. Uansett, så er ikke dataene wireshark viser i fint strukturert form slik du sannsynligvis ønsker. Den viser all rådata som blir sendt og mottatt på kabelen, og du må grave frem de dataene du trenger, og vite hva du ser etter. Dessuten er enkelte ting (for eksempel MSN) kryptert, slik at du ikke ser noe. Det er mye vanskeligere å overvåke kryptert trafikk, og det er dessuten avhengig av at programmet som bruker tilkoblingen ikke bryr seg om ugyldige sertifikat. Uansett, så synes jeg at folk bør få ha privatlivet sitt i fred 2 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har de endelig fått kryptert msn nå? Husker sistgang jeg teste wireshark så fikk jeg opp MSNmeldinger i klartekst. Mèn dette er sikkert 4 år tilbake eller noe. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har de endelig fått kryptert msn nå? Husker sistgang jeg teste wireshark så fikk jeg opp MSNmeldinger i klartekst. Mèn dette er sikkert 4 år tilbake eller noe. Ble usikker nå, og googlet det. Det ser ut som du har rett. Er visst bare innloggingsprosessen som er kryptert. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg har lyst til og vite hva personene på mitt netverk befinner seg i. det jeg tenker på er hva slags nettsider de besøker eller hva de skriver, uten at det er komplisert. Takker for alle svar. Denne posten har intensjon for å bryte personvernlov og følgelig stenges tråden. Noen poster redigeres også. Mvh admin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg