Gå til innhold

"Rasistisk" Plumbo kommentar

Anbefalte innlegg

Spenol: Jeg kan si det fordi gud og hvermann - minst et dusin bare i denne tråden - nå plutselig skal begynne å se MGP og endog stemme.

Både sympatien og antipatien er forutsigbar så det holder. Folks reaksjon var ikke et tilsvar, folk flest som ikke jobber i Akersgata bryr seg katta om hele saken. Folk flest er da heller ikke på Twitter.

Reaksjonen kom fra the usual suspects, på som utenfor forumet; de som har reagert i alle slike saker, fra ambulansesaken til spørsmålet om hijab i 17. mai-toget, og var akkurat like politisk som aksjonen.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plumbo er litt som en voksen utgave av ungdomsskoleelever. Litt plumpt til tider.

Ja, det er et marked for det også her i landet.

Hadde jeg stått på scenen ville jeg nok ordlagt meg annerledes. Kanskje sagt noe om at negere ikke passer inn her i vårt solfattige klima, og at de er primitive og ikke disponert for organiserte samfunn.

Da mistenker jeg det hadde blitt snakk om mer enn et lite glass øl over ditt veltalende hode...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spenol: Jeg kan si det fordi gud og hvermann - minst et dusin bare i denne tråden - nå plutselig skal begynne å se MGP og endog stemme.

Både sympatien og antipatien er forutsigbar så det holder. Folks reaksjon var ikke et tilsvar, folk flest som ikke jobber i Akersgata bryr seg katta om hele saken. Folk flest er da heller ikke på Twitter.

Reaksjonen kom fra the usual suspects, på som utenfor forumet; de som har reagert i alle slike saker, fra ambulansesaken til spørsmålet om hijab i 17. mai-toget, og var akkurat like politisk som aksjonen.

Forskjellen denne gangen var jo at nå fikk ikke ting utarte seg slik det fikk i den gremmende Ambulansesaken. Der fikk "Ny-rasistene" fritt spillerom og de klarte i praksis å ødelegge deler av livet til to ambulansesjåfører. Det var ytterst vemmelig å se hvordan dritten deres spredde seg helt opp på topp-politiker nivå.

Lenke til kommentar

Plumbo er litt som en voksen utgave av ungdomsskoleelever. Litt plumpt til tider.

Hadde jeg stått på scenen ville jeg nok ordlagt meg annerledes. Kanskje sagt noe om at negere ikke passer inn her i vårt solfattige klima, og at de er primitive og ikke disponert for organiserte samfunn.

Da mistenker jeg det hadde blitt snakk om mer enn et lite glass øl over ditt veltalende hode...

Så du er i mot ytringsfrihet?

Lenke til kommentar

Selv om noen sikkert mener at det er rasistisk å lage en sang som heter Ola Nordmann :D ,så frister det fælt å slenge inn en stemme,eller 100.

http://www.youtube.com/watch?v=XtBRt18wE50&feature=colike

Lurer forresten litt på hvordan man stemmer via sms,har aldri gjort sånne fjortissgreier med mobilen før (ojsann,det var visst en fleip som kom litt feil ut nå blire balauba).

:w00t:

Eller Ngolo Moccamann.

Oops... No kjem vel halve afrika og dreper meg. :ermm:

Lenke til kommentar

Så du har absolutt ingenting imot at jeg henger opp plakater lagd i Photoshop som viser deg som bedriver pedofili? Du ville jo i såfall vært mot ytringsfriheten...

Fra spøk til alvor: ytringsfriheten har ingenting med dette å gjøre, denne saken handler rett og slett om takt og sosiale antenner.

Lenke til kommentar

Det er ingen som hindrer deg i å skrive en artikkel om hva du synes om mørkhudete, men du sier jo at de mulige reaksjonene vil være ment for å innskrenke ytringsfriheten din.

Ytringsfrihet er at du kan si hva du vil, men det er også å la andre si hva de vil om deg.

PS: Og hva er forskjellen på å si at du er pedofil selv om du ikke er det og det å si at mørkhudete ikke er disponert for organiserte samfunn?

Lenke til kommentar

Det er ingen som hindrer deg i å skrive en artikkel om hva du synes om mørkhudete, men du sier jo at de mulige reaksjonene vil være ment for å innskrenke ytringsfriheten din.

Ytringsfrihet er at du kan si hva du vil, men det er også å la andre si hva de vil om deg.

PS: Og hva er forskjellen på å si at du er pedofil selv om du ikke er det og det å si at mørkhudete ikke er disponert for organiserte samfunn?

