Populært innlegg NikkaYoichi Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 En plump og dårlig vits, det må jeg få si at jeg synes dette var. Jeg lo ikke, rett og slett fordi det ikke var morsomt. Men når begynte vi å kjeppjage folk for å komme med dårlige vitser? Lars Erik ber umiddelbart om unnskyldning og sier han bare tulla - hva er da problemet? Burde ikke saken da være ute av verden? I mine øyne, helt klart - dog har tydeligvis Madcon og resten(?) av kjendisnorge, et annet syn på saken. Lars Erik intervjues en stund etter den plumpe opptredenen på scenen. Hva skjer så? Jo, en gjeng står bak ham og planlegger et angrep. Med fullt overlegg, angriper feigingene bakfra og tømmer øl over Lars Erik. De sier/roper noe til ham, knuser et glass i gulvet og forlater en sjokkert Lars Erik og journalist. Dette var rett og slett flaut og ikke minst feigt. Jævlig feigt! Jeg håper Lars Erik anmelder dette angrepet, eller at politiet selv tar affære, da videobevis ligger klare og ikke er noen hemmelighet. Slike voldshandlinger bør ikke gå ustraffet. Denne angriperen er en de fleste som ikke har bodd under en sten de siste åra vet hvem er, nemlig gitaristen i Kaizers. Tone Damli Aaberge var raskt ute på Twitter for å proklamere at Lars Erik burde hatt "fik". Vel, det er mulig at Tone selv har glemt at hun selv har vært i hardt vær for rasisme, det har ikke jeg. Hun brukte et uttrykk som ikke kan misforstås, nemlig ordet "pakkis". "Pakkis" er i samme liga som "nigger", og er langt fra ord man bruker i offentlig rom. (http://www.p4.no/story.aspx?id=214092) Hvordan hun nå, kan sitte på sin høye hest å oppfordre til vold, det skjønner jeg ikke. Så hva var det nå gutta i Madcon tok sånn på vei av? Mokkamann? Vel, prøv å søk på Møkkamann i Spotify, å se hva Spotify foreslår som søkeord. Er det noen som husker Madcons fleiping om bleikfiser da de var gjester hos Thomas og Harald? Hvor var rasismekortet den gangen? Hvor var lynsjemobben? Helt riktig, den var fraværende - ikkeeksisterende. Også står den ene av gutta frem, og imiterer en pistol med fingrene, slenger rundt seg med uttrykk som fittehøl og at han skal kaste en drink i trynet på Lars Erik. Ja, ja - dobbeltmoralen vil ingen ende ta. Også har vi media, som er for feige til å være objektive i denne saken, og kaster seg på hylekoret som sultne ulver. Hvem er det som er de virkelige rasistene her? De som åpenbart mener at det er mindreverdig å være mørk i huden, eller de som synes at det ikke har noen betydning og slår av en spøk om det? Jeg undres i alle fall ... Det jeg er sikker på, er at det ikke var Lars Erik og Plumbo som tapte ansikt, det var Madcon og Kaizers som på magisk vis klarte å tape ansikt. Jeg ser nå at manageren til Madcon prøver seg med å si at dette ikke var noen stor sak for gutta i Madcon. Jeg lurer på om det kan skyldes at det har strømmet inn med støttemeldinger til Lars Erik og Plumbo, i alle nettdebatter, kommentarfelter på sakene i nettavisene og ikke minst på Plumbos Facebook-vegg - det stikk motsatte er faktum på Madcons Facebook-vegg ... 26 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ole Ivars gjorde vel det så vidt jeg vet. Hadde jeg vært kjent så hadde jeg brukt mye av min tid fremover på å "frikjenne" Plumbo, å dra Kaizers og Madcon ned i søla. De fortjener ikke annet etter oppførselen dems i går. Makan til patetisk reaksjon! 5 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det var en uheldig kommentar som vi alle, inkludert Plumbo, skulle vært foruten. En dum ting ble sagt, og dessverre fulgte vi opp med å si noen dumme ting vi også. La oss bruke tiden fremover på å være litt smartere. Saken er avsluttet, og det er ingen feide mellom Plumbo og Madcon! Fra Madcon sin fanside på Facebook. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Er vel ingen i Ymad-con som har skrevet det selv. 4 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det gikk ikke helt dems vei, så nå ror de seg i land her.. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det var en uheldig kommentar som vi alle, inkludert Plumbo, skulle vært foruten. En dum ting ble sagt, og dessverre fulgte vi opp med å si noen dumme ting vi også. La oss bruke tiden fremover på å være litt smartere. Saken er avsluttet, og det er ingen feide mellom Plumbo og Madcon! Fra Madcon sin fanside på Facebook. http://www.youtube.com/watch?v=EPfmNxKLDG4 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 NRK skal holde "krisemøte" for å avgjøre GP deltagelsen deres. Men er det virkelig i deres interesse å stille opp i GP? De er jo et ekte band og da stiller man ikke opp i det tullet der! 2 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Det er faktisk bare et offer i denne saken her slik den har utspilt seg, og det er han du håper har lært en lærepenge og burde ta konsekvensene av det han gjorde. Ah, der kom det frem. Her forstår man egentlig hvor lite du vet i forhold til de om har blitt utsatt for diskriminering og rasistiske holdninger, og hva det betyr. Dette er det eneste jeg trengte å vite. Med denne setningen har du fortalt meg alt. Hæ? Det er jo i hovedsak bare han som kom med utsagnet som er offeret, det hele er jo blåst fullstendig ut av proporsjon iom. at det ikke var et rasistisk utsagn (avhengig av definisjonen av rasisme. Det var kanskje et uheldig utsagn, men det er på ingen måte rasistisk). Om jeg kaller deg for en marshmaNllow og jeg blir hengt ut av et samlet pressekorps er vel ikke du noe hovedoffer, er du? Endret 15. januar 2012 av Jostein K. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hei der. Jeg vil gjerne komme med en liten forklaring i forhold til omstendighetene rundt øltømmingen under Spellemannprisfesten. Det som skjedde var en spontan reaksjon på det som jeg oppfatter som et av de flaueste sceneøyeblikkene i Spellemannprisens historie. Jeg ble revet med og akkurat der og da føltes øltømming som en grei måte å vise avstand fra det jeg oppfattet som direkte rasisme. Jeg hadde opptrådt annerledes hvis jeg hadde sett og hørt hva Lars faktisk sa til VG. At han beklaget seg og la seg flat endrer nødvendigvis saken, og jeg beklager derfor med dette min overreaksjon. Resten av medlemmene i Kaizers Orchestra synes at jeg handlet unødvendig krasst, noe jeg også ser i dag. Jeg vil altså presisere at dette var en solohandling, ikke en bandhandling. Hilsen Terje Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Se der, ja. Nå begynner folk å innse at de har bæsjet seg ut og brannslukningen begynner. Tenker vi de nærmeste ser flere av de som tar avstand fra handlinger og ord de har brukt i går kveld. 1 Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg hadde opptrådt annerledes hvis jeg hadde sett og hørt hva Lars faktisk sa til VG. At han beklaget seg og la seg flat endrer nødvendigvis saken, og jeg beklager derfor med dette min overreaksjon. Høres ut som en billig bortforklaring ja. Han trodde vel ikke at Lars Erik sto der og støttet sin egen kommentar. 1 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Så dette er hva som skjer når en litt brisen fyr fra landet drar til den politiske korrekte høyborgen i Oslo og sier en litt smakløs vits direkte på TV. Lenge leve ytringsfriheten. 3 Lenke til kommentar
AuflesProductions Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Terje fra kaizers nevnte også at det var en spontan reaksjon.. Det jeg så fra det klippet, var at han sto og nærmest planla det hele med å helle øl over i glasset, snakke om det, for og til slutt "gripe inn".. Endret 15. januar 2012 av AuflesProductions 4 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Neppe en oppriktig unnskyldning. Alt ved denne fyren oser drittsekk. Blikket, kroppsspråket, det faktum at han gjorde det så overlagt og kalkulerende. Han var ikke en fornærmet part, og handlet ikke i affekt. Rett og slett en drittsekk som visste nøyaktig hva han gjorde. (Jeg snakker om "Kaizers-Terje"). Endret 15. januar 2012 av Spenol 8 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) hvis vi er veldig stille, så hører vi feministenes marsj mot Tshawe sin uttalelse "Feministene" gir stort sett faen i hva svarte menn og muslimer sier, eller tom. gjør, mot kvinner. Hadde det vært en norsk artist som sa fittehøl istedet for Tshawe kan du regne med at DET hadde blitt den store snakkisen. Men dengang ei. Nåde den hvite amerikanske eller europeiske mann som tør å åpne kjeften og hinte om at kanskje kvinner ikke burde være i stridende frontlinjeenheter, eller at feminismen har gått for langt. Kulturrelativitet er til å spy av, og er stikk i strid med alt Norge og andre moderne demokratiske rettsstater er myntet på. Endret 15. januar 2012 av Runinho 6 Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 NRK skal holde "krisemøte" for å avgjøre GP deltagelsen deres. Men er det virkelig i deres interesse å stille opp i GP? De er jo et ekte band og da stiller man ikke opp i det tullet der! Hvorfor Krisemøte?? Det er bare tull. Hadde de virkelig hatt rasistiske holdninger, ja da kunne de hatt det. En uheldig kommentar kan de fleste komme med! Vår Staude sa neger i fjor en gang. Tidligere har hun også sagt Hottentotter, hun har fremdeles jobb i TV2. 2 Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hva skulle man for så vidt kalt Tshawe? Neger er jo heller ikke lov å si. Man må kunne si noe uten at det blir tatt opp rasistisk. 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Antagelig fordi NRK er den største samlingen av venstreradikale fjols i Norge ved siden av partier som SV og Rødt. Jeg vet ikke hva NRK mener de skal gjøre? Har de lov til å kutte ut artister som ikke er politisk korrekte? 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå