Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Vedder på at den gladeste av alle nå er Per Sundnes ... For ei røre. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja, du kan si hva du vil. bare det er innenfor "våre" normer og grenser. Sier du noe utenom, blir du rakket ned på eller forfulgt. "ytringsfrihet under ansvar" Ja, er det ikke genialt? Det er ikke forbudt å være drittsekk, men de fleste lar være å være åpent rasistiske, homofobe og generelt jævlige, fordi det vil resultere i at andre synes mindre om dem. Sånn er det dessverre ikke på Internett, som vi har hundrevis av eksempler på bare i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja, du kan si hva du vil. bare det er innenfor "våre" normer og grenser. Sier du noe utenom, blir du rakket ned på eller forfulgt. "ytringsfrihet under ansvar" Ja, er det ikke genialt? Det er ikke forbudt å være drittsekk, men de fleste lar være å være åpent rasistiske, homofobe og generelt jævlige, fordi det vil resultere i at andre synes mindre om dem. Sånn er det dessverre ikke på Internett, som vi har hundrevis av eksempler på bare i denne tråden. Ja, greit nok. Men poenget mitt er at Plumbo ikke prøvde å være drittsekker, rasister og jævlige. De prøvde bare å slå an en vits. En vits som jeg og flere andre lo av. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 For noen møkkamenn hele gjengen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Forslag til løsning til neste års Spellemann: Reduser alkoholinntak/-servering slik at den norske musikkbransje ikke framstår som en eneste stor fyllik. Da kan du like gjerne fjerne alle toner og melodier også. Ta bort hvert instrument, hver sang og hvert riff i samme slengen. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Forslag til løsning til neste års Spellemann: Reduser alkoholinntak/-servering slik at den norske musikkbransje ikke framstår som en eneste stor fyllik. Da kan du like gjerne fjerne alle toner og melodier også. Ta bort hvert instrument, hver sang og hvert riff i samme slengen. Den må du nesten forklare litt nærmere, eller har noen misforstått noe? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Å ta bort alkohol og fyll fra musikere er det samme som å ta bort toner og melodier fra musikken Lenke til kommentar
hightow Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Å ta bort alkohol og fyll fra musikere er det samme som å ta bort toner og melodier fra musikken Hadde blitt vel mye Marit Larsen da kanskje ... Mitt forslag gjaldt bare gjennomføringen av direktesendingen. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Uttalelsen var garantert ikke ment som noe slemt eller undertrykkende, og enhver oppegåend person bør forstå det. Men, jeg kan jo selvsagt ikke garantere at det ikke finnes noen som virkelig følte seg støtt. Forhåpentligvis er vi kommet såpass langt i Norge at dette ikke får koblinger til rasisme og mobbing. Jeg mener det er fælt om noen med mørk hud som så på TV den kvelden virkelig fikk vondt inne i hjerterota, men jeg tror heller ikke at det skjedde. Det værste med denne saken er alle de politisk korrekte som skal henge seg på for å demonstrere hvor politisk korrekte de er. Kaizers-Terje, f.eks. Ferdig snakket. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Eneste jeg synes var teit var at plumbo vokalisten ikke knakk nakken på kaizer's duden som helte øl over hodet på han. At de nå går og "skammer" seg og angrer i media alle sammen bare viser til at det finnes ikke ekte MENN lenger. Litt brutal vold hadde gjort seg. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 var ikke Norge så gode på ytringsfrihet? Ytringsffrihet er en fin bil. Det er den Axel Hennie kjører når han reagerer på vitsen, like mye som når vitsen faller. Det er den Tschawe bruker til å gi sin spontane anatomiske reaksjon. Det er den Schau bruker til å lage Dødssyndene på TV, og kristelig kringkastingslag bruker til å oppfordre til annonsørboikott av samme serien. Og det er den du bruker til å fortelle din mening om diverse involverte i denne saken. Og hverken du eller Schau eller Hennie risikerer annet enn at andre bruker sin ytringsfrihet til å sin sin mening om dere. Først når vi hiver bløtkake på finansminister Halvorsen blir konsekvensene mer alvorlige. (At popmusikere hiver øl på hverandre får vi litt større på, ellers får ikke politiet annet å drive med.) Så ja, i Norge er vi gode på ytringsfrihet. Vi bruker den. I denne saken, og en del andre ikke-saker, er den kanskje brukt i overkant av enkelte, men det er en bivirkning vi må ta med på kjøpet. Så vil de som vet bedre påpeke at nei, ytringsfriheten er ikke fullstendig i Norge. Vi har fortsatt rasismeparagrafer, injurielovgivning og annet som kan gi straff for ytringer. Det synes jeg personlig er dumt. Folk skal ha lov til å si dumme ting. Men da skal andre ha like mye lov til å si det er dumt. Geir 7 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja, du kan si hva du vil. bare det er innenfor "våre" normer og grenser. Sier du noe utenom, blir du rakket ned på eller forfulgt. "ytringsfrihet under ansvar" Ja, er det ikke genialt? Det er ikke forbudt å være drittsekk, men de fleste lar være å være åpent rasistiske, homofobe og generelt jævlige, fordi det vil resultere i at andre synes mindre om dem. Sånn er det dessverre ikke på Internett, som vi har hundrevis av eksempler på bare i denne tråden. Men problemet oppstår jo når du ikke er drittsekk, men en samlet presse og kjendisstand går inn for å gjøre deg til riksrasshøl. Når du selv ikke er vant med presse og medier og blir utnyttet på denne måten, slik at det du egentlig prøver å si, får en annen betydning, da mener jeg dette er en trussel mot ytringsfriheten. Om mokkamann er en forferdelig og grusom ting å si, hvordan skal vi kunne ta innvandringsdebatten vi trenger? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Om mokkamann er en forferdelig og grusom ting å si, hvordan skal vi kunne ta innvandringsdebatten vi trenger? Hvordan skal vi kunne ta den hvis alle synspunkter skal være likeverdige og man ikke skal kunne synes at andres meninger eller utsagn er forkastelige? Det må være lov å si at dette er usmakelig eller for den saks skyld rasistisk. Så får nettopp debatten avgjøre om det er det. Nå har vi snart 30 sider i bare denne tråden, og minst to tråder til, om emnet her på forumet. Det er klart at den stakkars Plumbogutten ikke visste hva han begikk seg inn på. Derfor fikk media en ny 15 minutters sak å slå opp, før det gikk over og alle (så nær som oss forumbrukere) la den bak seg. Men det ga faktisk flere ytringer og mer debatt om hva som er rasistisk, ikke mindre. Ikke akkurat debatt på høyt intelektuellt nivå, men det skal neppe mange av oss være så lei for. Nå får vi i hvert fall delta... Geir 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Om mokkamann er en forferdelig og grusom ting å si, hvordan skal vi kunne ta innvandringsdebatten vi trenger? Hvordan skal vi kunne ta den hvis alle synspunkter skal være likeverdige og man ikke skal kunne synes at andres meninger eller utsagn er forkastelige? Det må være lov å si at dette er usmakelig eller for den saks skyld rasistisk. Så får nettopp debatten avgjøre om det er det. Nå har vi snart 30 sider i bare denne tråden, og minst to tråder til, om emnet her på forumet. Det er klart at den stakkars Plumbogutten ikke visste hva han begikk seg inn på. Derfor fikk media en ny 15 minutters sak å slå opp, før det gikk over og alle (så nær som oss forumbrukere) la den bak seg. Men det ga faktisk flere ytringer og mer debatt om hva som er rasistisk, ikke mindre. Ikke akkurat debatt på høyt intelektuellt nivå, men det skal neppe mange av oss være så lei for. Nå får vi i hvert fall delta... Geir Selvfølgelig skal man kunne være uenig i utsagn og kritisere disse. Problemet her, etter min mening, er at presse og kjendiser så en mulighet til å lage en stor sak som de selv tjente på, ved å legge vond vilje til og lese ting ut av en uttalelse som egentlig ikke er der. Jeg tror ikke plumbovokalisten skjønte hva som traff han, da han kom med en flåsete vits og trodde han skulle være vennskapelig morsom. Det fører til at det på mange måter er ett minefelt for oss som ikke har noen medieerfaring, og fjerner den berømmelige takhøyden jeg mener vi må ha. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Møkkadebatt. Den starten med et skittent feilspark i retning av noen hårsåre mørke menn1. Folket foran skjermen satte både cola og kaffe i halsen. Folket i salen reagerte spontant og bare en 20-30 minutter etter det sleivsparket ble en øl spontant kastet over skitkasteren. På Twitter satt Tone Damli og hennes kjære og raste vilt - her skulle noen klapses. Tone Damli har vel kanskje selv blitt klapset litt etter sin rasistspøk, men Plumbofolket hadde for lengst innsett at han bommet både på tid og sted med sin mokkamanvits. Heldigvis beholdt noen av oss fatningen, slik at vi nå kan stå på avstand og kaste skit på dem som dreit seg ut i går. 1Er det lov å si det åpenbare, at Twsawe og han andre ingen kan navnet på har mørkere pigmenter i huden enn Plumbo-gjengen? For min del er det forøvrig ikke overraskende at driten renner rett gjennom når Plumbo åpner kjeften. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Og herregud for en idiotisk ikke sak, blåst opp av selvrettferdige pompøse fjols overalt. https://www.facebook.com/events/328090150556313/ Emil Johannessen Magnussenhar ikke sovet siden denne hendelsen ! Titusener av mennesker har sultet ihjel i Somalia siden fjor sommer, hele menneskeheten står i fare grunnet global oppvarming, store deler av Europa står i dyp økonomisk krise osv... men dette er det du mister nattesøvnen og skal tenne lys for? Being born means getting a free-ticket to the freakshow - George Carling 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Vitsen var klart rasistisk og helt uprovesert, og det midt i beste sendetid. At tschawe kalte han et "fittehøl" i etterkant er ikke så rart, det var nemlig provesert frem, og heller ei rettet mot kvinner, og jeg forstår godt den reaksjonen. Å bli kalt "mokkamenner" på NRK kan ikke føles særlig godt. Samtidig har han bedt og unskyldning, og forklart at det ikke var ment rasistisk. Og det synes jeg er godt nok, ta unnskyldningen til rette og gå videre. Han har fått straffen sin nå for å si det sånn. Det at en FRP-er kommer ut i media og påstår at "det er greit å dra en vits, men ikke kalle noen fittehøl" blir bare for dumt spør du meg. Snakk om PR-kåt. CASE CLOSED. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Og herregud for en idiotisk ikke sak, blåst opp av selvrettferdige pompøse fjols overalt. Facebook-gruppa er en spøk. Se litt nærmere. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Og herregud for en idiotisk ikke sak, blåst opp av selvrettferdige pompøse fjols overalt. Facebook-gruppa er en spøk. Se litt nærmere. Heh, godt å høre det hvertfall Så ikke veldig nøye på det Endret 16. januar 2012 av H3N Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Det at en FRP-er kommer ut i media og påstår at "det er greit å dra en vits, men ikke kalle noen fittehøl" blir bare for dumt spør du meg. Snakk om PR-kåt. CASE CLOSED. Tok ikke lang tid før noe angrep FrP nei... Hun satte spørsmål med alt mediaoppstyret rundt "Mokkamann", men at media ikke sa et eneste ord om "Fittehøl". Syns det er greit å sette spørsmål med slikt, egentlig. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå