Gå til innhold

"Rasistisk" Plumbo kommentar


Anbefalte innlegg

Det at en FRP-er kommer ut i media og påstår at "det er greit å dra en vits, men ikke kalle noen fittehøl" blir bare for dumt spør du meg. Snakk om PR-kåt.

 

CASE CLOSED.

Tok ikke lang tid før noe angrep FrP nei...

 

Hun satte spørsmål med alt mediaoppstyret rundt "Mokkamann", men at media ikke sa et eneste ord om "Fittehøl". Syns det er greit å sette spørsmål med slikt, egentlig.

Forskjellen er at det å kalle noen Mokkamann er rasistisk og uprovesert, mens å kalle noen et "fittehøl" for å ha oppført seg rasistisk kan ikke likestilles. Mye værre å være rasistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er evneveik, men jeg ser ikke at det å kalle en brun mann "mokkaaman" som et ordspill på Møkkaman automatisk blir rasisme.

 

Mokkabønner er brune. Madcon er brune.

 

Hadde det vært samme fuzz om de hadde sagt "melkemann" til en hvit? Hadde vært et langt dårligere ordspill, men likevel.

 

Tar samtidig med utdrag fra Wiki rundt FNs definisjon på rasisme:

«...enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»

 

På hvilken måte brøt Plumbo med dette?

 

Jeg synes det var en upassende vits, men synes som mange andre at hylekoret fra media og kjendiser har overgått Plumbos sleivete uttalelse for lenge siden.

Endret av Sovehest
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig helt vanvittig at denne tåpesaken ble prioritert på div nettaviser fremfor nyheten om ferga som gikk på grunn, og nordmannen som ble kidnappet. Det mest idiotiske var da VG, dersom jeg husker riktig, fikk en uttalelse fra stemoren til artisten i Plumbo. For en verden vi lever i.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Forøvrig helt vanvittig at denne tåpesaken ble prioritert på div nettaviser fremfor nyheten om ferga som gikk på grunn, og nordmannen som ble kidnappet. Det mest idiotiske var da VG, dersom jeg husker riktig, fikk en uttalelse fra stemoren til artisten i Plumbo. For en verden vi lever i.

 

 

Enig. At dette er den største nyheten siden Utøya hendelsen finner jeg tragisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen er at det å kalle noen Mokkamann er rasistisk og uprovesert, mens å kalle noen et "fittehøl" for å ha oppført seg rasistisk kan ikke likestilles. Mye værre å være rasistisk.

Mokkamann er ikke rasistisk. Usmakelig for noen kanskje, men ikke rasistisk. Se til definisjonen postet lengre oppe.

Fittehøl gjør kjønnet på kvinner om til et negativt ladet ord, som rammer 50% av Norges og jordens befolkning.

 

Egentlig gir jeg faen. Folk er alt for jævla hårsåre.

Lenke til kommentar

1Er det lov å si det åpenbare, at Twsawe og han andre ingen kan navnet på har mørkere pigmenter i huden enn Plumbo-gjengen?

En venn av meg, som er svart, foretrekker å bli kalt, nettopp svart, og ikke "neger"

 

Å si at noen er mørke er enn sannhet, ikke et uttrykk for rasisme. (Med mindre intensjonen er nedverdigende/krenkende)

 

Han ler av hele saken, mens VG skriver artikler opp i mente om hverdagsrasisme og alvorligheten rundt saken. Det er på tide at folk lander nå

Lenke til kommentar

Forslag til løsning til neste års Spellemann:

Reduser alkoholinntak/-servering slik at den norske musikkbransje ikke framstår som en eneste stor fyllik.

Veldig enig! Alkoholinntaket kan de spare til festen etterpå. Har vært flere pinlige episoder på Spelleman før. (maria mena, madrugada...)

 

Magasinet i dagbladet hadde en sak her i helga om Spellemann-skandaler, artigste var når Høggern fra Vazelina ble selv-utnevnt til å underholde Samantha Fox, og skjenka henne med dårlig Toten-heimert. Gikk visst ikke helt hjem hos Sam, det :D

Lenke til kommentar

Enig. At dette er den største nyheten siden Utøya hendelsen finner jeg tragisk.

 

Her sitter det tredve tusen fjols og diskuterer denne saken oppad og nedad vegger. Og når de pauser et øyeblikk for å trekke pusten så utbryter de ; Herregud, så idiotisk å henge seg opp i dette!

 

Tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. At dette er den største nyheten siden Utøya hendelsen finner jeg tragisk.

 

Her sitter det tredve tusen fjols og diskuterer denne saken oppad og nedad vegger. Og når de pauser et øyeblikk for å trekke pusten så utbryter de ; Herregud, så idiotisk å henge seg opp i dette!

 

Tragisk.

 

Jeg synes ikke alle menneskene som diskuterer dette er tragiske, da det har blitt så blåst opp av mediene er det ikke rart folk snakker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke alle menneskene som diskuterer dette er tragiske, da det har blitt så blåst opp av mediene er det ikke rart folk snakker.

 

Men mener du at jeg skal okke meg over mediene, når jeg selv har klikket meg inn på ørten artikler om saken.

 

Mediene skriver om saken fordi vi leser om den.

 

Saken eksploderte på de sosiale medier. Og mediene måtte følge på.

Endret av Kubin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke alle menneskene som diskuterer dette er tragiske, da det har blitt så blåst opp av mediene er det ikke rart folk snakker.

 

Men mener du at jeg skal okke meg over mediene, når jeg selv har klikket meg inn på ørten artikler om saken.

 

Mediene skriver om saken fordi vi leser om den.

 

Saken eksploderte på de sosiale medier. Og mediene måtte følge på.

 

Det er sant, men jeg mener at det virker som det bare er en liten gruppe mennesker som bryr seg og som virkelig har greid å blåse dette opp til noe mye større enn det egentlig er.

Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg mener at det virker som det bare er en liten gruppe mennesker som bryr seg og som virkelig har greid å blåse dette opp til noe mye større enn det egentlig er.

 

På meg virker det som dere er en ganske stor gruppe. For du ser vel hvilken gruppe det er som flokker seg om denne saken som en bisverm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det har blitt nevnt tidligere i tråden, men andre enn meg som irriterer seg grønn over denne Stein Østbø i VG?

 

Først henger han ut Plumbo og alle andre enn de som tydeligvis bor i Oslo (harry-land som han kaller slike strøk)

 

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10075619

 

Så rett etterpå anmelder pinadø samme fyren låta de skal spille i MGP og slakter den selvfølgelig.

 

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10075649

 

Jeg har ikke hørt låta, og den kan godt være grisedårlig for alt jeg veit, men hva faen er dette for journalistikk?? Det lukter hevngjerrig lang vei. Hvorfor anmelder han ikke resten av låtene som skal være med i MGP i samme slengen? Dette er lavmål av VG og Stein Østbø.

Endret av bas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er sant, men jeg mener at det virker som det bare er en liten gruppe mennesker som bryr seg og som virkelig har greid å blåse dette opp til noe mye større enn det egentlig er.

 

På meg virker det som dere er en ganske stor gruppe. For du ser vel hvilken gruppe det er som flokker seg om denne saken som en bisverm.

 

Hvis man kunne høre lyd fra det tause flertall samlet - så ville den lyden sannsynligvis overdøvet støyen fra hylekoret

Lenke til kommentar

Mulig det har blitt nevnt tidligere i tråden, men andre enn meg som irriterer seg grønn over denne Stein Østbø i VG?

 

Først henger han ut Plumbo og alle andre enn de som tydeligvis bor i Oslo (harry-land som han kaller slike strøk)

 

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10075619

 

Så rett etterpå anmelder pinadø samme fyren låta de skal spille i MGP og slakter den selvfølgelig.

 

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10075649

 

Jeg har ikke hørt låta, og den kan godt være grisedårlig for alt jeg veit, men hva faen er dette for journalistikk?? Det lukter hevngjerrig lang vei. Hvorfor anmelder han ikke resten av låtene som skal være med i MGP i samme slengen? Dette er lavmål av VG og Stein Østbø.

Ja jeg linket til noe av det samme tidligere i denne tråden. Tragisk...

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...