Men du har jo ingenting å vise til som tegn på at jeg skulle være pedofil. Jeg kan vise til at Afrika er lavt utviklet. Dessuten er det forskjell på å angripe en gruppe og en enkeltperson.

Jeg har sagt allerede at jeg er i mot å fornærme noen offentlig i en utedelingssermoni.

Lenke til kommentar

Men du har jo ingenting å vise til som tegn på at jeg skulle være pedofil. Jeg kan vise til at Afrika er lavt utviklet. Dessuten er det forskjell på å angripe en gruppe og en enkeltperson.

Jeg har sagt allerede at jeg er i mot å fornærme noen offentlig i en utedelingssermoni.

Ehm... "Hadde jeg stått på scenen ville jeg nok ordlagt meg annerledes. Kanskje sagt noe om at negere ikke passer inn her i vårt solfattige klima, og at de er primitive og ikke disponert for organiserte samfunn. "

Lenke til kommentar

Ehm... "Hadde jeg stått på scenen ville jeg nok ordlagt meg annerledes. Kanskje sagt noe om at negere ikke passer inn her i vårt solfattige klima, og at de er primitive og ikke disponert for organiserte samfunn. "

Som et moteksempel på at de er plumpe.... Jeg ville neppe ha sagt det. Men når Norge taes over av denne gruppen så er det kanskje nødvendig.

Lenke til kommentar

Folk flest er ikke på Twitter, nei, men det er ikke bare på Twitter det har kommet reaksjoner mot Akersgata og kjendisenes fremstilling. Kommentarfeltene i avisene ble fyllt til randen av innlegg som sympatiserte med Plumbo, og det har kokt i forumtråder som denne med hovedsaklig Plumbo-sympatiserende innlegg. Dessuten: Noe må nødvendigvis ha gitt pipa en annen låt, for det tok ikke lang tid før avisene og Twitter-eliten begynte å moderere seg.

Du har dog rett i at det var svært mange av the usual suspects (anti-muslimske Frp-ere, Ambulanse-truthers osv.) som deltok i "kontra-oppstyret", og det er nok disse som har skreket høyest, men det var sannelig også mer moderate personer som tok til motmæle mot lynsjestemningen. Jeg vet ikke om du anser meg som en av the usual suspects, men jeg har iallfall en ganske lang track record som kritisk til politiske utskudd, rasister - og muslimhatere spesielt.

Det triste er at så mange rasehatere hiver seg på bølgen og menger seg blant vanlige folk, som nettopp i denne tråden. Slike saker er jo selvsagt en gylden anledning til å påvirke i feil retning. Det er tydeligvis enkelte i denne tråden som vanker på Stormfront.org.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han sier vel ikke det, men påpeker vel i praksis bare at det finnes volds-idioter overalt som må ty til fysisk angrep dersom de ikke er enig med andre eller blir provosert.

Nettopp. Jeg spådde det sannsynlige utfallet, ikke nødvendigvis det ønskelige.

Mitt syn på ytringsfriheten er godt dokumentert i utallige innlegg på forumet, for dem som måtte lure.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men du har jo ingenting å vise til som tegn på at jeg skulle være pedofil. Jeg kan vise til at Afrika er lavt utviklet.

Da blir spørsmålet: Skal ytringsfriheten være forbeholdt "sannsynlige" ytringer? Hvem skal i så fall være dommer i sannsynlighetsvurderingen? Vil ikke det i praksis favorisere status quo? Altså at definisjonsmakten havner hos de politisk korrekte?

Dessuten er det forskjell på å angripe en gruppe og en enkeltperson.

Ja, det er jeg helt enig i. Ytringsfriheten er ikke nødvendigvis viktigere enn privatlivets fred.

Lenke til kommentar

Sitat : "Når dette får store delar av norsk presse til å ta fram dei heilt store typane, rydda nettsidene og sendeflatene, folket til å gå bananas – og over alle mobbegrenser – på sosiale media."

-----

Her snakker han om at svarte blir mobbet på sosiale media? Eller regner han det ikke for mobbing? Fordi han er enig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er bare noe vås. At Plumbo skeit seg ut med kommentaren, "mokkamann" er en ting. Men at Madcon skal komme med sånne latterlige utsagn som de gjorde "fittehøl osv" er egentlig bare mer absurd. Hva tror de at de er, konger eller?

Nei, ufattelig hvor høy på pæra de er blitt etter at de er så heldige å selge noen cder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...