Populært innlegg Empathy Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 Her står Lars Erik (plumbo-vokalisten) og beklager seg, legger seg flat og prøver å stilne stormen, så kommer en jackass gitarist fra Kaizers Orchestra og heller noe fra champagneglasset hans over han. Etterpå sier han at det kun var øl i champagneglasset hans, fordi "champagne er for dyrt til å kaste bort på han". Altså, hva faen? Rasisme, diskriminering og forskjellsbehandling er noe som skal bekjempes på alle mulig måter, men dette pinlige, lite gjennomtenkte og dårlige ordspillet på hudfarge og sangtittel er jo bare idiotisk og flaut, ikke rasistisk! Rasisme er å dele menneskerasen inn i flere forskjellige raser hvorav noen er mer - og noen er mindre - verdifulle enn andre og det er basert på fremmedfrykt. Men hvor i allverden i det dårlige ordspillet "hver gang jeg ser deg tenker jeg på mokkamann", finner vi rasisme? For de som ikke forstår, mokkamann er et ordspill på hudfargen til Madcon gutta, som er svart (altså mokka) og sangtittelen møkkamann. Kjendis Norge driter seg kollektivt ut med disse sterke reaksjonene sine, hvor de strengt talt kun avslører seg som inkompetente PR-horer. Strengt talt, en bagatell, som er oppblåst så inni granskauens mye. Dessuten har Lars Erik, som kom med mokkamann utspillet, faktisk har oppført seg bedre enn andre involvert i saken. Om Plumbo blir kasta ut av MGP blir jeg lei meg på Norges vegne. Men jeg er glad for at mange deler mitt syn på at denne saken har blitt blåst opp forbi det uendelige, fått altfor sterke - og idiotiske - reaksjoner fra kjendiser og at fleipen ikke er rasistisk motivert. 38 Lenke til kommentar
Populært innlegg stc887 Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 hadde madcon gutta hadde sagt f.eks at plumbo er potet,albino eller at han er så bleik at de måtte ta på seg solbriller. da kan jeg garantere da hadde det ikke vært mediestorm eller at rasismekortet bleitt brukt. det er krig og hungersnød og 1000 gange mer alvorlige saker så tar hele medie norge å kjører beste se&hør stil for å lage en stor sak på noe de har unnskyldt eg for som ikke var ment rasistik. er det rart det er krig i verden+ 11 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Den ølkastingen er ikke impulsiv en gang. Ser på videoen på VG at han står og planlegger opptrinnet, låner en ølboks og heller oppi glasset.. 9 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Herregud, nå må folk skjerpe seg.. Var en spøk, ikke noe annet. Hadde det vært mot noen hvite, så hadde ikke folk reagert. Hvis man ikke takler slike spøker, så kan man pelle seg ut av dette landet.. Må gå an å ta det for hva det er, og ikke reagere på den måten. NEGER ! ooooohhh.... fytti. 6 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Pøh, de prøver å lage et image bygget rundt hiphop og alphamale kultur Hiphop er jo noe søl. Men Tshawe og Yosef alphamale? De er vel mer pusekatter. Lenke til kommentar
Populært innlegg Paisley Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Spør du meg virker det som at alle kjendisene har tatt avstand fordi de selv er redd for å få stempel som rasister av artistbransjen. Istedefor å stemple føttene på bena og faktisk forstå at en slik uttaelse kan forekomme, flokker de seg sammen. Hvor blir det av den " felles artistbransjen" som de selv nevner gløtt. Dette virker mer som ungdomsskolen på nytt hvor de de minste nerdene blir banka opp mens resten av skolen står i en ring rundt og ser på i frykt. Reaksjonene er enda verre enn selve uttaelsen. Å henge ut personer på twitter, bygge opp under, engasjere til uthenging, kasting av drinker og trusler er da pokkern meg ikke noe svar. Føler man seg truffet, og ønsker å ta igjen, kan man gjøre det som ekte mann og gi en rett høyre. Å kaste drinker er forbeholdt kvinner. Jeg forventer unnskyldninger fra flere av artistene. Reaksjonene fra norges artister er et bevis på hvor ille det er i dette landet, og hvordan man ikke lenger har rett til å nevne mørkhudet uten å få kritikk slengt i trynet. Å snakke negativt om en utlending er visstnok rasisme, å kritisere en utlending er rasisme, å veilede en utlending har blitt rasisme og det å stille spørsmål ved argumentasjonen til en utlending har blitt rasisme. Og nei, jeg er