Mokaii28 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei, er nå blitt på tide å bytte ut PCen jeg har og trenger litt hjelp med tanke på deler. Skal bygge selv og har egentlig ikke noe budsjett, så lenge det holder seg rundt 10 lapper med skjerm og tastatur. PCen vil jeg at skal kunne kjøre dagens spill, inkludert WoW på maksimale settings. Håper dere har noen forslag som kan bedre ytelsen/senke prisen litt. Vil helst handle fra Dustinhome, men noe er likevel fra komplett, da jeg ikke fant det på dh. Prosessor/CPU: Intel Core i5 2500K 3.30GHZ (S-1155) 1699,- Link Minne/RAM: Kingston DDR3 HyperX 8GB 1600MHZ 579,- Link Skjermkort/GPU: Asus GeForce GTX 560 TI 1GB 1699,- Link Harddisk 1: Intel 320 Series 2.5” 40GB SSD 699,- Link Harddisk 2: Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 959,- Link Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro 600W 699,- Link Kabinett: Cooler Master Miditower HAF 912 Black 659,- Link Skjerm: BenQ 24” LED GL2450HM 1,296,- Link Tastatur: Razer BlackWidow Mechanical Keyboard 649,- Link Operativsystem: Windows 7 Home Prem. 64-BIT 899,- Link Hovedkort: Asus sabertooth b3 P67 (S-1155) ATX 1349,- Link Totalt: 11186 (+ frakt) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 ville valgt en OCZ ZT strømforsyning fremfor en coolermaster any day Ram en til bærbar PC, prøv disse 40GB er utrolig lite, du har jo spart 200kr på RAM, så kanksje denne er noe: Samsung 830 64GB Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Mye samme svar som olestokk her - feil RAM, du trenger DIMM format RAM, ikke SO-DIMM (som er kort versjon for bærbare). 40GB er nok til OSet om du er veldig nøktern, men det kun nok om du kan litt med PC og vet hvordan du setter mappene for personlige dokumenter osv. til lagringsdisken din. 64GB gir deg littegranne mer å gå på. En m4 disk er kanskje verdt å se på da du kan få den for 100kr ekstra (prisjakt.no). m4 er også - som Intel - regnet som en helt "safe" disk i forhold til kontrollerproblemer osv. Den har vel om jeg husker korrekt også hakket bedre ytelse gjevnt over. -Stigma Lenke til kommentar
Mokaii28 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Har nå endret litt på oppsettet. Blir nok da Crucial m4 64GB som du nevnte og samme RAM bare DIMM, ikke SO-DIMM. I stedet for å ta litt fra dustinhome og litt fra komplett, prøvde jeg å legge inn alle deler på bare komplett, og det ble da 350 kroner dyrere - som jeg kan leve med da jeg henter varene fra pick-up point og slipper 500 kroner i frakt. OCZ ZT strømforsyning fant jeg ikke på komplett, så la til denne, men vet ikke om den er ålreit? Kabinettet er endret til dette, regner med at det er litt mer smak og behag. Ellers la jeg til vannkjøling av prosessor(vet ikke om dette er helt nødvendig?) for lavere temperatur og lavere støynivå, Corsair H60 Nettverkskort fant jeg ikke noe av, så blir vel denne USB-adapteren til 300,- Bortsett fra det har jeg hørt at det kan være lurt å bytte ut skjermkortet, men må da bli bedre skjermkort i stedet for evt. vannkjøling. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 hvor var det du fikk 500 kr i frakt fra? nå har jeg ikke sjekket komplett sine fraktkostnader, men hvis det koster 500kr for frakt hos komplett så skal jeg aldri mer anbefale komplett... dustin har 99kr frakt... skjønner meg ikke helt på logikken din, det var jo bare skjermen som var hos komplett, hvorfor bruke mer penger enn nødvendig, for absolutt 0kr bonus? spesielt til den SKYHØYE komplett prisen på H60 er den rett og slett ikke verdt det, H60 koster 530kr på dustin, og til og med et er litt overpriset, men den vil hjelpe med tampen og støyen i kabinettet Lenke til kommentar
Mokaii28 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Det har jeg bare hørt av en som nettopp bestilte nettopp full PC fra dustinhome og måtte betale 500,- i frakt. Vet ikke om dette er riktig, men vil heller få alt samlet fra samme nettside og betale 39 kroner for å hente det. I tillegg var det et par deler som gjorde litt opp for H60 kjølingen. Ut i fra mitt oppsett skjønner jeg ikke hvorfor folk "hater" på prisene til komplett, ble tross alt bare 400 kroner mer, noe som ikke har så mye å si når jeg skal betale nærmere 13000. I tillegg var ikke skjermen som du nevnte, på dustinhome og jeg liker å kjøpe alt samlet og få det nøyaktig samtidig, beklager det. MEN det er fortsatt en liten stund til jeg bestiller, så kan hende jeg endrer hvis det viser seg å bli betydelig billigere. Lenke til kommentar
Mokaii28 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Ble 350 kroner billigere på dustinhome, men måtte da velge en annen (tilsvarende) PSU og BenQ skjermen de hadde inne må jeg ha DVI til. Det vil da bli ca 100 kroner billigere med tanke på at jeg må kjøpe DVI kabel. (Hvis frakten koster 99,-) Tja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå