Gå til innhold

"Rasistisk" Plumbo kommentar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skulle man for så vidt kalt Tshawe? Neger er jo heller ikke lov å si. Man må kunne si noe uten at det blir tatt opp rasistisk.

 

Neger er faktisk ukorrekt og iblandt litt forulempende å si til en som ikke er neger. Negre er så vidt jeg forstår en etnisk gruppe som kommer ifra vest for kongoelven, eller noe sånt. De som er så mørke i huden at de nesten er blå er som regel negre.

 

Jeg kaller bare folk etter hudfargen eller kontinent, for man vet aldri hvor de er ifra. Sort, hvit, asiatisk, latino, arabisk osv. noe mer konkret enn det har jeg aldri hatt behov for å være :)

 

Slike arrangementer burde være alkoholfrie. Sånn seriøst.

 

Helt enig. Nevnte dette i går kveld også. Tror mange av twitterkjendisene også hadde fått en del innabords. Håper de angrer i dag.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg i løpet av mine år på jorden aldri før har opplevd en så flau sak,og fy.f... hvor mange som plutselig satt på en 500 meter høy hest.

 

Patetisk,svakt,flaut,og ikke minst latterlig hvor enkle folk er når de tror de har noe å ta noen for,da kommer virkelig ulveflokken sitt sanne ansikt fram.

 

For det er det jeg har sett i denne saken,en ulveflokk som skal utstøte og skade en som de ikke vil ha i flokken.

 

Jeg venter spent på hvem den neste som skal tas er,for en ting er sikkert,noen nye skal tas,for da føler ulveflokken seg virkelig på topp....

 

Rasismekortet har nå blitt stilt enda nærmere null i verdi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At Blokhus var beruset har han jo sagt. Det kunne alle se som selv var edru. Jeg tror vel de fleste i den salen hadde drukket på forhånd og at de stadig vekk var i baren og fikk påfyll.

 

Husker dere den Seinfeld episoden der Kramer er leid inn som en "dresskledd" som skal fylle ut tomme plasser under en prisutdeling...? Tror det skjer her også. De sitter jo ikke i salen hele kvelden.

Endret av tomkjetil
Lenke til kommentar

Neger er vanlig dagligtale i store deler av Norge, og betyr rett og slett afrikaner fra sør for Sahara. Definisjonen har blitt litt bredere med årene, og omfatter nå også de med avstamning derfra (type tredjegenerasjons "innvandrere" i USA) og eksluderer hvite afrikanere som det også finnes en del av. Norske ordbøker opplyser imidlertid om at ordet kan oppfattes som nedsettende, men det forståes som regel ut fra kontekst hvordan det er ment. Det er m.a.o. helt OK å omtale en neger som neger, men å snakke om "negerarbeid" bør ungås.

 

EDIT: Wow, her går det unna! Kommentaren var myntet på et innlegg som nå antakeligvis er på forrige side.

Endret av HansiBanzi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Neger er vanlig dagligtale i store deler av Norge, og betyr rett og slett afrikaner fra sør for Sahara. Definisjonen har blitt litt bredere med årene, og omfatter nå også de med avstamning derfra (type tredjegenerasjons "innvandrere" i USA) og eksluderer hvite afrikanere som det også finnes en del av. Norske ordbøker opplyser imidlertid om at ordet kan oppfattes som nedsettende, men det forståes som regel ut fra kontekst hvordan det er ment. Det er m.a.o. helt OK å omtale en neger som neger, men å snakke om "negerarbeid" bør ungås.

 

EDIT: Wow, her går det unna! Kommentaren var myntet på et innlegg som nå antakeligvis er på forrige side.

«Negerarbeid» mener jeg er mer for å beskrive den type jobb som nordmenn ikke vil ta, og som innvandrere må ta fordi det er de eneste de får. Synes den faktisk er mindre omdiskutert enn «neger» (som jeg heller ikke synes er problematisk).

 

Rgr00n: Haha, det bildet satt jævla bra.

 

Noen burde seriøst lage en GIF av Tshawes totalt forandrede uttrykk fra «så morsomt»-pokerfjes til instendig sur mine.

 

Også har vi media' date=' som er for feige til å være objektive i denne saken, og kaster seg på hylekoret som sultne ulver. [b']Hvem er det som er de virkelige rasistene her? De som åpenbart mener at det er mindreverdig å være mørk i huden[/b]

Helt riktig, dette tenker jeg hver gang rasismekortet blir spilt.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Rasisme bør slås hardt ned på. Dette er ikke rasisme, men bare en særdeles dårlig og upassende spøk fra en brisen og glad mann som antagelig bare prøvde å være hyggelig og folkelig. Positivt overrasket over reaksjonen til forumet og det norske folk generelt. Viser at folk faktisk greier å tenke selv, og innse at dette rett og slett var en lite gjennomtenkt spøk - og IKKE rasisme. Reaksjonene til Kaizer-Terje, Madcon, Hennie og resten av kjendisnorge var derimot direkte kvalmende, men er overrasket og glad for at kjendisene nå ser ut til å komme med beklagelser på løpende bånd.

 

Håper saken nå kan legges død. Blir gal hvis jeg må se skriverier om denne saken i drittaviser som VG og Dagbladet hver ganske jeg er i en butikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

«Negerarbeid» mener jeg er mer for å beskrive den type jobb som nordmenn ikke vil ta, og som innvandrere må ta fordi det er de eneste de får. Synes den faktisk er mindre omdiskutert enn «neger» (som jeg heller ikke synes er problematisk).

 

Mindre omdiskutert betyr ikke mindre nedsettende. Som du sier selv, så er negerarbeid slikt arbeid de fleste ikke vil gjøre: Det var nettopp derfor amerikanerne dro til Afrika og hentet negre som slaver. Jeg mener det er en tydeligere påminnelse om diskrimineringen negre har blitt utsatt for, fortrinnsivis i andre land, enn ordet neger, som historisk sett har blitt brukt for å beskrive mørkhudede.

Lenke til kommentar

Har ikke TV og finner musikken min gjennom andre medium enn VG-Lista og whatnot, så nei, de var helt ukjente for meg. Ikke likte jeg musikken heller, men om kommentarfeltet på YouTube er noe å gå etter har antall views eksplodert siden i går kveld.

 

De hadde vel nesten 1.4 mill views før i gårkveld, så det er nok relativt likt :)

Lenke til kommentar

:hmm: Sitter her å lurer på om Norge har blitt et enda bedre land etter dette? Har vi blitt litt mer opplyst, eller bekrefter saken bare at vi var kloke fra før?

 

Hvordan hadde en slik sleivete spøk blitt mottatt i f.eks USA? Det ville nok blitt større storm der borte..

Og hva skjer neste gang noen driter seg ut på en lignende måte her i Norge?

 

Tror dette faktisk dette har ført oss litt videre som folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...