ingen støttespiller for ABB´s handlniger om noen skulle tro det. Jeg er ingen rasist heller, og går til sengs med minnene om kjære som mistet livet på utøya i drømmen, og viten om at jeg i morgen skal være med venner som er mørkhudede. Endret 15. januar 2012 av Krølle 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Slimda Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 Endelig noe å le av. Norges elite? Kultureliten? Dette viser atter en gang at norges artister, kjendiser og annet pakk som står på TV og viser seg frem er patetiske mennesker som alle andre. Måtte de alle bli matforgiftet, så slipper vi slik forsøpling av menneskets genetiske mangfold. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 Slik så jeg ut når jeg så klippet med han kaizers fyren 10 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Så du ut som en Moccamann? 9 Lenke til kommentar
Fisketorg Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Kule kaizers skal skaffe seg litt PR ved å være "hobby anti-rasister" 6 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Så det klippet med "øl-i-champagneglass-episoden" om igjen noen ganger. Stakkars mann! 4 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Må si jeg er positivt overrasket over stemningen her inne. Trodde jeg skulle bli møtt av samme lynsjestemning som raljerer på twitter. Greit, vitsen var flau og fremføringen etterpå likeså. Hadde madcon vært litt profesjonelle så ville de tatt dette på bakrommet med en gang og lagt saken død, istedenfor så velger de å slenge dritt og posere med 'pistol'. Og så patetisk av Møkka-Terje og Tore Renberg. Når ble plutselig de moralens voktere? Du er på et forum. Forumenes tid er såååååå passê for de som hele tiden skal være med og ha kred...128 tegn er mye tøffere. 3 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Media samt De Kongelige PR-Kåtheter på twitter rir igjen ja. Som alltid orkan av en sak som knapt fortjener en notis i avisa. Det er fort gjort å komme med et dårlig ordspill i farta, det gjør jeg selv også. Det er rimelig impulsivt, og ikke noe man tenker over på forhånd. En ren tilfeldighet. Pinlig og uheldig, men langt ifra like pinlig som alle de twittrende burhønsene. Prisen for kveldens mest patetiske går til klovne fra Kaizers, når man heller øl på noen er man så barnslig og patetisk at man bør låses inne. 1 Lenke til kommentar
Nougatti Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Tenn et lys for Madcon i hjertene deres! https://t.co/xk5EVoW 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Egentlig synes jeg er alle idioter oppi dette. Plumbo, Terje og Madcon. Men de største idiotene synes jeg er Plumbo, selv om Madcon er idioter de og. Noe de alltid egentlig har vært i grunn, synes jeg. MEN ikke fordi det de sa. Det er måten de prøver å unnskylde seg med å si at det er på grunn av de er fra bygda at de ender opp med å si slikt. Det er bare feil å bortforklare det med at de er fra bygda. Kan de ikke bare være ærlige å si at de gjorde en feil, istedenfor å skylde på at man kommer fra bygda? Endret 15. januar 2012 av Mahavishnu 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Tenn et lys for Madcon i hjertene deres! https://t.co/xk5EVoW Seriøst... 1 Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Her skriver de fleste at det er uskyldig og bare en dårlig spøk, men alle medier og alle som har uttalt seg til media synes det var så forferdelig og så rasistisk. Bedre å kalle noen for fittehøl? 2 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 hvorfor skal de si at de gjorde en feil ? de gjorde ikke noe feil. Eneste grunnen til at de står der og beklager, er pågrunn av alle idiotene som ikke takler en spøk. 5 Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Så du ut som en Moccamann? I det øyeblikket gjorde jeg det ja. Vanligvis er jeg en kremtopp/norsk potet Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Her skriver de fleste at det er uskyldig og bare en dårlig spøk, men alle medier og alle som har uttalt seg til media synes det var så forferdelig og så rasistisk. Bedre å kalle noen for fittehøl? Egentlig er jo et fittehøl noe ca 50% av verdens befolkning lyster etter, så kan umulig være så negativt... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå