Koffe Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg og en venn av meg(person 2) har 2 nettverkskort i maskinen( henholdsvis 1gigabit på hovedkortet og et 100m.bit på pci). På lan har vi lyst til å bruke 100 kortet opp mot nettverket og krysset kabel mellom våre pc´r for å få minimal ping i cs, særlig hvis en annen laster ned noe fra meg og slippe lagg på huben/switchen. Det er som regel en DHCP - server på nettverket så vi har automatisk ip der og vi konfigurerer egen ip på gigabiten. Nå.. 1. Vil dette i det hele tatt fungere uten at pakker loopes eller "nothing bad happens"? 2. Hvis jeg spør etter en fil som ligger på person 2 sin pc, vil filen da bli lastet over til meg via 1000 koblingen, 100 eller begge?<<-komplikasjoner? 3. Siden våre pc´r er koblet på to måter, vil person 2 sin pc opptre 2 ganger i mine nettverkssteder siden den maskinen i forhold til min vil ha 2 forskjellige ip adresser, men samme navn? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Ingen som har noen svar? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Kan Dere ikke bare deaktivere 100mbit mens dere spiller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå